ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ


Άμεση έξοδος από την ευρωζώνη – δεν υπάρχει εναλλακτική λύση !!!
















Πέμπτη 15 Απριλίου 2010

Στήριξη από τους Ευρωπαίους υπουργούς ζήτησε η Γκερέκου

Τη στήριξη της Ελλάδας στον τουρισμό ζήτησε σήμερα από τους Ευρωπαίους Υπουργούς Τουρισμού η υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, κ. Άντζελα Γκερέκου κατά τη διάρκεια της Άτυπης Συνόδου Υπουργών Τουρισμού που διεξάγεται στη Μαδρίτη.

Η διοργάνωση της Συνόδου έγινε σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, από την Ισπανική Προεδρία του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με άμεσο στόχο να πραγματοποιηθεί το πρώτο βήμα για την αξιοποίηση της Στρατηγικής της Λισσαβόνας, αναβαθμίζοντας τον ρόλο του τομέα του τουρισμού στο πλαίσιο της Ε.Ε.

Στην παρέμβασή της στην Άτυπη Σύνοδο Υπουργών, η υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, κα Άντζελα Γκερέκου, αναφέρθηκε στην παγκόσμια αγορά τουρισμού και τις συνθήκες που την επηρεάζουν, ειδικά σε αυτή τη περίοδο οικονομικής κρίσης.

Όπως τόνισε χαρακτηριστικά η Ελλάδα βιώνει με τον πιο επώδυνο τρόπο τις επιπτώσεις αυτής της κρίσης αλλά ο τουρισμός μπορεί να δώσει τη διέξοδο και κάλεσε τους Ευρωπαίους Υπουργούς Τουρισμού να συμβάλουν στη μεγάλη μας προσπάθεια να ξεπεράσουμε την κρίση, προωθώντας προγράμματα επισκέψεων στην Ελλάδα -που υπήρξε ανέκαθεν ένας από τους πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της Ευρώπης- για διάφορες πληθυσμιακές ομάδες των χωρών τους.

Η κα Γκερέκου έκανε ειδική μνεία στη προσπάθεια χάραξης ευρωπαϊκής τουριστικής πολιτικής από 1984 έως και σήμερα αλλά και στο ρόλο που διαδραματίζει ο τουρισμός για την Ε.Ε. καθώς η τουριστική δραστηριότητα παράγει πάνω από το 11% του συνολικού ΑΕΠ της Ένωσης και απασχολεί περισσότερους από 25.000.000 εργαζόμενους.

Στην σημερινή της παρέμβαση η κα Γκερέκου παρουσίασε συγκεκριμένες προτάσεις για μεγαλύτερη συνέργια στο χώρο του τουρισμού μεταξύ των κρατών-μελών της Ε.Ε και ενίσχυσης των ασθενέστερων κοινωνικά ομάδων.

Ενδεικτικά, οι σημαντικότερες προτάσεις της υφυπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού είναι:

" Η διευκόλυνση της Ευρωπαϊκής Βίζας των καταναλωτών-τουριστών από τρίτες χώρες εκτός Ε.Ε. (Ρωσία, Ουκρανία, Ινδία, Κίνα, Ενωμένα Αραβικά Εμιράτα ).

" Η παγκόσμια προώθηση συνολικά της Ευρώπης ως τουριστικού προορισμού με κοινή τουριστική ταυτότητα στις ανερχόμενες αγορές της Ασίας και της Αμερικής.

" Η προώθηση του προγράμματος "Destination Europe" και η υλοποίηση του με συνέργιες γεωγραφικά γειτνιαζόντων χωρών και ιδιαίτερα στη Μεσόγειο.

" Η δημιουργία Ευρωπαϊκού Δικτύου Πόλεων, φιλικών για άτομα με αναπηρία.

" Η δημιουργία ενός Παρατηρητηρίου Τιμών για τις κυριότερες υπηρεσίες τουρισμού, όπως διαμονή και εστίαση.

" Η θέσπιση σταθερών δομών διοίκησης για τον τουρισμό σε όλη την Ε.Ε.

" Η κωδικοποίηση και μετάφραση της βασικής τουριστικής νομοθεσίας και των αποφάσεων όλων των κρατών μελών της Ε.Ε.

Στο περιθώριο της Άτυπης Συνόδου Υπουργών, η υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Άντζελα Γκερέκου, συναντήθηκε με τον Ιταλό Επίτροπο και Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κ. Antoniο Tajani, ο οποίος αποδέχτηκε την πρόσκληση να επισκεφθεί την Αθήνα προκειμένου να συζητήσουν εκτενώς για θέματα τουρισμού που αφορούν την Ελλάδα και δήλωσε ένθερμος υποστηρικτής της διοργάνωσης του Μαραθωνίου. Ακόμη, συναντήθηκε με τον Δήμαρχο της Μαδρίτης, κ. Alberto Ruiz Callardon, και συζήτησε για τον τρόπο συνεργασίας για κοινή προώθηση, ως τουριστικών προορισμών, της Αθήνας και της Μαδρίτης και με τον Ισπανό ομόλογό της και επικεφαλής της TURESPANA (τον Ισπανικό Οργανισμό Τουρισμού), κ. Joan Mesquida, όπου συζητήθηκε η συνεργασία για ανταλλαγή εμπειριών και τεχνογνωσίας.

Η κ. Γκερέκου απηύθυνε πρόταση για επίσκεψη στην Αθήνα προς την Πολωνή Υπουργό Επικρατείας με χαρτοφυλάκιο Τουρισμού, κ. Katarzyna Sobierajska, με σκοπό την υπογραφή τουριστικής συμφωνίας. Ακόμη, συναντήθηκε με τον Εκπρόσωπο του Οργανισμού Τουρισμού της Κίνας και συμφώνησε για την περαιτέρω συνεργασία των δύο χωρών σε θέματα τουρισμού.

Στο κλείσιμο των εργασιών της Άτυπης Συνόδου από τον Υπουργό Βιομηχανίας, Τουρισμού και Εμπορίου της Ισπανίας, κ Μιγκέλ Σεμπαστιάν, παρουσιάστηκαν τα συμπεράσματα στα οποία κατέληξαν οι Υπουργοί Τουρισμού των χωρών της Ε.Ε., με μορφή άτυπης Κοινής Διακήρυξης. Αυτή η Διακήρυξη θα αποτελέσει ένα επικαιροποιημένο πλαίσιο πολιτικής, που θα ενισχύσει την προβολή του τουρισμού σε ευρωπαϊκό επίπεδο και στόχος είναι να υλοποιηθεί σε στενή συνεργασία με τις εθνικές και περιφερειακές αρχές της Ένωσης καθώς και ιδιωτικούς φορείς του τουρισμού.

Οικογενειακή τραγωδία στην Κέρκυρα

Αστυνομικός, πατέρας δύο μικρών παιδιών σκότωσε με το υπηρεσιακό του περίστροφο τη γυναίκα του και στη συνέχεια έβαλε τέλος στη ζωή του με το ίδιο όπλο, σήμερα το μεσημέρι στο σπίτι του τραγικού ζευγαριού, στη συνοικία της Αλεπούς.

Ο δράστης και αυτόχειρας Κ.Μ. ήταν ενταγμένος στη δύναμη του τμήματος του αεροδρομίου Κερκύρας ενώ τελευταία είχε αποσπαστεί στην Τροχαία.

Σύμφωνα με το περιβάλλον του ζευγαριού, η κύρια αιτία που οδήγησε τον ΚΜ στην απόγνωση, ήταν τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετώπιζε.

σύσκεψη στην Γενική Γραμματεία Αθλητισμού με αντικείμενο τους αιφνίδιους θανάτους αθλητών στους αγωνιστικούς χώρους.

H Υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού κ Αγγελική Γκερέκου μετά από το τραγικό γεγονός του θανάτου του αθλητή Διονύση Νικολούζου κατά τη διάρκεια προπόνησης στο κωπηλατοδρόμιο του Σχινιά, στο πλαίσιο των πανελληνίων κωπηλατικών αγώνων, προήδρευσε σε ευρεία σύσκεψη στην Γενική Γραμματεία Αθλητισμού με αντικείμενο τους αιφνίδιους θανάτους αθλητών στους αγωνιστικούς χώρους.


Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο Γενικός Γραμματέας Αθλητισμού κ. Πάνος Μπιτσαξής, εκπρόσωποι του ΕΚΑΕ , του ΕΣΚΑΝ στελέχη της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού, ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας της Κωπηλασίας , η Πρόεδρος του ΟΑΚΑ , και η Εθνική Πρέσβυς της Ελλάδας στο Συμβουλίου Ευρώπης για τον Αθλητισμό , την Ανοχή και το Ευ Αγωνίζεσθαι κα Κ. Παναγοπούλου.

Η Υφυπουργός Πολιτισμού έδωσε εντολή α) να διενεργηθεί ένορκη διοικητική εξέταση για την διαπίστωση των συνθηκών θανάτου του αθλητή της κωπηλασίας στο Σχινιά και τυχόν ευθυνών σε ότι αφορά την εν γένει αντιμετώπιση του τραγικού συμβάντος β) να επισπευσθεί η επαναλειτουργία του ΕΚΑΕ με έμφαση στους αναγκαίους ελέγχους της υγείας αθλητών υψηλών επιδόσεων και γ) να δρομολογηθεί η συνεργασία του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού προς την κατεύθυνση δημιουργίας τμημάτων αθλητικής υγείας ιδιαίτερα νεαρών αθλητών προκειμένου με αυστηρούς όρους να χορηγούνται τα δελτία υγείας και να έχουν ουσιαστικό και όχι τυπικό χαρακτήρα.

ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

«ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΡΟΛΟΥ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»

Παρουσιάζεται σήμερα το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, στο Υπουργικό Συμβούλιο, το οποίο συνεδριάζει υπό τον Πρωθυπουργό.
Στη συνέχεια θα κατατεθεί στη Βουλή.

Το πολυνομοσχέδιο

• συνιστά την πρώτη νομοθετική ρύθμιση που θεμελιώνει το Νέο Σχολείο, και ξεκινά από τον εκπαιδευτικό

• ταυτόχρονα, προχωράει σε αλλαγές σε ένα ευρύ φάσμα ζητημάτων της εκπαίδευσης, καθώς στην ουσία πρόκειται για τέσσερα νομοσχέδια σε ένα.

Αναλυτικά, οι θεματικές ενότητες του πολυνομοσχεδίου έχουν ως εξής:

Α. Η σχέση του εκπαιδευτικού με την εκπαίδευση επαναπροσδιορίζεται υπηρετώντας την αρχή ‘’Πρώτα ο Μαθητής’’.

Στόχος είναι η ανάδειξη του εκπαιδευτικού σε πρωταγωνιστή των αλλαγών για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης για αυτό και προωθείται μια σειρά καινοτόμων πρωτοβουλιών του Υπουργείου Παιδείας που αφορούν το σύνολο της εργασιακής διαδρομής των εκπαιδευτικών. Μεταξύ αυτών: η καθιέρωση Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής –Διδακτικής Κατάρτισης, ο θεσμός του «δόκιμου εκπαιδευτικού», η διασφάλιση αντικειμενικού και ενιαίου τρόπου επιλογής και πρόσληψης μέσω ΑΣΕΠ, η πραγματοποίηση μεταθέσεων και αποσπάσεων μόνο με βάση πραγματικά κενά και πραγματικές ανάγκες και αντικειμενικές διαδικασίες, η καθιέρωση πιστοποιητικού διοικητικής επάρκειας και η θέσπιση της Αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής και της διοικητικής μονάδας.

Β. Επείγουσες βελτιωτικές παρεμβάσεις στην λειτουργία της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Με σειρά νομοθετικών ρυθμίσεων επιχειρείται η βελτίωση της λειτουργίας των Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι. Οι ρυθμίσεις στοχεύουν στην αναβάθμιση της παρεχόμενης από τα ιδρύματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Στην μεταβατική αυτή φάση, και πριν την ριζική αναμόρφωση του πλαισίου λειτουργίας της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, προωθούνται με το νομοσχέδιο, αναγκαίες επείγουσες ρυθμίσεις άμεσης εφαρμογής.

Γ. Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης. Οικονομίες Κλίμακας

Οι προτεινόμενες διατάξεις αφορούν ρυθμίσεις για τη συγχώνευση και κατάργηση Εκκλησιαστικών σχολείων καθώς και στη διευθέτηση θεμάτων της δευτεροβάθμιας εκκλησιαστικής εκπαίδευσης και σειράς εκκρεμοτήτων που αφορούν συνολικότερα την Ορθόδοξη Εκκλησία στην Ελλάδα.

Δ. Τέλος στο χάος της ασυμβατότητας της μεταλυκειακής εκπαίδευσης με το κοινοτικό δίκαιο. Νέο θεσμικό πλαίσιο, με εθνικό έλεγχο για την πιστοποίηση δομών

Η εσπευσμένη χορήγηση αδειών ίδρυσης και λειτουργίας Κολλεγίων στην χώρα μας από την προηγούμενη κυβέρνηση με τα γνωστά αποτελέσματα, δημιουργεί την ανάγκη σύννομης χορηγήσεως νέων αδειών ώστε οι δομές αυτές να λειτουργήσουν, σε ένα σαφές και μη αμφισβητούμενο θεσμικό πλαίσιο.

Πέμπτη 8 Απριλίου 2010

«Όχι» σε Τούρκο διοικητή στη Λάρισα

Το υποστρατηγείο Λάρισας παραμένει υπό τη μόνιμη διοίκηση Έλληνα αρχηγού ΑΤΑ, χωρίς εναλλαγή με Τούρκο ανώτατο αξιωματικό και χωρίς νέες ρυθμίσεις ως προς τη διασυνδεσιμότητα των ραντάρ, τόνισε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Ευάγγελος Βενιζέλος

Κληθείς να σχολιάσει δημοσιεύματα σχετικά με τη νέα δομή διοίκησης του ΝΑΤΟ και τον επιχειρησιακό έλεγχο στο Αιγαίο, ο κ. Βενιζέλος δήλωσε ότι στους νατοϊκούς κύκλους είχε δημιουργηθεί η εντύπωση ότι η Ελλάδα είχε συμφωνήσει το Φεβρουάριο του 2009, στην εναλλαγή Έλληνα και Τούρκου διοικητή και τον Μάιο 2009 στην εναλλαγή Έλληνα και Τούρκου υποδιοικητή στο CAOC Λάρισας.

«Μία τέτοια διευθέτηση δημιουργούσε προφανή ανισορροπία σε σχέση με τη στελέχωση του CCAIR Σμύρνης και την παρουσία Έλληνα ανώτατου αξιωματικού στο επιτελείο του», παρατήρησε ο κ. Βενιζέλος και επιπλέον, όπως είπε, από τουρκικής πλευράς τέθηκαν κρίσιμα ζητήματα διασυνδεσιμότητας των ραντάρ μεταξύ των χωρών της περιοχής.

Η κατάσταση αυτή είχε ως αποτέλεσμα η Ελλάδα να ζητήσει να μην εφαρμοστεί η νέα δομή διοίκησης στην ευρύτερη περιοχή, συνέχισε ο υπουργός.

«Δεν είναι γκρίζα ζώνη το Αιγαίο»

Όπως γνωστοποίησε ο κ. Βενιζέλος, στις 29 Μαρτίου 2010, ο διοικητής του CCAIR Σμύρνης επισύναψε σε επιστολή του προς τους διοικητές των CAOC και τους αρχηγούς των ΓΕΑ της περιοχής, τεχνικό έγγραφο, το οποίο ουσιαστικά χαρακτήριζε το Αιγαίο ως «γκρίζα ζώνη».

Μετά από εντολή του υπουργού, ο αρχηγός ΓΕΑ, σε συνεννόηση με τον αρχηγό ΓΕΕΘΑ, ζήτησε με επιστολή του από τον διοικητή του CCAIR Σμύρνης, να ανακαλέσει το έγγραφο αυτό, προς αποφυγή παρεξηγήσεων που θίγουν την εθνική κυριαρχία και ακεραιότητα της Ελλάδας.

Τελικά, ο διοικητής του CCAIR Σμύρνης, με νεότερο έγγραφο του στις 6 Απριλίου ανακάλεσε το πρώτο έγγραφο.

Τέρμα στις επιχορηγήσεις των ιδρυμάτων πρώην πρωθυπουργών

Με απόφαση της Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Άννας Διαμαντοπούλου αναστέλλονται για το τρέχον έτος οι κρατικές επιχορηγήσεις προς τα Ιδρύματα των πρώην Πρωθυπουργών της χώρας.

Ενημερώνοντας σχετικά τις διοικήσεις των Ιδρυμάτων, η Υπουργός τονίζει σε επιστολή της πως «σήμερα, ο ελληνικός λαός υποβάλλεται σε σκληρές οικονομικές θυσίες» και η απόφαση αυτή πρέπει να γίνει αποδεκτή «όχι μόνον ως αναγκαία, αλλά και ως συμβατή προς τους σκοπούς των Ιδρυμάτων σας, ενέργεια».

Αποδέκτες της σχετικής επιστολής είναι το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών και Μελετών ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ Κ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ, το Πνευματικό Ίδρυμα ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ, το Ίδρυμα ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ, το Ίδρυμα ΑΝΔΡΕΑ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ, το Ίδρυμα ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ και το Ίδρυμα ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΣΗΜΙΤΗ.

Ο Γ.Γ. του Υπ. Υγείας για το Νέο Νοσοκομείο Κέρκυρας

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το υπάρχον Νοσοκομείο καθώς και τις προϋποθέσεις που απαιτούνται για τη μεταφορά του στο νέο κτιριακό συγκρότημα στο Κοντόκαλι, έθεσαν τα στελέχη της δημόσιας υγείας στον Γ.Γ. του Υπουργείου Υγείας Αντώνη Δημόπουλο κατά τη σημερινή του επίσκεψη στην Κέρκυρα.

Ο κ. Δημόπουλος επαναβεβαίωσε τη δέσμευση του Υπουργείου για μεταφορά στο νέο ίδρυμα έως τον Ιούνιο, σημειώνοντας ότι οι ελλείψεις προσωπικού θα καλυφθούν βήμα προς βήμα.

Ο νέος Διοικητής του ιδρύματος Κώστας Γρηγορόπουλος, ανέφερε ότι ακούστηκε το σύνολο των προβλημάτων του δημόσιου τομέα υγείας ενώ ο Γ.Γ. έδειξε ιδιαίτερη κατανόηση στην ανάγκη επίλυσής τους.

Συμβασιοποιείται το πάρκινγκ στο Σαρόκο

Μέσα στις επόμενες ημέρες ο Δήμος Κερκυραίων αναμένεται να προχωρήσει στη συμβασιοποίηση του έργου κατασκευής υπογείου χώρου στάθμευσης στο Σαρόκο, μετά την απεμπλοκή του από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Το Ελεγκτικό ενέκρινε τελικά τη σχετική σύμβαση και, σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών Γιάννη Μάμαλο, οι εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν πολύ σύντομα.

Πρόκειται για έργο που, όταν ολοκληρωθεί, θα έχει χωρητικότητα 400 Ι.Χ., ενώ για την κατασκευή του θα διασφαλιστεί η ελάχιστη δυνατή όχληση της περιοχής του Σαρόκου. Σύμφωνα με τη σύμβαση, το χρονοδιάγραμμα προβλέπει την ολοκλήρωσή του εντός 22 μηνών και η κατασκευάστρια εταιρία θα το εκμεταλλεύεται για 30 χρόνια.

Μειωμένη η κίνηση του Πάσχα στην Κέρκυρα

Τα στοιχεία κίνησης του Λιμεναρχείου, που έδωσε χθες στη δημοσιότητα ο Λιμενάρχης Γιάννης Κοντόπουλος, επιβεβαίωσαν τη μείωση προσέλευσης τουριστών στην Κέρκυρα κατά την περίοδο του Πάσχα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, η συνολική κίνηση επιβατών ήταν μειωμένη κατά 10,75%, Ι.Χ. αυτοκινήτων κατά 15,38% και λεωφορείων κατά 18,75% σε σχέση με την περσινή περίοδο.

Σε απόλυτους αριθμούς, και με βάση τα στοιχεία, εφέτος ήλθαν δια θαλάσσης στην Κέρκυρα 4.000 λιγότεροι επισκέπτες σε σχέση με το Πάσχα του 2009.

Τετάρτη 7 Απριλίου 2010

ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ: Δημοκρατικές ή Οικονομικές Μονάδες;

Από τον Χρυσόστομο Μπούκα

Μια νέα ευκαιρία. Να αναλάβουμε τον κυρίαρχο πολιτικό και θεσμικό μας ρόλο.

Απέναντί μας δυσχέρειες, στρεβλώσεις και οικονομικά συμφέροντα.

Οι κοινωνικο-οικονομικές τάξεις με τα χαρακτηριστικά και τον ρόλο τους, έτσι όπως πολλά χρόνια τώρα ήταν αναγνωρίσιμες, έχουν προ πολλού δυσδιάκριτα όρια. Ο πνευματικός κόσμος στην νέα πολιτική, κοινωνική και οικονομική πραγματικότητα επιλέγει την αφωνία.

Η κοινωνική διαβάθμιση με τις τάξεις της έχει μετατραπεί σε κεφάλαιο και εργαζόμενους στην υπηρεσία του.

Η τοπική πολιτική ηγεσία αγνόησε το ρόλο της Κέρκυρας στην Αδριατική, στο Ιόνιο Αρχιπέλαγος και στο σκαλοπάτι προς την ηπειρωτική Ελλάδα.

Δεν εκμεταλλευτήκαμε ως κοινωνία την υπεραξία του πολιτισμού μας.

Υποχώρησε η πολιτική, οικονομική και αναπτυξιακή καθοδήγηση του Νομού από τους θεσμικούς φορείς.

Tα ιδιωτικά συμφέροντα καθοδηγούν την “ανάπτυξη” του τόπου μας.

Στην νέα πραγματικότητα που πάει να διαμορφωθεί το πολιτικό φορτίο πρέπει να εμπεριέχει όρους αναπτυξιακούς στην κατεύθυνση οργάνωσης του τουριστικού προϊόντος, ανάπτυξης του πρωτογενούς τομέα, αναγκαίων υποδομών, προστασίας του περιβάλλοντος, αξιοποίησης του πολιτιστικού μας πλούτου, αναδόμησης της κοινωνικής αλληλεγγύης και της δημοκρατίας με την έννοια μεγαλύτερης συμμετοχής του Λαού στην λήψη αποφάσεων.

Μας οδηγούν έντεχνα στο μονόδρομο της λογικής της δόμησης της κοινωνίας μας σε ισχυρότερες οικονομικές μονάδες. Αντιστεκόμαστε!

Γιατί με αυτή τη λογική η μέγιστη πλειοψηφία του Λαού έχει να ωφεληθεί πολύ λιγότερα από τις θυσίες του.

Το βέβαιο είναι ότι κυοφορούνται ισχυρότεροι οικονομικοί όμιλοι.

Ισχυρίζομαι ότι με τον “Καλλικράτη” πρέπει να γεννηθούν ισχυρότερες δημοκρατικές μονάδες.

Μόνο με αυτό τον τρόπο θα προκύψει ικανή πολιτική ηγεσία, αιρετή και συμμετοχική, θα αναλάβει την καθοδήγηση και τον πλήρη έλεγχο του τόπου προς όφελός των κατοίκων του συνολικά.

Δεν χρειάζεται να παρασυρόμαστε στην λογική που μας έχουν επιβάλλει:

“όσο λιγότεροι Δήμοι, τόσο ισχυρότεροι”. Ισχυρότεροι για ποιόν;

Στην αντίπερα όχθη αντιπαραθέτω για προβληματισμό γεγονότα:

Μικρότερες ή κατά τι μεγαλύτερες σε έκταση και πληθυσμό χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης με την πατρίδα μας, χώρες που αναγνωρίζουμε ως πολύ περισσότερο αναπτυγμένες, (Βέλγιο, Ολλανδία, Σουηδία κ.α.) διαθέτουν σήμερα περισσότερους Δήμους ή Περιφέρειες από όσες ο Καλλικράτης προτείνει.

Και αυτό γιατί συνειδητά και έντεχνα αποσιωπούμε την κρατική δομή, τον συγκεντρωτισμό, την λειτουργία των δημοσίων υπηρεσιών και τον σχεδόν ανύπαρκτο έλεγχο του δημοσίου χρήματος στο Ελληνικό κράτος.

Για την Κέρκυρα με την λογική που αναφέρθηκε θα μπορούσε να ισχύσουν οι εξής συνενώσεις Δήμων:

Δήμος Αγίου Γεωργίου με Δήμο Εσπερίων,

Δήμος Θιναλίων με Δήμο Κασσωπαίων,

Δήμος Φαιάκων με Δήμο Παλαιοκαστριτών,

Δήμος Παρελίων με Δήμο Αχιλλείων,

Δήμος Μελιτιαίων με Δήμο Κορισσίων και Λευκιμμαίων,

Δήμος “Διαποντίων Νήσων” εφόσον οι κάτοικοί τους το επιλέξουν.

Διαφορετικά, κοινότητες Μαθρακίου-Οθωνών και Ερρείκουσας,

Δήμος Κερκυραίων και Παξέων, ως έχουν.

Η εναλλακτική πρόταση, εφόσον η κοινωνία μας το αποφασίσει:

Δήμος Αγίου Γεωργίου-Εσπερίων-Θιναλίων-Κασσωπαίων,

Δήμος Φαιάκων-Παλαιοκαστριτών-Παρελίων,

Δήμος Αχιλλείων- Μελιτιαίων-Κορισσίων-Λευκιμμαίων,

Δήμος “Διαποντίων Νήσων” εφόσον οι κάτοικοί τους το επιλέξουν.

Διαφορετικά, κοινότητες Μαθρακίου-Οθωνών και Ερρείκουσας,

Δήμος Κερκυραίων και Παξέων, ως έχουν.

Την πρώτη πρόταση θεωρώ ως ίδρυση δημοκρατικών μονάδων τοπικής αυτοδιοίκησης στο Νομό μας, την δεύτερη πάντρεμα δημοκρατικών-οικονομικών μονάδων.

Εφόσον ξεπεραστεί αυτό το όριο, κατά την δική μου θεώρηση, εισερχόμαστε στο πεδίο της οικονομικής μονάδας των Δήμων με υποχώρηση των δημοκρατικών διαδικασιών ως προς τη λήψη των αποφάσεων.

Αναγκαίος και αποκλειστικός όρος της όλης θεώρησης, τα ισχυρά τοπικά συμβούλια, με θεσμοθετημένες αρμοδιότητες και συγκεκριμένους πόρους που θα αντιστοιχούν στις αρμοδιότητες.

Έτσι φρονώ ότι θα πάμε μπροστά και θα αναδυθεί ο Νομός μας εκ νέου σε κυρίαρχη πολιτική δύναμη με όρους ανάπτυξης, υποδομών, περιβάλλοντος και πολιτισμού. Με αυτούς τους όρους ως δεδομένα, ακολουθεί εκ του ασφαλούς η οικονομική ανόρθωση του τόπου μας.



Κέρκυρα 2-4-2010

ΜΠΟΥΚΑΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ