ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ


Άμεση έξοδος από την ευρωζώνη – δεν υπάρχει εναλλακτική λύση !!!
















Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2010

Οι στόχοι της Λ. Κατσέλη για τη ναυτιλία και τα νησιά


Την αξιοποίηση του ΕΣΠΑ για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, την αναβάθμιση ναυτικής εκπαίδευσης, την ενίσχυση της ναυπηγοεπισκευαστικής μονάδας στη Σύρο, την καθιέρωση του μεταφορικού ισοδύναμου, καθώς και τη βελτίωση των λιμένων των νησιών των Κυκλάδων προτάσσει ως άμεσες προτεραιότητες του υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας η υπουργός κυρία Λούκα Κατσέλη, μιλώντας στη διευρυμένη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του Επιμελητηρίου Κυκλάδων.

Ειδικότερα η κυρία Λούκα Κατσέλη τόνισε ότι είναι σημαντικό γεγονός «η ενιαία πια Γραμματεία Ναυτιλιακής Πολιτικής με όλη την πολιτική που αφορά στην ακτοπλοΐα, στα λιμάνια μας, στον θαλάσσιο τουρισμό, στο θαλάσσιο περιβάλλον» και πρόσθεσε: «Το υπουργείο Οικονομικών έχει ως κύριο στόχο του τη δημοσιονομική εξυγίανση. Το δικό μας το υπουργείο έχει κάτω από την ίδια σκέπη, κάτω από μια σκέπη πια όλα τα αναπτυξιακά εργαλεία. Τις δημόσιες επενδύσεις, τη διαχείριση των Κοινοτικών πόρων μέσα από τα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα, δηλαδή το ΕΣΠΑ 2007 - 2013, τον επενδυτικό νόμο, τον αναπτυξιακό νόμο που στηρίζει τις ιδιωτικές επενδύσεις, τις συμπράξεις δημόσιου - ιδιωτικού τομέα, τις κρατικές προμήθειες, όλη την πολιτική εμπορίου και προστασίας καταναλωτή».

«Στο πρόγραμμα του δικού μας υπουργείου», επεσήμανε χαρακτηριστικά η υπουργός κυρία Λούκα Κατσέλη, «μαζί με τη συνεργασία της Γενικής Γραμματείας Ναυτιλιακής Πολιτικής αλλά και όλων των λιμενικών ταμείων θα προωθήσουμε ένα πρόγραμμα αναβάθμισης των λιμανιών της χώρας και δημιουργίας μαρινών, σύγχρονων μαρινών, είτε μέσα στα λιμάνια είτε έξω από τα λιμάνια, ώστε τα λιμάνια της χώρας μας και ιδιαίτερα στην Περιφέρεια αυτή να μην είναι απλώς προβλήτες αλλά να είναι πόλοι σύγχρονων υπηρεσιών».

ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Στη συνέχεια η κυρία Λούκα Κατσέλη τόνισε τη σημασία της ναυτικής εκπαίδευσης και υπογράμμισε: «Ο πέμπτος αναπτυξιακός άξονας, θα έλεγα όλο τον άξονα εκπαίδευσης ψηφιακής σύγκλισης, συμπεριλαμβανομένης της ναυτικής μας ακαδημίας, όπου αν θέλετε αυτό το τμήμα του Πανεπιστημίου Αιγαίου, ήταν ίσως από τις πιο βασικές αναπτυξιακές παρεμβάσεις. Διότι είναι άλλο πράγμα μέσα σε ένα νησί να έχεις 600 και 700 νέα παιδιά τον χειμώνα να ζουν στο νησί, να κατοικούν στο νησί, να αναζωογονούν την τοπική κοινωνία».

ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟ ΙΣΟΔΥΝΑΜΟ

Αναφερόμενη στο μεταφορικό ισοδύναμο, η κυρία Λούκα Κατσέλη τόνισε ότι η κυβέρνηση έχει πάρει «ήδη απόφαση για το μεταφορικό ισοδύναμο» και απάντησε στη συνέχεια «τι σημαίνει μεταφορικό ισοδύναμο». Τόνισε χαρακτηριστικά: «Μας δίνεται η δυνατότητα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή όπως έγινε στην Κορσική, στη Γαλλία και την Πορτογαλία να χρησιμοποιήσουμε Κοινοτικούς πόρους για να επιδοτήσουμε το κόστος μεταφοράς στα νησιά διότι τα νησιά ουσιαστικά θεωρείται ως δικαίωμα του νησιώτη να απολαμβάνει μεταφορικές υπηρεσίες με το ίδιο κόστος που το απολαμβάνει ο κάτοικος της Αθήνας, της Λιβαδειάς και οπουδήποτε αλλού. Δεν νοείται ένα ζευγάρι να πρέπει να πληρώνει ή μια οικογένεια αυτά που πρέπει να πληρώνει για να φτάσει με τον τρόπο που πάει σε ένα νησί στις Κυκλάδες.

Εχουμε αποφασίσει και θα εξαγγελθεί τον επόμενο μήνα το μεταφορικό ισοδύναμο να το χρησιμοποιήσουμε ως επιδότηση, δηλαδή να χρησιμοποιήσουμε Κοινοτικούς πόρους για να χρηματοδοτήσουμε, να επιδοτήσουμε την κατασκευή πλοίων. Και με την κατασκευή πλοίων και την αγορά πλοίων, κυρίως την κατασκευή πλοίων μπορεί να δοθεί και να συνδυαστεί το μεταφορικό ισοδύναμο με τη στήριξη της ναυπηγοεπισκευαστικής μας βιομηχανίας».

Η κυρία Λούκα Κατσέλη, συνέχισε τον προβληματισμό της, λέγοντας ότι «και αυτή αν θέλετε θα είναι το μεγάλο στοίχημα και για το Νεώριο αλλά και για τα άλλα μας ναυπηγεία. Να χρησιμοποιηθεί το μεταφορικό ισοδύναμο πραγματικά σαν μια ένεση για τη στήριξη της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης, κάτω βεβαίως από υγιείς κανόνες ανταγωνισμού στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ενωσης».

ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ

Στη συνέχεια η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας αναφέρθηκε στις αρμοδιότητες του υπουργείου και τόνισε ότι πρόκειται για ένα υπουργείο «το οποίο αν θέλετε κινεί τα νήματα για την ανάπτυξη του τόπου μας και είναι ακριβώς αυτή η τεράστια ευθύνη αυτού του υπουργείου και είμαι εδώ για να σας πω τι πρέπει να κάνουμε τους επόμενους μήνες» και πρόσθεσε: «Πρέπει να προωθήσουμε όλοι μαζί συντεταγμένα το ονομαζόμενο Δ' Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, δηλαδή το ΕΣΠΑ 2007 - 2013. Είναι ένα πρόγραμμα που καλύπτει αυτή την προγραμματική περίοδο ύψους 26 δισεκατομμυρίων, από τα οποία αν αφαιρέσουμε τις δεσμεύσεις που έχουν γίνει, απομένουν 16 δισεκατομμύρια να χρησιμοποιηθούν την περίοδο 2010 - 2013. Εχουμε δύο προγράμματα. Το ένα ύψους 350 εκατομμυρίων ευρώ. Αυτό είναι το βασικό πρόγραμμα για την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, 55% για τα Δωδεκάνησα αυτού του ποσού και 45% για τις Κυκλάδες και υπάρχει ένα ειδικό πρόγραμμα ενίσχυσης ανταγωνιστικότητας στις Περιφέρειες με προϋπολογισμό 250 εκατομμυρίων ευρώ».

Τα ναυπηγεία της Σύρου και τα ορυκτά της Μήλου...

Η κυρία Λούκα Κατσέλη αναφέρθηκε στα ναυπηγεία της Σύρου και τόνισε: «Τρίτη προτεραιότητα ιδιαίτερα για τη Σύρο, είναι η ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία (Νεώριο) και σε μερικά άλλα νησιά, όπως τη Μήλο, τον ορυκτό πλούτο και πώς συνδέεται ο ορυκτός πλούτος με άλλες χρήσεις γης. Διότι αυτό θα μας απασχολήσει τα επόμενα πέντε και δέκα χρόνια εάν δεν υπάρξει πρόβλεψη πραγματικά μίας σύζευξης εναλλακτικών και μιας σύνθεσης εναλλακτικών χρήσεων».

Τέλος, η υπουργός κυρία Λούκα Κατσέλη επεσήμανε ότι «είναι οξύμωρο μια χώρα σαν την Ελλάδα που έχει αυτά τα πανέμορφα νησιά να μην έχουμε θαλάσσιο τουρισμό και τα λιμάνια μας να είναι στην κατάσταση που βρίσκονται».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου