ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ


Άμεση έξοδος από την ευρωζώνη – δεν υπάρχει εναλλακτική λύση !!!
















Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2011

Νοίκιαζαν βίλες χωρίς συμβόλαια!

Νοίκιαζαν βίλες χωρίς συμβόλαια!
 ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ-ΜΑΜΟΥΘ ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ ΑΠΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ 
Αμετανόητοι φοροφυγάδες εξακολουθούν να παραμένουν αρκετοί συμπατριώτες μας, παρά τα μέτρα «λαιμητόμο» σε βάρος εκατομμυρίων μισθωτών, συνταξιούχων, ελεύθερων επαγγελματιών, αγροτών και άλλων, εκμεταλλευόμενοι -τι άλλο;- την ανικανότητα του ελληνικού κράτους όχι μόνο να τους εντοπίσει αλλά και να τους στείλει στη φυλακή.
Δεκάδες ιδιοκτήτες τουριστικών καταλυμάτων-βιλών στην Κέρκυρα ελέγχθηκαν από την περιφερειακή διεύθυνση Ιονίων νήσων του ΣΔΟΕ να κάνουν «φορολογικό πάρτι ασυλίας» το 2010 και 2011…
Από τους 107 ιδιοκτήτες που ελέγχθηκαν διαπιστώθηκαν φορολογικές παραβάσεις σε 74, καθώς δεν είχαν εκδώσει αποδεικτικά παροχής υπηρεσιών συνολικής αξίας 782.329 ευρώ. Ανάμεσά τους και αλλοδαποί ιδιοκτήτες τουριστικών καταλυμάτων (κυρίως Άγγλοι) οι οποίοι δραστηριοποιούνταν στη χώρα μας χωρίς να έχουν υποβάλει δήλωση έναρξης εργασιών. Έχουν αντιληφθεί φαίνεται ότι βρίσκονται σε «φορολογικό παράδεισο ασυλίας»…
Όμως τη διαφορά μεγέθους φοροδιαφυγής έκαναν δύο τουριστικά γραφεία τα οποία μίσθωναν (χωρίς συμβόλαια εννοείται) βίλες στην Κέρκυρα και σε άλλες τουριστικές περιοχές σε αλλοδαπούς τουρίστες. Είχαν μάλιστα εφεύρει το «τριγωνικό σύστημα» αναγκάζοντας τους μισθωτές τους να καταβάλλουν τα ενοίκια σε συνεργαζόμενη εταιρεία στο Λονδίνο, η οποία, όπως απεκαλύφθη από τον έλεγχο του ΣΔΟΕ, δεν γνώριζε το παραμικρό, αλλά χρησιμοποιούνταν η επωνυμία της στα συμφωνητικά που υπέγραφε ο ιδιοκτήτης του τουριστικού γραφείου στην Κέρκυρα με τους τουρίστες, για να εκμισθώνει βίλες…
Τα χρήματα εμβάζονταν στη βρετανική εταιρεία προκειμένου να μη φορολογηθούν στη χώρα μας, παρότι οι δραστηριότητές τους παρέχονταν εδώ. Τι εισέπραξε ο αθεόφοβος συμπατριώτης μας -που η κρίση είναι αδύνατον να τον ακουμπήσει- για το έργο του της ενοικίασης βιλών για λίγες ημέρες ή εβδομάδες σε πάμπλουτους τουρίστες;
Για το 2010 μόνον δεν εξέδωσε αποδεικτικά παροχής υπηρεσιών αξίας 1.961.223 ευρώ σε 1.479 τουρίστες από τους οποίους εισέπραξε βέβαια το τίμημα των 2.000.000 ευρώ περίπου, χωρίς βέβαια η εφορία να χρειάζεται να γνωρίζει το παραμικρό (ευτυχώς εντοπίστηκε από το ΣΔΟΕ)…
Για το 2011 εισέπραξε από 737 πελάτες του για ενοικίαση βιλών 876.722 ευρώ, τα οποία φυσικά ούτε για αυτά είχε φροντίσει να κόψει δελτία παροχής υπηρεσιών ή έκοψε ελάχιστα ποσά για να δηλώσει τα έσοδα στην εφορία ως καλός φορολογούμενος (αντίθετα με τα εκατομμύρια ημών που γονατίζουμε από τα μέτρα, επειδή αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες συμπατριώτες μας συνεχίζουν το θεάρεστο έργο της φοροδιαφυγής).
Τι αναφέρει το ΣΔΟΕ
«Στα πλαίσια ελέγχων που πραγματοποιήσαμε σε επιχειρήσεις τουρισμού (τουριστικά γραφεία & τουριστικά καταλύματα – βίλες), στην περιοχή αρμοδιότητάς μας κατά τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο, σας αναφέρουμε τα παρακάτω αποτελέσματα για ενημέρωσή σας.
Με την αρ. 277/6-7-2011 εντολή ελέγχου, διενεργήθηκε έλεγχος στην επιχείρηση ΡΝJ του V, με αντικείμενο εργασιών ΓΡΑΦΕΙΟ ΓΕΝΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ, έδρα στο ΝΗΣΑΚΙ ΚΕΡΚΥΡΑΣ, αρμοδιότητας ΔΟΥ Α’ ΚΕΡΚΥΡΑΣ. Η εν λόγω επιχείρηση δραστηριοποιείται στην ενοικίαση πολυτελών κατοικιών – βιλών διαφόρων ιδιοκτητών, κατά κύριο λόγο σε αλλοδαπούς τουρίστες, στην περιοχή της βόρεια Κέρκυρας και τα τελευταία δύο χρόνια έχει επεκτείνει τη δραστηριότητά της και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας (Επτάνησα, Κρήτη, Σκόπελος κ.ά.) και εκτός αυτής (Κύπρος, Τουρκία κ.ά.).
Για την προβολή του, τη διαφήμιση των κατοικιών και τις κρατήσεις αυτών, το τουριστικό γραφείο διατηρεί στο Διαδίκτυο ιστοσελίδα. Οι πελάτες (αλλοδαποί και μη) ενημερώνονται από την εν λόγω ιστοσελίδα, επιλέγουν το κατάλυμα της αρεσκείας τους και προβαίνουν στην κράτησή του για το χρονικό διάστημα που επιθυμούν να κάνουν διακοπές. Στη συνέχεια και ύστερα από επικοινωνία με το τουριστικό γραφείο, προκειμένου να οριστικοποιηθεί η κράτηση καταθέτουν το 20% της αξίας διαμονής τους ως προκαταβολή και τα υπόλοιπο 80% οκτώ (8) εβδομάδες πριν την άφιξή τους, στον προσωπικό λογαριασμό του Ρ.Ν. στην τράπεζα Π. – υποκατάστημα Κέρκυρας. Από τον εν λόγω τραπεζικό λογαριασμό μεταφέρονται χρηματικά ποσά στον επίσης προσωπικό λογαριασμό του ιδίου στην τράπεζα Π. -υποκατάστημα Κέρκυρας-, από τον οποίο γίνονται οι πληρωμές προς τους ιδιοκτήτες των καταλυμάτων (βιλών) καθώς και στο λογαριασμό της τράπεζας Π. -υποκατάστημα Κέρκυρα-ς επ’ ονόματι της εταιρείας Α.Τ. LTD, του οποίου μοναδικός διαχειριστής είναι ο ανωτέρω. Σύμφωνα με προφορική δήλωση του ελεγχόμενου, η εν λόγω εταιρεία συστάθηκε στη Βρετανία τα τέλη του έτους 2010 με τη συμμετοχή του πατέρα του, προκειμένου η δραστηριότητά του να αποκτήσει μεγαλύτερη οντότητα και αυξημένο κύρος στο εξωτερικό ως βρετανική εταιρεία, μη προσκομίζοντας όμως κανένα στοιχείο υπόστασης και λειτουργίας της εταιρείας. Από τον έλεγχο προέκυψε ότι η βρετανική εταιρεία ουδεμία σχέση έχει με την προαναφερόμενη δραστηριότητα (αναζήτηση, κρατήσεις, πληρωμές πελατών και αναζήτηση καταλυμάτων, σύνταξη συμφωνητικών, πληρωμές ιδιοκτητών) και η μόνη συμμετοχή της είναι η αποτύπωση της επωνυμίας της στα συμφωνητικά με τους ιδιοκτήτες των καταλυμάτων τα οποία συντάσσονται κα υπογράφονται στη χώρα μας από τον Ρ.Ν. και υπαλλήλους του.
Η ανάμειξη της αλλοδαπής εταιρείας από τον ελεγχόμενο είχε σκοπό να εμφανίσει τα έσοδα και τις εισπράξεις της ατομικής του επιχείρησης, τα οποία προέρχονται από υπηρεσίες παρεχόμενες εξολοκλήρου στην Ελλάδα, στις χρήσεις 2010 & 2011, ως έσοδα της βρετανικής εταιρείας προκειμένου να αποφύγει τη φορολόγηση τους στη χώρα μας.
Κατόπιν των ανωτέρω και μετά την ολοκλήρωση του ελέγχου και την επεξεργασία κατασχεθέντων στις 22/7/2011 καταστάσεων κρατήσεων – διαμονής πελατών και εισπράξεων, διαπιστώθηκε σε βάρος της επιχείρησης ΡΝJ του V – ΓΡΑΦΕΙΟ Γ.Τ. – ΝΗΣΑΚΙ ΚΕΡΚΥΡΑΣ – ΔΟΥ Α’ ΚΕΡΚΥΡΑΣ οι εξής παραβάσεις:
1. ΧΡΗΣΗ 2010
Μη έκδοση χιλίων τετρακοσίων εβδομήντα εννέα (1.479) ΑΠΥ συνολικής αξίας 1.961.223,00 € (καθαρής αξίας 1.769.914,26 €), σε ισάριθμους πελάτες της από τους οποίους εισέπραξε το αντίστοιχο τίμημα για τη διαμονή τους σε τουριστικά καταλύματα – βίλες από το Μάιο έως τον Οκτώβριο του έτους 2010.
2. ΧΡΗΣΗ 2011
α) Μη έκδοση τετρακοσίων ενενήντα πέντε (495) ΑΠΥ συνολικής αξίας 696.531.00 € (καθαρής αξίας 654.019,72 €), σε ισάριθμους πελάτες της από τους οποίους εισέπραξε το αντίστοιχο τίμημα για τη διαμονή τους σε τουριστικά καταλύματα – βίλες από το Μάιο έως 22 Ιουλίου του έτους 2011 (ημερομηνία κατάσχεσης).
β) Ανακριβής έκδοση επί το έλαττον διακοσίων σαράντα δύο (242) ΑΠΥ με συνολική αποκρυβείσα αξία 180.191,30 € (καθαρή αξία 169.193,71 €), σε ισάριθμους πελάτες της από τους οποίους εισέπραξε συνολικά το ποσό των 200.927,40 € και εξέδωσε ΑΠΥ συνολικής αξίας 20.736,10 € για τη διαμονή τους σε τουριστικά καταλύματα – βίλες από το Μάιο έως 22 Ιουλίου του έτους 2011 (ημερομηνία κατάσχεσης)».
 

Κυριακή 16 Οκτωβρίου 2011

Ανοίγει ο δρόμος για τη δημοσιοποίηση ονομάτων μεγαλοοφειλετών

Η αρχή προσωπικών δεδομένων άναψε το πράσινο φως


To «πράσινο φως» για τη δημοσιοποίηση των ονομάτων όσων χρωστούν στο δημόσιο περισσότερα από 150.000 ευρώ άναψε η αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων απαντώντας θετικά στο σχετικό ερώτημα του υπουργείου Οικονομικών.

Με γνωμοδότησή της η Αρχή έκρινε ότι είναι συνταγματικώς ανεκτό το συγκεκριμένο μέτρο , το οποίο επέλεξε ο Έλληνας νομοθέτης «ως καταρχήν πρόσφορο για την εκπλήρωση των φορολογικών υποχρεώσεων των πολιτών προς το Κράτος , σε εποχή ιδιαίτερα δυσμενούς πορείας των δημοσίων οικονομικών».

Η Αρχή όμως, με την ίδια γνωμοδότησή της θέτει και συγκεκριμένους περιορισμούς- κόκκινες γραμμές ,ώστε να διασφαλιστούν και οι πολίτες πριν δουν τα ονόματά τους αναρτημένα στο διαδίκτυο. Συγκεκριμένα θέτει τους εξής όρους:

*Η δημοσιοποίηση ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το δημόσιο θα πρέπει να αφορά αποκλειστικά οφειλές από φόρους, δασμούς και λοιπά βάρη , για τα οποία οι Ελληνες πολίτες υποχρεούνται εκ του Συντάγματος να συνεισφέρουν χωρίς διακρίσεις, ανάλογα με τις δυνάμεις τους.

*Θα πρέπει να υπάρχει οριστικοποίηση της φορολογικής ενοχής ,η οποία επέρχεται είτε με την παρέλευση άπρακτης της προθεσμίας για την άσκηση προσφυγής κατά της πράξης καταλογισμού φόρου, είτε με την έκδοση τελεσίδικης δικαστικής απόφασης σχετικά με την ύπαρξη και το ύψος της οφειλής.

*Θα πρέπει να υπάρχει προηγούμενη έγκαιρη έγγραφη ενημέρωση του εκάστοτε ενδιαφερόμενου οφειλέτη για την επικείμενη δημοσιοποίηση και να του χορηγηθεί προθεσμία, τουλάχιστον 15 ημερών, για να προβεί στην τακτοποίηση της οφειλής τους.

*Θα πρέπει να ταυτοποιείται επαρκώς ο αναφερόμενος οφειλέτης,με τη δημοσιοποίηση του επωνύμου του, του ονόματός του, του ΑΦΜ του και του ονόματος του πατέρα του , αποκλειομένης της χρήσης άλλου προσδιοριστικού της ταυτότητάς του στοιχείο.

Αντίθετα, η Αρχή έκρινε ότι δεν πρέπει να δημοσιεύονται:
*Ονόματα οφειλετών χρεών που είναι ανεπίδεκτα είσπραξης.
*Στοιχεία ανηλίκων οφειλετών.
*Στοιχεία αποβιωσάντων οφειλετών.

 

Σάββατο 23 Απριλίου 2011

Ατιμωρησία τέλος για τους δημόσιους υπαλλήλους

Σάββατο, 23 Απριλίου 2011, 10:51      
Ο Ραγκούσης ετοιμάζει νέο νόμο
Οριστική απόλυση από το Δημόσιο, χρηματικές ποινές έως και 100.000 ευρώ, βαθμολογικός υποβιβασμός και εξοβελισμός των συνδικαλιστών από τα Πειθαρχικά Συμβούλια. Με «δρακόντειο νόμο» ο υπουργός Εσωτερικών Γιάννης Ραγκούσης ανατρέπει όλα όσα γνώριζαν μέχρι τώρα οι δημόσιοι υπάλληλοι για το «στάτους» των θέσεών τους.
Το νέο Πειθαρχικό Δίκαιο των δημοσίων υπαλλήλων που έρχεται στη Βουλή μετά το Πάσχα, βάζει οριστικό τέλος στην ατιμωρησία των «πονηρών» της δημόσιας διοίκησης.

Σύμφωνα με τις νέες διατάξεις, που παρουσιάζει σήμερα το «Έθνος της Κυριακής»:

Αλλάζουν εκ βάθρων τα Πειθαρχικά Συμβούλια. Εκδιώκονται οι συνδικαλιστές και στη θέση τους μπαίνουν δικαστές.

Από 30.000 έως 100.000 ευρώ θα κοστίζει στον επίορκο υπάλληλο η διαφθορά.

Όσοι παραπέμπονται για δωροδοκία και υπεξαίρεση, μέχρι της έκδοση δικαστικής απόφασης θα παύουν να εργάζονται.
Αυστηροποιούνται οι πειθαρχικές ποινές και επιβάλλεται πρόστιμο μέχρι 12 μισθούς.

Μπαίνει τέλος στην παραγραφή των αδικημάτων, καθώς το εν λόγω διάστημα διπλασιάζεται από 5 σε 10 χρόνια και αρχίζει να μετράει από τη στιγμή διαπίστωσης του αδικήματος και όχι από τη στιγμή τέλεσης.
----------------------------------------------------------------------------------------------


Τετάρτη 20 Απριλίου 2011

Κατσανέβας κατά Σημίτη

Με σκληρές εκφράσεις, πρωτίστως κατά του πρώην πρωθυπουργού Κώστα Σημίτη, αλλά και του Κ.Καραμανλή καταφέρεται σε επιστολή του ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Πειραιώς, Θόδωρος Κατσανέβας!

Την παραπομπή του Κώστα Σημίτη, αλλά και του Κ.Καραμανλή στο Ειδικό Δικαστήριο «ως φέροντες την κύρια ευθύνη για το θρίαμβο της κακοδιαχείριση και της υπεξαίρεσης δημόσιου χρήματος» προτείνει ο καθηγητής Θόδωρος Κατσανέβας.

Το πρώην στέλεχος και βουλευτής του ΠΑΣΟΚ –ο οποίος σημειωτέον ήταν ο πρώτος επί ηγεσίας Σημίτη, που δήλωσε ότι δεν θα ξαναείναι υποψήφιος- σχολίασε με επιστολή του σε ΜΜΕ τις « απόψεις του πρώην Πρωθυπουργού κ. Κωνσταντίνου Σημίτη σχετικά με την τρέχουσα οικονομική κρίση και προτάσεις του για την αντιμετώπισή της».

Στην επιστολή του αναφέρει χαρακτηριστικά:


«Θα ήθελα και εγώ, όπως και πολύ άλλοι πολίτες, να υποβάλλουμε μιαν άλλη πρόταση : Να παραπεμφθεί ο κ. Σημίτης όπως και ο επόμενος πρωθυπουργός κ. Κωνσταντίνος Καραμανλής, σε ειδικό δικαστήριο, ως φέροντες την κύρια ευθύνη για το θρίαμβο της κακοδιαχείρισης, της υπεξαίρεσης δημόσιου χρήματος, της παρασυναλλαγής που ευθύνονται για τη σημερινή απαθλίωση, τον ξεπεσμό και διεθνή ευτελισμό της χώρας. Γιατί σύμφωνα με τις κλασσικές αρχές της πολιτικής, της διοικητικής επιστήμης, της ιστορίας και της κοινής λογικής, το «κεφάλι» έχει τη μεγαλύτερη ευθύνη για τα κακώς όπως και για τα καλώς γενόμενα.

Σε παλαιότερος εποχές όταν ο στρατηγός έχανε τη μάχη του κόβανε το κεφάλι. Ο κ. Σημίτης τολμάει να ομιλεί και βρίσκει πρωτοσέλιδη δημοσιότητα αντί να κρύβεται. Επιζητώντας τη δημοσιότητα, με τις δηλώσεις του κάνει κακό ακόμα και τώρα στην ελληνική οικονομία, την οποία τόσο κακομεταχειρίστηκε όταν είχε την κύρια ευθύνη της. Τουλάχιστον ο κ. Καραμανλής σιωπά αφήνοντας την ιστορία να τον κρίνει. Θα πρότεινα στον κ. Σημίτη να κάνει το ίδιο. Αλλιώς θα μιλήσουμε εμείς ποιο αναλυτικά για τις τεράστιες ευθύνες του για τη σημερινή μας κατάντια. Και ίσως να μαζέψουμε υπογραφές για τον παραπομπή του σε ειδικό δικαστήριο. Γιατί κ. Σημίτη και κ. Πάγκαλε, ούτε τα φάγαμε, ούτε καταστρέψαμε τη χώρα μαζί»

Σε συνομιλία που είχαμε με τον κ. Κατσανέβα, πρόσθεσε: «δεν μπορεί οι υπεύθυνοι για τη διαφθορά να μας δίνουν προτάσεις όταν την άφησαν να πάρει διαστάσεις λέγοντας «ότι έχετε να τα στείλετε στον Εισαγγελέα». Κι εκείνοι τι έκαναν;». Μάλιστα, ο κ.Κατσανέβας μας αποκάλυψε ότι την περίοδο 1996-97 είχε κατ ιδίαν συζήτηση με τον Κ.Σημίτη στον οποίον του κατήγγειλε κύμα διαφθοράς. «Αντί για απάντηση –μας είπε ο κ.Κατσανέβας- ο κ.Σημίτης εξανέστη και μου είπε: ‘Τι είναι αυτά που λες; Αυτά τα λένε οι εχθροί μας. Στείλε αυτούς που πιστεύεις στον Εισαγγελέα’. Κι έκτοτε κατρακυλούσαμε στα στοιχεία της Διεθνούς Διαφάνειας».

πηγή: real.gr

Δευτέρα 18 Απριλίου 2011

ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΟ ΘΕΜΑ ΜΕ ΤΑ ΠΥΡΗΝΙΚΑ ΑΠΟΒΛΗΤΑ ΣΤΟ ΙΟΝΙΟ


«Ρίχνουν τοξικά και πυρηνικά απόβλητα στο Ιόνιο; » είναι η ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή, ο βουλευτής του ΛΑΟΣ Γιώργος Ανατολάκης, ζητώντας απαντήσεις από την υπουργό Περιβάλλοντος.

Επικαλείται τις αποκαλύψεις από την Ιταλία σύμφωνα με τις οποίες το καλοκαίρι του 2009, μέλη της Ιταλικής Μαφίας ομολόγησαν στις Αρχές της γειτονικής χώρας ότι επί 20 χρόνια βύθιζαν εσκεμμένα έναντι αμοιβής, δεκάδες πλοία που μετέφεραν πυρηνικά και άλλα επικίνδυνα απόβλητα, στην Αδριατική και στο Ιόνιο!

 

Για «τεχνικές» ελλείψεις μιλά ο Α. Λοβέρδος

   
Προς επίλυση τα προβλήματα του ΕΚΑΒ
Σε παιχνίδι υπονόμευσης του δημοσίου συστήματος υγείας, απέδωσε ο υπουργός Υγείας, Ανδρέας Λοβέρδος, τις ελλείψεις υλικών στα νοσοκομεία, τις οποίες χαρακτήρισε «τεχνητές», κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου στη Θεσσαλονίκη.

Παράλληλα τόνισε ότι σήμερα ολοκληρώνεται η ΕΔΕ για την τεχνητή έλλειψη υλικών στο Αλεξάνδρας και αύριο το απόγευμα θα ανακοινωθούν οι κυρώσεις που θα επιβληθούν σε όσους ευθύνονται γι αυτή την κατάσταση.

Ο κ. Λοβέρδος χαρακτήρισε ακόμη ως «απόπειρα δημιουργίας σεισμού» στον Ευαγγελισμό και το ΚΑΤ, τα λεγόμενα περί διακοπής των χειρουργείων λόγω έλλειψης υλικών, τονίζοντας ότι ύστερα από έλεγχο που έκανε ο διοικητής της Α΄ΥΠΕ Αττικής, Άρης Μουσιώνης, διαπιστώθηκε ότι οι αποθήκες των συγκεκριμένων νοσοκομείων είναι πλήρεις υλικών.

Σύμφωνα με τον υπουργό, τυχόν έλλειψη υλικών στα νοσοκομεία θα οφείλεται είτε σε κακή διαχείριση, είτε σε εμπάργκο των προμηθευτών και όχι στο ότι δεν πληρώθηκαν. Επειδή, όπως είπε, αναμένονται και άλλες απόπειρες υπονόμευσης του συστήματος δημόσιας υγείας, δόθηκε εντολή στο σώμα των Επιθεωρητών Δημόσιας Υγείας να διενεργούν αμέσως ελέγχους, όταν δέχονται μηνύματα από τους διοικητές των ΥΠΕ, χωρίς να περιμένουν υπουργική εντολή.

Ο υπουργός επισήμανε ακόμη, ότι ενώ η Ελλάδα βρίσκεται στην 6η θέση μεταξύ των χωρών όλου του πλανήτη σε δαπάνες υγείας, οι οποίες ανέρχονται σε 25 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως, το αντίκρισμά τους σε υπηρεσίες υγείας δεν είναι το καλύτερο.

Υπερσύγχρονο γραμμικό επιταχυντή αποκτά το ΑΧΕΠΑ

Ένα υπερσύγχρονο εργαλείο ακτινοχειρουργικής για τη θεραπεία του καρκίνου θα αποκτήσει μέχρι τον Οκτώβριο ή το αργότερο μέχρι το τέλος του χρόνου το νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ της Θεσσαλονίκης, όπως ανακοινώθηκε από τον κ. Λοβέρδο και τον πρόεδρο του ΟΠΑΠ Γιάννη Σπανουδάκη. Πρόκειται για έναν ογκοτικό στερεοτακτικό γραμμικό επιταχυντή σώματος - εγκεφάλου, αξίας 3,5 εκατομμυρίων ευρώ που θα αγοραστεί με χορηγία του ΟΠΑΠ. Το μηχάνημα αυτό που λειτουργεί με ζωντανή εικόνα, εντοπίζει και θεραπεύει χωρίς νυστέρι πολύ μικρές καρκινικές βλάβες, τις οποίες οι συμβατικοί γραμμικοί επιταχυντές των νοσοκομείων δεν μπορούν να εντοπίσουν.

Ο διοικητής του ΑΧΕΠΑ Γεώργιος Βέργουλας τόνισε ότι με την προμήθεια αυτού του επιταχυντή αναβαθμίζεται 100% το νοσοκομείο, το οποίο θα μπορεί να εξυπηρετεί και ασθενείς και από άλλες χώρες των Βαλκανίων.

Ο κ. Λοβέρδος συμπληρώνοντας τον κ. Βέργουλα επισήμανε ότι τα μεγάλα ελληνικά νοσοκομεία, παρόλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, παρέχουν ιατρικές υπηρεσίες κορυφής για τις οποίες υπάρχει ζήτηση και από ασθενείς του εξωτερικού. Τόνισε ακόμη ότι αυτή η προσφορά υπηρεσιών, η οποία αντιμετωπιζόταν μέχρι τώρα ως μία αγαθοεργία, θα γίνεται πλέον με οργανωμένο τρόπο και οι ασθενείς που έρχονται από το εξωτερικό θα πληρώνουν για τις υπηρεσίες υγείας, απευθυνόμενοι στο ελληνικό σύστημα υγείας.

Προς επίλυση τα προβλήματα του ΕΚΑΒ

Αναφερόμενος στο ΕΚΑΒ, ο κ. Λοβέρδος το χαρακτήρισε «ηρωικό κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας που το ελληνικό κράτος δεν το προστάτεψε». Υπογράμμισε ακόμη ότι το πρόβλημα με τις αμοιβές των εργαζομένων του ΕΚΑΒ οφειλόταν σε μία εμπλοκή στο Ελεγκτικό Συνέδριο, και ότι θα λυθεί εντός των ημερών. Ανακοίνωσε ακόμη ότι μετά το Πάσχα θα προκηρυχθεί διεθνής διαγωνισμός για την προμήθεια 200 ασθενοφόρων, καθώς και ότι το ΕΚΑΒ θα προμηθεύεται πλέον καύσιμα από τον στρατό σε φθηνότερη τιμή που θα είναι απαλλαγμένη από τους φόρους. Όσον αφορά το θέμα του προσωπικού, τόνισε ότι σε όποιες προσλήψεις γίνουν στο σύστημα υγείας, θα δοθεί προτεραιότητα στο ΕΚΑΒ.
--------------------------------------------------------------------------------------

Τέλος στην ατιμωρησία επίορκων δημόσιων υπαλλήλων

Δευτέρα, 18 Απριλίου 2011, 20:26 
    
Τέλος στην ατιμωρησία των επίορκων δημόσιων υπαλλήλων επιχειρεί να βάλει η ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών με το νέο υπό κατάρτιση πειθαρχικό δίκαιο, καθώς μέχρι σήμερα, κατά βάση όλοι αυτοί που συνθέτουν ένα διεφθαρμένο κράτος, έπεφταν «στα μαλακά».

Με το νέο υπό κατάρτιση πειθαρχικό δίκαιο, θα διαχωριστούν τα πειθαρχικά από τα υπηρεσιακά συμβούλια, προκειμένου να απαλειφθούν τα γνωστά φαινόμενα «συναδελφικής αλληλεγγύης» - που εξασφαλιζόταν μέσω της συμμετοχής συνδικαλιστών σε αυτά - στην εξέταση υποθέσεων διαφθοράς και πλημμελούς άσκησης των καθηκόντων των υπαλλήλων, που είχε ως αποτέλεσμα την απαλλαγή τους.

Με δηλώσεις του προς «Το Βήμα», ο υπουργός Εσωτερικών, Γιάννης Ραγκούσης, προανήγγειλε τις προθέσεις της κυβέρνησης να καταστήσει πειθαρχικό παράπτωμα και τη μη δημοσιοποίηση αποφάσεων των οργάνων της διοίκησης στο «Διαύγεια».

Επίσης, συνέδεσε το νέο πειθαρχικό δίκαιο και με την οικοδόμηση του νέου μισθολογίου τονίζοντας ότι «αξιοκρατικές προσλήψεις», αξιοκρατικές προαγωγές και το νέο αυστηρό και αξιόπιστο πειθαρχικό δίκαιο συνιστούν τα θεμέλια πάνω στα οποία μπορούμε να οικοδομήσουμε και το νέο μισθολόγιο».

Πρόσθεσε δε ότι «απαραίτητη προϋπόθεση για ένα μισθολόγιο που δίνει κίνητρα στη παραγωγικότητα, αμείβει την εργασία δίκαια και ισότιμα, είναι να έχουν εξασφαλιστεί τα εχέγγυα μια ακριβοδίκαιης αξιολόγησης».

Τα μέλη της νομοπαρασκευαστικής επιτροπής για το νέο πειθαρχικό δίκαιο έχουν εισηγηθεί, σύμφωνα με πληροφορίες, τα υψηλόβαθμα στελέχη του δημοσίου που παραπέμπονται για πειθαρχικά παραπτώματα να καθαιρούνται με συνοπτικές διαδικασίες, ενώ προτείνεται και η αύξηση των προστίμων για πειθαρχικές παραβάσεις.

Ταυτόχρονα, επιμηκύνεται από τα δύο στα πέντε χρόνια η παραγραφή γενικά των πειθαρχικών παραπτωμάτων, ενώ τα πειθαρχικά παραπτώματα που σχετίζονται με παράβαση καθήκοντος, χρηματισμό κλπ θα μπορούν να παραγραφούν μόνο μετά την παρέλευση επταετίας.

Προαγωγές στο δημόσιο

«Οι πελατειακές σχέσεις στις προαγωγές σκότωσαν το δημόσιο», τονίζει με έμφαση ο υπουργός Εσωτερικών. Ο ίδιος «αναζητώντας τις βαθύτερες αίτιες για τη διάλυση του δημοσίου», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, «καταλήγει κανείς ανεπιφύλακτα στον καθοριστικό ρόλο της αναξιοκρατίας στις προαγωγές».

Κατά τον κ. Ραγκούση, «η χειραγώγηση 25.000 προϊσταμένων με ευνοιοκρατικά, πελατειακά κριτήρια, όχι μόνο κομματικά αλλά και προσωπικά, των υπουργών, οδήγησαν στη λαφυραγώγηση του δημοσίου. Ήταν από τα μελανότερα σημεία, το βαθύ σκοτάδι, της Μεταπολίτευσης».

Ο κ. Ραγκούσης προαναγγέλλει τη συνταγματική θωράκιση, για αξιοκρατικές προαγωγές στο δημόσιο, μετά τη συνταγματική κατοχύρωση των αξιοκρατικών προσλήψεων, προκειμένου «η χώρα να μην κινδυνεύσει ξανά να πληρώνει τα σπασμένα της λαφυραγώγησης του δημοσίου».

Επισημαίνει δε ότι «σήμερα, ανοίγει ο δρόμος για ένα νέο σώμα προϊσταμένων, αξιοκρατικά εκλεγμένων, που δεν χρωστάνε σε κανέναν τίποτε. Ένα σώμα προϊσταμένων που αποφασίζει σε συνθήκες απόλυτης διαφάνειας - μέσα από το σύστημα «Διαύγεια», το οποίο εφαρμόζεται ανεξαίρετα».

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Σάββατο 16 Απριλίου 2011

Καταγγελία για μη τήρηση της διαφάνειας από το 2009 στο Δήμο Κέρκυρας

Δημοσιεύουμε επιστολή του Ιωάννη Πλάτζερ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΛΑΤΖΕΡ
Κέρκυρα 04/04/2011
ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ
του Ιωάννη Πλάτζερ
ΠΡΟΣ
Το Γενικό Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου - Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου, κ. Αποστολόπουλο Αναστάσιο
Υπουργείο Εσωτερικών, Αποκέντρωσης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης – Γραφείο Υπουργού
Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης
ΘΕΜΑ: Μη εφαρμογή του Προγράμματος Διαύγεια και μερική ανάρτηση νόμων και πράξεων στο διαδίκτυο από το Δήμο Κέρκυρας
Αξιότιμε κ. Γενικέ,
Σας καταγγέλλω ότι ο Δήμος Κέρκυρας δεν διασφαλίζει τις αρχές της διαφάνειας όπως προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία. Πράγματι από το έτος 2009 έως σήμερα ο Δήμος Κέρκυρας παρόλο την ύπαρξη ρητής υποχρέωσης (υπ αριθ ΔΙΣΚΠΟ/Φ.8/οικ.11032/27-04-2009 εγκύκλιος του ΥΠ.Ε.Δ.Δ.Α., Ν. 3861/2010) για την δημοσίευση όλων των διοικητικών εγγράφων στην ιστοσελίδα του, δεν προβαίνει στις δέουσες ενέργειες με αποτέλεσμα τον απόλυτο περιορισμό του δικαιώματος των πολιτών στην άμεση πληροφόρηση.
Ο νόμος 3861/2010 στοχεύει στην επίτευξη της μέγιστης δυνατής δημοσιότητας της κυβερνητικής πολιτικής και της διοικητικής δράσης. Παράλληλα, η ευρεία διαδικτυακή δημοσιότητα ενισχύει τις δυνατότητες των πολιτών να απολαύσουν και να ασκήσουν τα
συνταγματικώς κατοχυρωμένα δικαιώματά τους, όπως το δικαίωμα πληροφόρησης, το δικαίωμα ανάπτυξης της προσωπικότητας, της συμμετοχής στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή αλλά και το δικαίωμα συμμετοχής στην Κοινωνία της Πληροφορίας.
Ειδικά η υπ αριθ ΔΙΣΚΠΟ/Φ.8/οικ.11032/27-04-2009 εγκύκλιος αναφέρει μεταξύ άλλων ότι «Είναι γεγονός αναμφισβήτητο ότι η δράση της Δημόσιας Διοίκησης πρέπει να διέπεται τόσο από την αρχή της διαφάνειας, δηλαδή από την υποχρέωση της Διοίκησης να εξασφαλίζει τη δημοσιότητα των αποφάσεων και των ενεργειών των οργάνων της, όσο και την αρχή της πληροφόρησης και πρόσβασης των πολιτών και των επιχειρήσεων στα δημόσια έγγραφα, με σκοπό τη δημιουργία μιας ανοιχτής και διάφανης Δημόσιας Διοίκησης προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις» ενώ η ΔΙΣΚΠΟ/Φ.8/οικ.16752/22-07-2010 τονίζει ότι «Ο νόμος 3861/2010 με τον οποίο εισάγεται η υποχρέωση ανάρτησης των νόμων, των κανονιστικών πράξεων και εν γένει πράξεων των κυβερνητικών και διοικητικών οργάνων στο Διαδίκτυο στοχεύει στην επίτευξη της μέγιστης δυνατής δημοσιότητας της κυβερνητικής πολιτικής και της διοικητικής δράσης. Και τούτο επειδή η ευρεία δημοσιότητα και η πρόσβαση στην πληροφορία που εξασφαλίζουν τα σύγχρονα μέσα διαδικτυακής επικοινωνίας διασφαλίζουν τη διαφάνεια της κρατικής δράσης με συνέπεια την υπευθυνότητα, την ευθύνη και τη λογοδοσία από την πλευρά των φορέων άσκησης της δημόσιας εξουσίας και επομένως την τήρηση της νομιμότητας και την επίτευξη της χρηστής Δημόσιας Διοίκησης. Παράλληλα, η ευρεία διαδικτυακή δημοσιότητα ενισχύει τις δυνατότητες των πολιτών να απολαύσουν και να ασκήσουν τα συνταγματικά κατοχυρωμένα δικαιώματά τους και συγκεκριμένα: πρωτίστως το δικαίωμα πληροφόρησης, όπως αυτό κατοχυρώνεται στο άρθρο 5 Α § 1 του Συντάγματος και συνακόλουθα τα συνταγματικά κατοχυρωμένα δικαιώματα που συναρτώνται με ή και εξαρτώνται από την πληροφόρηση αυτή, όπως το δικαίωμα ανάπτυξης της προσωπικότητας, της συμμετοχής στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή (άρθρο 5 § 1 Σ) αλλά και το δικαίωμα συμμετοχής στην Κοινωνία της Πληροφορίας (άρθρο 5 Α § 2 Σ)».
Τα δημόσια έγγραφα που από το 2009 έως σήμερα δεν αναρτούνται είναι πολλά. Αναφέρω ενδεικτικά τα ακόλουθα:
• Εγκύκλιοι
• Πράξεις επιβολής διοικητικών κυρώσεων
• Προμήθειες - Συμβάσεις
• Προσλήψεις / διορισμοί
• Πρακτικά συλλογικών οργάνων (Δημοτικών Συμβουλίων, Διοικητικών Συμβουλίων, Υπηρεσιακών Συμβουλίων, κλπ)
• Κανονισμοί εσωτερικής οργάνωσης & λειτουργίας
• Εκθέσεις εισηγητικές, επιθεωρήσεων & ελέγχων (εργασίας, δημοσίων έργων, υγείας κλπ.)
• Μελέτες
• Στατιστικά στοιχεία, κλπ.
• Απαντητικά έγγραφα με περιεχόμενο ερμηνευτικό ή διευκρινιστικό
• Οι προϋπολογισμοί, απολογισμοί, ισολογισμοί και οι επιμέρους δαπάνες
• Πράξεις διορισμού προσωπικού και συνεργατών
• Πράξεις καθορισμού των αμοιβών και αποζημιώσεων των μελών μονομελών και συλλογικών οργάνων διοίκησης, μελών επιτροπών
• Περιλήψεις διακηρύξεων, αποφάσεις και πράξεις κατακύρωσης και ανάθεσης δημοσίων συμβάσεων έργων, προμηθειών, υπηρεσιών και μελετών
Συνεπώς ο πολίτης της Κέρκυρας πχ. δεν έχει πλήρη ενημέρωση των πράξεων του Δήμου, δεν γνωρίζει τις δαπάνες, ποια είναι η σκοπιμότητα τους και ποιος είναι ο προμηθευτής ή ο εργολάβος που αναλαμβάνει κάποιο έργο.
Με την αριθμ. 20868/29.9.2010 συμπληρωματική εγκύκλιο του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και με το υπ αριθ. 2016/26-11-2011 έγγραφο επισημαίνεται ότι «η παράβαση της υποχρέωσης για καταχώρηση και ανάρτηση των νόμων και των αποφάσεων στο Διαδίκτυο συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις του Υ.Κ. και του Κ.Κ.Δ.Κ.Υ. (άρθρο 107, περ. ε΄ και στ΄ του Ν. 3528/2007 και άρθρο 111, περ. ε΄ και στ΄ του Ν. 3584/2007 αντίστοιχα)».
Λόγω της σπουδαιότητας του θέματος και επειδή μέχρι την έναρξη λειτουργίας της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α. ο έλεγχος νομιμότητας των πράξεων ασκείται από τον Γενικό Γραμματέα της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, σας ζητώ κ. Γενικέ να προβείτε στον πειθαρχικό έλεγχο του Δήμου Κέρκυρας ενημερώνοντας και τον υπογεγραμμένο για τις ενέργειες σας.
Σας ευχαριστώ.
Με τιμή,
Ο καταγγέλλων
Ιωάννης Πλάτζερ
------------------------------------------------------------------------------------------

Κυριακή 10 Απριλίου 2011

ΚΚΕ: Σε δυσμένεια υπάλληλος της ΠΙΝ γιατί... δεν αρέσει σε εργολάβο

Ερώτηση στη Βουλή κατάθεσε το ΚΚΕ, καταγγέλλοντας δυσμενή μεταχείριση στελέχους της ΠΙΝ, μετά από αίτημα εργολήπτριας εταιρείας.
Η ερώτηση απευθύνεται προς τον Υπουργό Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και έχει ως θέμα «Δυσμενής μεταχείριση υπαλλήλου της ΔΕΚΕ Περιφέρειας Ιονίων Νήσων επειδή ασκεί τα καθήκοντά του». Υπογράφεται δε από τους βουλευτές Μπάμπη Χαραλάμπους, Νίκο Καραθανασόπουλο και Νίκο Μωραΐτη.
Ολόκληρο το κείμενο έχει ως εξής:

«Είναι γνωστό πως στην Κέρκυρα τα περισσότερα δημόσια τεχνικά έργα κατασκευάζονται από την εταιρεία «ΔΟΜΟΚΑΤ ΑΤΕ». Σ’ ένα από τα έργα αυτά και συγκεκριμένα το έργο «Παράκαμψη Αυλιωτών» με την απόφαση αριθμ. Πρωτ. Οικ. 20765/2-11-2010 ορίστηκε ως επιβλέπων μηχανικός ο Παύλος Μεταλληνός, πολιτικός μηχανικός με Α βαθμό (προϊστάμενος – τότε – του τμήματος Εποπτείας Συγκοινωνιακών Έργων της ΔΕΚΕ Ιονίων).

Έκτοτε ένας ανηλεής πόλεμος ξεκίνησε εκ μέρους της εταιρείας ενάντια στον εν λόγω υπάλληλο. Με αναφορές και προσφυγές η εταιρεία ζητούσε όχι μόνο την αφαίρεση από αυτόν της επίβλεψης του συγκεκριμένου έργου αλλά και την μελλοντική εξαίρεσή του από τα έργα της εταιρείας επειδή κατά την άποψή τους ο συγκεκριμένος υπάλληλος δεν παρείχε τα εχέγγυα αμερόληπτης κρίσης! Φαίνεται πως αμεροληψία για κάποιους είναι να κλείνεις τα μάτια σε ότι «στραβό» γίνεται και να τους κάνεις όλα τα χατίρια.

Κι ενώ θα περίμενε κάποιος πως η υπηρεσία θα στήριζε έναν υπάλληλο που δεν ενέδιδε σε πιέσεις και που προσπαθούσε να προστατεύσει τα συμφέροντα του Δημοσίου, εντελώς ξαφνικά ο τότε διορισμένος Γ.Γ. της ΠΙΝ με την υπ. Αριθμ. 2475/23-12-2010 απόφασή του «...απαλλάσσει τον πολιτικό μηχανικό Παύλο Μεταλληνό από την ευθύνη άσκησης καθηκόντων προϊσταμένου εκτέλεσης έργων και επιβλέποντος στα έργα στα οποία εμπλέκεται η ΔΟΜΟΚΑΤ ΑΤΕ...»! Στη συνέχεια – και αφού με ταχύρυθμες διαδικασίες εγκρίνονται ο 8ος και 9ος λογαριασμός του έργου «Παράκαμψη των Αυλιωτών» - ο απερχόμενος Γ.Γ. της ΠΙΝ με νέα απόφασή του (αριθμ. Πρωτ. Οικ. 24821/30-12-2010) ανακαλεί την προηγούμενη απόφασή του και επαναφέρει τον Παύλο Μεταλληνό στα προηγούμενα καθήκοντά του!! Είναι ολοφάνερο από τα πιο πάνω πως σαφώς υπήρχε μεροληπτική στάση της ΠΙΝ υπέρ της «ΔΟΜΟΚΑΤ ΑΤΕ» και σε βάρος του επιβλέποντος το έργο μηχανικού. Σημειωτέον ότι προσφυγή της εταιρείας κατά της απόφασης 24821/30-12-2010 στην επιτροπή του άρθρου 152 απερρίφθη ομόφωνα.

Μετά από όλα αυτά τα γεγονότα ήταν φυσικό ο εν λόγω υπάλληλος – ουσιαστικά για να προστατεύσει τον εαυτό του αλλά και τα συμφέροντα του δημοσίου – να προσφύγει σε μια σειρά ενέργειες όπως μηνυτήρια αναφορά στον Εισαγγελέα Κέρκυρας, ενημέρωση του Γ.Γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου κ.α. Αντί όμως άλλης απάντησης) διεξαγωγή έρευνας για όσα τουλάχιστον ύποπτα καταγγέλλονται) ο Γ.Γ. της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου με την απόφαση 2817/11-3-2011, προφασιζόμενος υπηρεσιακές ανάγκες, μετακινεί τον Παύλο Μεταλληνό από την θέση του προϊσταμένου του τμήματος Εποπτείας Συγκοινωνιακών Έργων της ΔΕΚΕ Ιονίων στη θέση Προϊσταμένου του Τμήματος Συντήρησης της Δ/νσης Ελέγχου Συντήρησης Έργων Ιονίου Διοίκησης, κάτι που βέβαια ικανοποιεί απόλυτα και τις επιθυμίες και τα συμφέροντα της «ΔΟΜΟΚΑΤ ΑΤΕ».
Επειδή όλα αυτά που συμβαίνουν και που αναλυτικά αναφέρονται πιο πάνω, ουσιαστικά, με τον τρόπο που αντιμετωπίζονται από την Διοίκηση, αποτελούν «προτροπή» στο κάθε ευσυνείδητο υπάλληλο να «κάτσει στα αυγά του»,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός σε ποια άμεσα μέτρα θα προβεί ούτως ώστε:

1. Να ερευνηθούν όλες οι καταγγελίες του Προϊσταμένου του Τμήματος Εποπτείας Συγκοινωνιακών Έργων της ΔΕΚΕ Ιονίων και εφόσον υπάρχουν ευθύνες να αποδοθούν

2. Να σταματήσει η δυσμενής μεταχείριση σε βάρος του καταγγέλλοντος υπαλλήλου».

πηγή: CorfuPress.com