ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ


Άμεση έξοδος από την ευρωζώνη – δεν υπάρχει εναλλακτική λύση !!!
















Τρίτη 12 Ιανουαρίου 2010

Επιτέλους νέος γ.γ. και... σενάρια για το πρώην ΥΕΝ


Ο γενικός γραμματέας Ναυτιλιακής Πολιτικής, καθηγητής του Πανεπιστημίου Πειραιώς, Γιώργος Βλάχος.

Η μετά από τρεις μήνες ανάθεση των καθηκόντων του γενικού γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής στον κ. Γιώργο Βλάχο φαίνεται να λύνει προσωρινά ορισμένα προβλήματα λειτουργικότητας του τομέα ναυτιλίας, του υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας.


Ωστόσο στον Πειραιά εξακολουθούν να κυκλοφορούν σενάρια για τη δημιουργία υφυπουργείου Ναυτιλίας, ως εναλλακτική λύση στο λάθος που σχεδόν όλοι πλέον αναγνωρίζουν, αυτό της κατάργησης του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας.

Στην Ακτή Μιαούλη τα σενάρια αυτά δεν θεωρούνται πάντως σοβαρά, καθώς υποβαθμίζεται περαιτέρω το επίπεδο εκπροσώπησης της ναυτιλίας, παρά μόνο στο βαθμό που θα είναι ένα ακόμη βήμα προς την κατεύθυνση επανασύστασης του πρώην ΥΕΝ

Από την άποψη άσκησης μιας ουσιαστικής ναυτιλιακής πολιτικής η μόνη λύση, στο βαθμό που εκτιμάται ως αναγκαία η ύπαρξη ενός one stop shop για τη ναυτιλία, θα ήταν η επανασύσταση ενός αναβαθμισμένου υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας.

Κάθε ημέρα γίνεται πιο κατανοητό ότι η ύπαρξη ενός υπουργείου αποκλειστικά για τη ναυτιλία δεν είναι μία «ιδιορρυθμία» των εφοπλιστών αλλά μία ανάγκη από το γεγονός ότι η χώρα μας είναι μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές δυνάμεις του κόσμου. Η ναυτιλία για την Ελλάδα είναι κατ' αναλογία ότι το πετρέλαιο για μία αραβική χώρα. Ποιος υποστηρίζει στα σοβαρά ότι ο υπουργός Πετρελαίου σε μία αραβική χώρα είναι «ιδιορρυθμία»;

Βέβαια η πλειονότητα όλων όσοι τάσσονται υπέρ αυτής της κίνησης επιζητούν παράλληλα το Υπουργείο να είναι συνδεδεμένο και με το Λιμενικό Σώμα το οποίο όμως με τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, φαίνεται να απομακρύνεται όλο και περισσότερο από τη ναυτιλία.

Σημειώνεται ωστόσο ότι λίγο πριν από το τέλος του 2009 τόσο η υπουργός Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκα Κατσέλη, όσο και ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, είχαν σημειώσει ότι το Λιμενικό δεν απεμπλέκεται από τη ναυτιλία και τόνισαν ότι θα συνεχίσει να την υποστηρίζει μέσα από ένα σύστημα αποσπάσεων. Μένει βέβαια να φανεί πόσο μπορεί να λειτουργήσει το σχήμα αυτό.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, αυτή η εκ των υστέρων αναγνώριση της μάλλον βιαστικής κυβερνητικής επιλογής κατάργησης του ΥΕΝ, δεν αποκλείεται στο μέλλον να εκφρασθεί και έμπρακτα με την επανασύσταση του Υπουργείου αν και προτάσσεται ότι πολιτικά είναι δύσκολο για την κυβέρνηση στην τρέχουσα πολιτική συγκυρία να υπαναχωρήσει.

Στην παρούσα φάση βέβαια ο ελληνικός εφοπλισμός φροντίζει να βελτιώνει καθημερινά τις σχέσεις και τις ουσιαστικές επαφές με την ηγεσία του υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κάτι που φαίνεται ότι επιτυγχάνεται εάν ληφθούν υπόψη και οι πρόσφατες νομοθετικές πρωτοβουλίες του ΥΠΟΙΑΝ τόσο για το πλοίο «Liberty» όσο και για την ένταξη των holding ναυτιλιακών εταιρειών στο ναυτικό δίκαιο της χώρας που έχουν ως καταστατική τους έδρα.

Ποιος είναι ο νέος γ.γ. Ναυτιλιακής Πολιτικής

Ο κ. Βλάχος είναι καθηγητής Ναυτιλιακής Οικονομικής και Πολιτικής στο Ναυτιλιακό Τμήμα του Πανεπιστημίου Πειραιώς, ενώ επί σειρά ετών υπήρξε πρόεδρος του τμήματος.

Έχει δημοσιεύσει πλήθος επιστημονικών εργασιών σε εθνικά και διεθνή περιοδικά και συνέδρια, ενώ έχει εκδώσει δεκαέξι βιβλία και μονογραφίες στα πεδία της ναυτιλιακής οικονομίας, πολιτικής, λήψης αποφάσεων, ναυπηγικής οικονομικής, στρατηγικής, θεσμικού πλαισίου της εμπορικής ναυτιλίας, κ.ά.

Είναι Scientific Advisor του «Frederic Research Center» (Κύπρος) και του «The Cyprus Journal of Science and Technology». Επίσης, Εditor in Chief του νεοσύστατου «International Journal of Marine and Maritime Studies».

Παρουσιάζει διδακτική εμπειρία στα ακόλουθα εξειδικευμένα πεδία: Ναυτιλιακή Οικονομική και Πολιτική, Διοίκηση Ναυτιλιακών Επιχειρήσεων, Θεσμικό Πλαίσιο Εμπορικής Ναυτιλίας, Διεθνείς Οργανισμοί, Ναυπηγική Οικονομική και Πολιτική, Διοίκηση και Στρατηγικές Αποφάσεις ναυπηγικών μονάδων, στα Πανεπιστήμια Πειραιά, (προπτυχιακά και Μεταπτυχιακά) Οικονομικό Παν/μιο Αθηνών (Μεταπτυχιακά), Παν/μιο Αιγαίου (Μεταπτυχιακά), Πάντειο Παν/μιο (Μεταπτυχιακά), κ.ά. Επιπλέον έχει διδάξει σε πολλές εξειδικευμένες σειρές διαλέξεων σε χώρες της αλλοδαπής (Κύπρος, Ρωσία, Ολλανδία κ.ά.).

Παράλληλα, έχει διατελέσει Σύμβουλος σε εθνικούς και διεθνείς Οργανισμούς, σε επιχειρήσεις του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (σε επίπεδο προέδρου Δ.Σ., δ/ντος συμβούλου και εξειδικευμένου συμβούλου) στην Ελλάδα και στην αλλοδαπή, ενώ παρουσιάζει σημαντική ερευνητική και μελετητική δραστηριότητα (συμμετοχή σε 27 εθνικά και ευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα και δεκάδες εξειδικευμένα «Business Plan» για ναυτιλιακές, παραναυτιλιακές και ναυπηγικές επιχειρήσεις).



ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ : Για τις προσλήψεις στο Γ. Νοσοκομείο Κέρκυρας από τον Μπ. Χαραλάμπους


Προς την Υπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης
Απαντώντας η κ. Υπουργός σε πρόσφατη επίκαιρη ερώτησή μας δεσμεύτηκε ότι το Νοσοκομείο της Κέρκυρας θα λειτουργούσε στις αρχές του Ιανουαρίου του 2010 καθώς και ότι θα προσλάμβανε το αναγκαίο προσωπικό για τη λειτουργία του.
Παρά τις δεσμεύσεις αυτές, το Υπουργείο εξάγγειλε μόνο 35 νέες προσλήψεις προσωπικού για το Γ. Νοσοκομείο Κέρκυρας όταν είναι σ' όλους γνωστό ότι οι ανάγκες του Νοσοκομείου σε προσωπικό είναι πολλαπλάσιες. Συγκεκριμένα στο Νοσοκομείο που λειτουργεί σήμερα και διαθέτει 220 κρεβάτια εργάζονται μόνο 400 άτομα όταν με τους πιο μέτριους υπολογισμούς χρειάζονται τουλάχιστον 660 εργαζόμενοι. Οι νέες προσλήψεις δεν συμπληρώνουν ούτε καν τα κενά που δημιουργούνται από τις απολύσεις των συμβασιούχων και τις συνταξιοδοτήσεις. Αν ληφθεί δε υπόψη ότι για το καινούργιο Νοσοκομείο 330 κλινών χρειάζονται τουλάχιστον 900 άτομα προσωπικό για να λειτουργήσει στοιχειωδώς, εύκολα αντιλαμβάνεται κάποιος γιατί οι Κερκυραίου αγανακτούν και θεωρούν ότι εμπαίζονται.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κ. Υπουργός τι μέτρα προτίθεται να πάρει για την άμεση προκήρυξη όλων των αναγκαίων θέσεων μόνιμου προσωπικού για την σωστή και ασφαλή λειτουργία του νέου Νοσοκομείου.
 
Ο βουλευτής
Μπάμπης Χαραλάμπους

Σύσταση ομάδας εργασίας για το Ειδικό Χωροταξικό Σχέδιο των ΑΠΕ

Με πρωτοβουλία της υπουργού Περιβάλλοντος Τίνα Μπιρμπίλη συγκροτήθηκε Ομάδα Εργασίας, με αντικείμενο τη διερεύνηση προβληματικών σημείων στο Ειδικό Χωροταξικό Σχέδιο για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα Νέα».


Η ΕΕ και η Ελλάδα έχουν θέσει ως στόχο, το 2020 οι ΑΠΕ να καλύπτουν το 20% της ενεργειακής κατανάλωσης.

Τα μέλη της Ομάδας Εργασίας που ορίστηκαν είναι οι: Κλειτώ Γεράρδη, Νίκος Βασιλάκος, Δημήτρης Μέλισσας, Ανέστης Γουργιώτης, Δημήτρης Ιμπραήμ, Αχιλλέας Πληθάρας, Δημήτρης Λάλας, Κωνσταντίνος Μαθιουδάκης, Παναγιώτης Παπασταματίου, Παναγιώτης Χαβιαρόπουλος και Ματίνα Ασημακοπούλου.

Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2010

«Βραχυκύκλωμα» ελλείψει ΥΕΝ στον κλάδο της ναυτιλίας

Της Αγγελικής Καλλή: Με «βραχυκύκλωμα» απειλείται ο κρίσιμος τομέας της ναυτιλίας. Στο πρώην υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας καταγράφονται σημαντικά προβλήματα καθημερινής λειτουργίας. Στελέχη του Λιμενικού Σώματος, αρχιπλοίαρχοι - διευθυντές υπηρεσιών έχουν αρχίσει να υποβάλουν τις παραιτήσεις τους ή αιτήσεις αποχώρησης στην ηγεσία του Λ.Σ. και ένας σοβαρός αριθμός βρίσκεται υπό σκέψη για την παραμονή του στο Σώμα, από την άλλη πλευρά οι πολιτικοί υπάλληλοι του πρώην ΥΕΝ καταγγέλλουν ότι διαπιστώνουν σοβαρές καθυστερήσεις στη συγκρότηση του υπουργείου Οικονομίας - Ναυτιλίας όσον αφορά το τελευταίο κομμάτι.

Οπισθοδρόμηση

Μάλιστα, κάνουν λόγο για «διάφορους παράγοντες του καθεστωτικού κατεστημένου του πρώην ΥΕΝ που επιχειρούν να συντηρήσουν μία κατάσταση η οποία έχει στόχο την οπισθοδρόμηση».

Ολη αυτή η βαριά ατμόσφαιρα που υπάρχει μετά τις εκλογές στο κτήριο του πρώην υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας αποτυπώνεται με μία απραξία. Οσοι συναλλάσσονται με τις υπηρεσίες του διαπιστώνουν κάποια βραδυπορία και ένα μηχανισμό σε σχετική αποδιοργάνωση, παρά το γεγονός ότι έχουν περάσει τρεις και πλέον μήνες από τη διάσπαση του ΥΕΝ στα υπουργεία Οικονομίας - Ναυτιλίας και Προστασίας του Πολίτη.

Το Λιμενικό Σώμα βρίσκεται σε εκκρεμότητα καθώς επίκειται η κατάρτιση του νομοσχεδίου για τη συγκρότηση του Αρχηγείου του Λ.Σ., ενώ ένας αριθμός των στελεχών του υποτίθεται ότι στη συνέχεια θα αποσπασθούν στο υπουργείο Οικονομίας - Ναυτιλίας.

Όλα αυτά τα στελέχη ανησυχούν για το ασφαλιστικό τους καθεστώς και τη μελλοντική τους εξέλιξη στο Σώμα, με αποτέλεσμα όσα έχουν συμπληρώσει πάνω από 25 χρόνια υπηρεσίας να σκέπτονται την παραίτηση.

Οι πολιτικοί υπάλληλοι από τη δική τους σκοπιά βλέπουν ότι «οι εξελίξεις οι οποίες δρομολογήθηκαν με τη συγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας - Οικονομίας το τελευταίο διάστημα έχουν αδρανήσει, με αποτέλεσμα να μην προχωρούν οι αλλαγές οι οποίες απαιτούνται, όπως για παράδειγμα ο οργανισμός του νέου υπουργείου και οι δομικές μεταρρυθμίσεις σε σχέση με τις υπηρεσίες και το προσωπικό» και ζητούν από την κ. Κατσέλη να προχωρήσει χωρίς παλινωδίες ή οπισθοδρομήσεις, σημειώνοντας πως «όσοι ονειρεύονται παλαιά μεγαλεία να το πάρουν απόφαση ότι το ποτάμι δεν γυρίζει πίσω». Ως ένα σοβαρό στοιχείο ανάσχεσης των αλλαγών οι πολιτικοί υπάλληλοι θεωρούν την καθυστέρηση που παρατηρείται στην τοποθέτηση γενικού γραμματέα Ναυτιλίας.

Οι εφοπλιστές

Την κατάσταση που επικρατεί στο πρώην υπουργείο Ναυτιλίας παρακολουθούν με προσοχή οι εφοπλιστές, που τόσο σε ιδιωτικές συζητήσεις όσο και σε δημόσιες τοποθετήσεις τους σημειώνουν ότι διαλύθηκε ένας μηχανισμός που υποστήριζε σε 24ωρη βάση το ελληνικό πλοίο και δεν αναπληρώθηκε με κάτι αντίστοιχο. Πολλοί από αυτούς εκτιμούν ότι ούτε η δημιουργία υφυπουργείου Ναυτιλίας θα επιλύσει τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν από το διχασμό του Λιμενικού Σώματος ανάμεσα σε δύο υπουργεία.



Πηγή: ΗΜΕΡΗΣΙΑ.

Σύσκεψη με τον Προϊστάμενο και τους υπαλλήλους της Περιφερειακής Υπηρεσίας Τουρισμού (Π.Υ.Τ.) Ιονίων Νήσων, και στη συνέχεια επίσκεψη στη Γενική Γραμματέα της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων πραγματοποίησε σήμερα η Υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, κα. Άντζελα Γκερέκου.

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, η κα. Γκερέκου είχε την ευκαιρία να ενημερώσει τους παρευρισκόμενους για τους βασικούς πυλώνες της στρατηγικής που προωθείται κεντρικά για τον ΕΟΤ. Ο εξορθολογισμός της λειτουργίας του ΕΟΤ, καθώς και η μείωση των λειτουργικών δαπανών, με απώτερο σκοπό την αποδοτική στόχευση στις υπάρχουσες αλλά και σε νέες τουριστικές αγορές, αποτελούν τις πρώτες στρατηγικές επιλογές της ηγεσίας του Υπουργείου, όπως τόνισε η κα. Γκερέκου. Για τον ίδιο σκοπό, προωθείται άμεσα και η εισαγωγή κανονικού διπλογραφικού συστήματος στα λογιστικά του Οργανισμού.

Αναφορικά με τα γραφεία ΕΟΤ εξωτερικού, η Υφυπουργός επανέλαβε την πρόθεση της Κυβέρνησης να επανεξετάσει και να αξιολογήσει την αποτελεσματικότητά τους, ώστε στη συνέχεια να ληφθούν συνολικά αποφάσεις για τον αριθμό των γραφείων. Δεν απέκλεισε δε το ενδεχόμενο να ανοίξουν γραφεία ΕΟΤ σε νέες δυνητικές αγορές, παράλληλα με το κλείσιμο εκείνων των γραφείων των οποίων τα κόστη λειτουργίας τους υπερβαίνουν το ανταποδοτικό όφελος στον ελληνικό τουρισμό.

Από τη μεριά τους οι παρευρισκόμενοι, αφού εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την επίσκεψη της Υφυπουργού στη Διεύθυνση, κάτι που όπως επισήμαναν συνέβη για πρώτη φορά, ζήτησαν να δοθεί προτεραιότητα στις περιφερειακές διευθύνσεις του ΕΟΤ, με παράλληλη ενίσχυση του ρόλου και της λειτουργίας τους.

Στη συνέχεια η Υφυπουργός επισκέφθηκε την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων και την Γενική Γραμματέα, κα. Αλεξανδρίδου καλωσορίζοντάς την στην Κέρκυρα, με την ευχή η παραμονή της να είναι παραγωγική και αποδοτική, προς όφελος της Κέρκυρας, καθώς και ολόκληρης της Περιφέρειας. Από την άλλη πλευρά, η κα. Αλεξανδρίδου ευχαρίστησε την κα. Γκερέκου για την επίσκεψή της, τονίζοντας την πρόθεσή της να δημιουργήσει έναν αποτελεσματικό δίαυλο επικοινωνίας με την ίδια αλλά και όλους τους τοπικούς φορείς, που στόχο θα έχει τη μεγαλύτερη δυνατή ανάπτυξη.

Κυριακή 10 Ιανουαρίου 2010

Συσκέψεις Α. Γκερέκου για το νέο νοσοκομείο


Το ζήτημα της ασφαλούς μεταφοράς προσωπικού και ασθενών, από το παλαιό στο νέο νοσοκομείο, καθώς επίσης και θέματα που αφορούν στην εύρυθμη λειτουργία του βρέθηκαν στο επίκεντρο των διαδοχικών συναντήσεων που είχε η Υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, κα. Άντζελα Γκερέκου.


Κατά τη συνάντηση που πραγματοποίησε με στελέχη της οργάνωσης του ΠΑΣΟΚ στην Κέρκυρα, οι οποίοι εργάζονται στο χώρο της δημόσιας υγείας, συζητήθηκαν οι εκτιμήσεις τους σχετικά με τον απαιτούμενο χρόνο μεταφοράς από το παλιό στο νέο νοσοκομείο, ενώ υπογραμμίστηκε η αναγκαιότητα άμεσης στελέχωσης με το απαραίτητο προσωπικό έτσι ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία, σε ένα πρώτο στάδιο, του νέου νοσοκομείου. Κοινή διεκδίκηση αποτελεί η έναρξη λειτουργίας του νέου νοσοκομείου κατά τα μέσα του έτους, λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη και τις ανάγκες που επίκεινται από την επερχόμενη τουριστική περίοδο, όπως χαρακτηριστικά σημείωσε η Υφυπουργός.

Ακολούθησε σύσκεψη στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο με τους διευθυντές των κλινικών και τμημάτων του νοσοκομείου, καθώς και των εκπροσώπων του σωματείου των εργαζομένων, με απώτερο σκοπό την απευθείας ενημέρωση της Υφυπουργού για ζητήματα που άπτονται των καθηκόντων τους σχετικά με την μετεγκατάσταση στο νέο νοσοκομείο.

Στην εισήγησή της η Υφυπουργός, αναφερόμενη στη συνάντηση που είχε την προηγούμενη εβδομάδα με την Υπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης κ. Ξενογιαννακοπούλου, επανέλαβε την πρόθεση της Υπουργού να δοθεί προτεραιότητα στις προσλήψεις προσωπικού για την Κέρκυρα, λόγω της ιδιαιτερότητας του νησιωτικού χαρακτήρα της περιοχής αλλά και τον επί 5,5 χρόνια παραγκωνισμό του τομέα της υγείας στο νομό. «Σε αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία, η πρόσληψη 39 ατόμων νοσηλευτικού προσωπικού για το νέο νοσοκομείο αποτελεί ένα πρώτο θετικό βήμα, δεδομένου ότι από το 2005 προσελήφθησαν συνολικά 110 άτομα ενώ αποχώρησαν 117 σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του νοσοκομείου. Και πάλι όμως επαναλαμβάνω ότι αυτό δεν είναι αρκετό, μπροστά σε αυτά που διεκδικούμε», τόνισε η κα. Γκερέκου, χαρακτηρίζοντας τη σωστή λειτουργία του Νοσοκομείου «ζήτημα ζωής και θανάτου για την Κέρκυρα». Στη συνέχεια, εκτός από τις εκκρεμότητες που αφορούν στη μεταφορά στο νέο νοσοκομείο, αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα να επισπευστούν οι διαδικασίες για την τοποθέτηση νέου διοικητή και Δ.Σ., καθώς επίσης και στις δυνατότητες μελλοντικής ανάπτυξης και βελτίωσης του νοσοκομείου. Ιδιαίτερη, δε, αναφορά έγινε στην απαραίτητη εφαρμογή του διπλογραφικού συστήματος και στην ολοκληρωμένη μηχανοργάνωση, αλλά και στην έναρξη των διαδικασιών για την κατασκευή ψυχιατρικής κλινικής. Από το σύνολο των παρευρισκομένων, υπογραμμίστηκε το γεγονός ότι είναι η πρώτη φορά που συγκαλείται τέτοια ευρεία σύσκεψη με τη συμμετοχή των διευθυντών των κλινικών και γενικά των εργαζομένων, γεγονός που τιμά την Υφυπουργό, ενώ παράλληλα θίχθηκε η αδικαιολόγητη απουσία του παλαιού διοικητή, αλλά και η ανάγκη επανέναρξης των σεμιναρίων για το προσωπικό για τη μεταφορά στο νέο νοσοκομείο.

Η προμήθεια ενός σύγχρονου αξονικού τομογράφου και ψηφιακού μαστογράφου, η χρήση των οποίων θα αποτρέψει δραστικά το μεταναστευτικό ρεύμα υγείας σε νοσοκομεία εκτός νομού, συζητήθηκαν επίσης εκτενώς κατά τη σύσκεψη.

Ολοκληρώνοντας, η κα. Γκερέκου, αφού ευχαρίστησε τους συμμετέχοντες για την παρουσία τους και ζήτησε αναλυτικά υπομνήματα από όλους, δήλωσε ικανοποιημένη από τη συνάντηση, χαρακτηρίζοντάς την ως ένα πρώτο βήμα επαφών, για τα συμπεράσματα της οποίας προτίθεται να ενημερώσει την κα. Ξενογιαννακοπούλου. Δεν παρέλειψε, ωστόσο, να αναφέρει ότι οι κοινές διεκδικήσεις τους πρόκειται να κλιμακωθούν, καθώς έπεται συνέχεια συναντήσεων τόσο με τους διευθυντές όσο και με τη νέα διοίκηση του νοσοκομείου, με απώτερο σκοπό την αποτύπωση, με τεκμηριωμένο τρόπο, της κάλυψης των αναγκών του νέου νοσοκομείου σε προσωπικό όλων των ειδικοτήτων, αλλά και σε δεύτερο χρόνο συζήτηση για ευρύτερα θέματα υγείας του νομού (λειτουργία κέντρων υγείας, ΕΚΑΒ, χρήση παλιού νοσοκομείου).

Ριζικές αλλαγές στον αυτοδιοικητικό χάρτη της χώρας προωθεί η κυβέρνηση


Πρόγραμμα «Καλλικράτης»

Σε δημόσια διαβούλευση θέτει η κυβέρνηση τις αρχές του νομοσχεδίου για τη νέα διοικητική δομή της χώρας που παρουσιάστηκαν την Κυριακή στο Υπουργικό Συμβούλιο. Η νέα αρχιτεκτονική περιλαμβάνει ριζικές δομικές αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες, καταργούνται δύο στους τρεις δήμους και όλες οι νομαρχίες.

Το Πρόγραμμα «Καλλικράτης»

- Η νέα διοικητική δομή -στην οποία δόθηκε το όνομα «Πρόγραμμα Καλλικράτης»- περιλαμβάνει τη δραστική μείωση των 1.034 ΟΤΑ που υπάρχουν σήμερα σε λιγότερους από 370 δήμους.

-Θεμελιώνεται η δευτεροβάθμια περιφερειακή αυτοδιοίκηση.

- Καθιερώνεται ο θεσμός του αιρετού περιφερειάρχη, καθώς και εκείνη του θεματικού και τοπικού αντιπεριφερειάρχη και της περιφερειακής εκτελεστικής επιτροπής.

- Στη θέση των 76 Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου που σήμερα αποτελούν τις Νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις δημιουργούνται αιρετές περιφέρειες σε αριθμό ανάλογο των 13 κρατικών σημερινών περιφερειών.

- Ταυτόχρονα, τα περίπου 6.000 Νομικά Πρόσωπα και Δημοτικές Επιχειρήσεις των Δήμων μειώνεται σε λιγότερα από 2000, καταργούνται δηλαδή περίπου 4.000 Νομικά Πρόσωπα και Δημοτικές Επιχειρήσεις των Δήμων.

- Επίσης, η κυβέρνηση προχωρά στη θεμελίωση έως 7 Γενικών Διοικήσεων που αντικαθιστούν τις 13 σημερινές κρατικές περιφέρειες ως τις αποκεντρωμένες κρατικές οντότητες την ύπαρξη των οποίων επιβάλει το Σύνταγμα.

- Θα υπάρξει πρόβλεψη για την κατανομή των πόρων με γεωγραφικά, οικονομικά και πληθυσμιακά κριτήρια.

- Οι πόροι της τοπικής αυτοδιοίκησης θα συνδεθούν με το ΦΠΑ για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής.

- Θα υπάρξει αλλαγή του τρόπου ελέγχου των πόρων, θα υπάρξει υποχρεωτική ανάρτηση των διοικητικών αποφάσεων στο Διαδίκτυο, ενώ θα συσταθεί αυτοτελής υπηρεσία ελέγχου των ΟΤΑ.

- Κονδύλια ύψους 650 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ αναθεωρούνται και προσαρμόζονται για να στηριχθεί η αλλαγή αυτή αλλά και να προσληφθεί το απαραίτητο επιστημονικό προσωπικό από νομικούς, οικονομολόγους και μηχανικούς που θα στελεχώσουν την τοπική αυτοδιοίκηση υπό τον όρο ότι τα στελέχη αυτά θα παραμένουν επί δεκαετία στους δήμους στους οποίους θα εργάζονται.

- Θα δημιουργηθούν ηλεκτρονικά δημοτικά ΚΕΠ, θα αρχίσει να αξιοποιείται η «έξυπνη» κάρτα δημότη, ενώ οι δήμοι θα εξοπλιστούν με ATM τα οποία θα συνδεδεμένα με το ηλεκτρονικό ΚΕΠ και θα παρέχουν υπηρεσίες στους πολίτες 24 ώρες το 24ωρο επί 365 μέρες.

-Θα δημιουργηθεί διοικητική «βοήθεια στο σπίτι» για τους δημότες που δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση στις δημοτικές υπηρεσίες και θα θεσμοθετηθεί ο «δημοτικός ανταποκριτής», δηλαδή υπάλληλος που θα εξυπηρετεί τους κατοίκους με αξιοποίηση και των νέων τεχνολογιών.

«Ριζοσπαστική δομική αλλαγή»

Ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου χαρακτήρισε το νομοσχέδιο για την Τοπική Αυτοδιοίκηση ριζοσπαστική δομική αλλαγή που βάζει νέα θεμέλια στη λειτουργία και τη δομή της πολιτείας.

Υπογράμμισε ότι η νέα αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης εντάσσεται στο συνολικό σχεδιασμό της κυβέρνησης, ώστε στις 14 Νοεμβρίου του 2010 να διεξαχθούν οι δημοτικές εκλογές για τους νέους ισχυρούς δήμους και τις περιφέρειες.

Ξεκινά, όπως τόνισε, η υλοποίηση του μεγάλου οράματος του κόσμου της αυτοδιοίκησης, χαρακτηρίζοντας εξαιρετικά δύσκολο το έργο αυτό για το οποίο, υπογράμμισε, απαιτείται η συναίνεση όλων, την οποία η κυβέρνηση θα αναζητήσει.

Πρέπει να αφήσουμε στην άκρη όλες τις σκοπιμότητες, επισήμανε ο πρωθυπουργός και σημείωσε ότι όλοι οφείλουν να αναλάβουν τις ευθύνες τους.

Παρουσιάζοντας στο Υπουργικό Συμβούλιο το νομοσχέδιο για τη «Νέα αρχιτεκτονική για την Αυτοδιοίκηση και την αποκεντρωμένη Διοίκηση», ο υπουργός Εσωτερικών Γιάννης Ραγκούσης τόνισε ότι στόχος της «πρωτόγνωρης αυτής δομικής αλλαγής» είναι η οικοδόμηση για τη χώρα και τους πολίτες ενός καλύτερου κράτους.

Πρόσθεσε ότι το πρόγραμμα θα ψηφιστεί το αργότερο μέχρι το Μάιο και οι εκλογές της 14ης Νοεμβρίου 2010 θα γίνουν με τους νέους δήμους και περιφέρειες.

Ο υπουργός Εσωτερικών διευκρίνισε ότι η χωροθέτηση θα πραγματοποιηθεί στη δεύτερη φάση της διαβούλευσης του νομοσχεδίου.

Σύμφωνα με όσα είπε ο κ. Ραγκούσης η περιφερειακή αυτοδιοίκηση θα αποτελέσει το «όχημα» για την πράσινη ανάπτυξη. Θα αναλάβει τον αναπτυξιακό σχεδιασμό της περιφέρειας, θα διαχειρίζεται πόρους των ΠΕΠ και ΕΣΠΑ και θα αντιμετωπίζει τα περιφερειακά προβλήματα, ενώ ειδικά για την Αττική και τη Θεσσαλονίκη προβλέπονται ειδικές ρυθμίσεις για ζητήματα μητροπολιτικού χαρακτήρα.

Αναφερόμενος στην κατάσταση που υπάρχει σήμερα, είπε ότι μόνο 213 δήμοι έχουν πιστοποίηση για διαχειριστική επάρκεια των κονδυλίων του ΕΣΠΑ, 250 δεν διαθέτουν ούτε ένα οικονομολόγο, και 500 περίπου λειτουργούν με ένα μόνο μηχανικό, ενώ στην Αττική επιβιώνουν 20 κοινότητες.

Σάββατο 9 Ιανουαρίου 2010

Σύσκεψη στο Μαξίμου για το Σχέδιο «Καποδίστριας ΙΙ»


Υπό τον υπουργό Επικρατείας Χ. Παμπούκη πραγματοποιείται το Σάββατο το μεσημέρι στο Μέγαρο Μαξίμου σύσκεψη με τη συμμετοχή του υπουργού Εσωτερικών Γ. Ραγκούση, του γραμματέα του Εθνικού Συμβουλίου του ΠαΣοΚ Σωκ. Ξυνίδη και του γραμματέα της ΚΟ του Κινήματος Χρ. Παπουτσή. Αντικείμενο το νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών "Νέα Αρχιτεκτονική για την Αυτοδιοίκηση και την αποκεντρωμένη Διοίκηση". Θα ακολουθήσει συνεδρίαση του διευρυμένου Κοινοβουλευτικού Τομέα Εργασίας Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ με στόχο την άμβλυνση των αντιδράσεων.
Την Κυριακή συνεδριάζει εκτάκτως το υπουργικό συμβούλιο.

Ο ΘΛΙΒΕΡΟΣ ΘΙΑΣΟΣ ΤΟΥ MEGA !...


Τα σάλια της αντιΠΑΣΟΚ υστερίας τους, οδήγησαν την πέμπτη 07/01/10 τον θλιβερό θίασο του MEGA, σε πρωτοφανείς γκάφες και εκπληκτικά σαρδάμ !... Πρωταγωνιστές, στα τελευταία η Τρέμη, (ούτε μια φράση της δεν εκφωνήθηκε ολοκληρωμένη και σωστή), ενώ στα πρωτοφανή, γκαιμπελίστικα σχόλια, την πρωτιά του συνήθη δράστη Πρετεντέρη, αφαίρεσε ο ανεκδιήγητος και …αριστερός (λέει…) Τσίμας…


Με έκδηλη ευχαρίστηση, οι κακοποιοί της δημοσιογραφίας, περιέγραψαν την επίσκεψη και τη δράση των εκπροσώπων της Κομισιόν και της ΕΚΤ, στην Αθήνα, τους χαρακτήρισαν αυθαίρετα «ελεγκτές» και έδωσαν ένα πολύωρο ρεσιτάλ τρομοκράτησης των τηλεθεατών, βάζοντας να παίξουν «ρεπορτάζ», για σειρά περικοπών, που πρότειναν οι ευρωπαίοι, στους μισθούς, τις συντάξεις, την υγεία, παντού !...

Ο σουπιάς, Τσίμας, είχε την τιμητική του, καθώς, ανέλαβε, μ ΄ ένα αλήτικο σχόλιο, να συμπυκνώσει όλη την πολιτική άποψη και γραμμή του MEGAλου καναλιού, για τις εξελίξεις και τον υπεύθυνο : μιλώντας πάνω από τον υπότιτλο «ΧΑΘΗΚΑΝ ΤΡΕΙΣ ΠΟΛΥΤΙΜΟΙ ΜΗΝΕΣ», ο «αριστερός» Παυλάκης, υποστήριξε, πρώτον, πως η σημερινή έλλειψη αξιοπιστίας οφείλεται στο ό, τι η νέα κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, επί τρεις μήνες αρνείται, να εφαρμόσει τις εντολές της Ε.Ε. και να πάρει σκληρά μέτρα και προσπαθεί να ελιχθεί με ημίμετρα, (ποιος Καραμανλής, ποια Ν.Δ., ποιος Αλογοσκούφης… ο Παπανδρέου φταίει και το ΠΑΣΟΚ !...) και δεύτερον, πως η πολιτική της Κομισιόν για μείωση των δαπανών, είναι πιο προοδευτική από εκείνη της κυβέρνησης, που επιδιώκει και αύξηση των εσόδων, μέσω της φορολογίας ! >>>Διαβάστε περισσότερα...

Σε τρεις φράσεις ο μίσθαρνος αχθοφόρος της κεντρικής γραμμής του καναλιού της διαπλοκής, παρουσίασε το μαύρο άσπρο, χρησιμοποιώντας όλη την τεχνική της αλήτικης παραπληροφόρησης, λέγοντας, πως τάχα, οι προτάσεις των ευρωπαίων μιλάνε για περικοπή της σπατάλης του δημοσίου, ενώ αυτοί, (όπως και στα ρεπορτάζ τονίστηκε, κατά κόρο…) ζητάνε περικοπές σε μισθούς και συντάξεις. Από την άλλη εμφάνισε την προσπάθεια αύξησης των εσόδων, μέσω της περιστολής της φοροδιαφυγής, να γίνεται με την επί πλέον επιβάρυνση των ήδη φορολογουμένων. Πλήρης αναστροφή των γεγονότων, πλήρης διαστρέβλωση της αλήθειας, από τον θλιβερό θίασο της αλήτικης δημοσιογραφίας, εκφραστές των συμφερόντων και της βούλησης της διαπλοκής και των νταβατζήδων του ελληνικού λαού !...



Αναρτήθηκε από ΛΟΓΟΠΛΟΚΟΣ στις 07/01/10

'Eργα Κοινότητας Μαθρακίου έτους 2009


Ο Πρόεδρος της Κοινότητας Μαθρακίου ανακοίνωσε τα έργα τα οποία είχαν προγραμματιστεί για το έτος 2009 και εκτελέστηκαν η βρίσκονται σε στάδιο ολοκληρώσης.

1. Μελέτη τριών γεωλογικών γεωτρήσεων κεντρικού λιμανιού.

2. Τοιχίο αντιστήριξης «Γιώργα» Α & Β φάση.

3. Ανακατασκευή δρόμου από κεντρικό λιμάνι προς Άνω Πάντα

4. Πεζοδρόμηση από κεντρικό λιμάνι προς Άνω Πάντα.

5. Αγροτική οδοποιία (ποτάμι, Τζουγανάτικα, Ντρόλια)

6. Δεξαμενή αποθήκευσης νερού 150 κυβικών.

7. Προμήθεια ειδικής αντλίας καθαρισμού και εκβάθυνσης κεντρικού λιμανιού.

8. Οδοποιία 250 μέτρα παραλιακού δρόμου προς Αρβανίτικο.

9. Προμήθεια φίλτρου καθαρισμού νερού (πόσιμο) 200 λίτρων ημερησίως.

10. Μελέτη διαμόρφωσης και μεγέθυνσης κεντρικού λιμανιού, (υπό εκτέλεση).

11. Ενέργειες για αγορά λεωφορείου κοινοτικής συγκοινωνίας.