Το υποστρατηγείο Λάρισας παραμένει υπό τη μόνιμη διοίκηση Έλληνα αρχηγού ΑΤΑ, χωρίς εναλλαγή με Τούρκο ανώτατο αξιωματικό και χωρίς νέες ρυθμίσεις ως προς τη διασυνδεσιμότητα των ραντάρ, τόνισε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Ευάγγελος Βενιζέλος
Κληθείς να σχολιάσει δημοσιεύματα σχετικά με τη νέα δομή διοίκησης του ΝΑΤΟ και τον επιχειρησιακό έλεγχο στο Αιγαίο, ο κ. Βενιζέλος δήλωσε ότι στους νατοϊκούς κύκλους είχε δημιουργηθεί η εντύπωση ότι η Ελλάδα είχε συμφωνήσει το Φεβρουάριο του 2009, στην εναλλαγή Έλληνα και Τούρκου διοικητή και τον Μάιο 2009 στην εναλλαγή Έλληνα και Τούρκου υποδιοικητή στο CAOC Λάρισας.
«Μία τέτοια διευθέτηση δημιουργούσε προφανή ανισορροπία σε σχέση με τη στελέχωση του CCAIR Σμύρνης και την παρουσία Έλληνα ανώτατου αξιωματικού στο επιτελείο του», παρατήρησε ο κ. Βενιζέλος και επιπλέον, όπως είπε, από τουρκικής πλευράς τέθηκαν κρίσιμα ζητήματα διασυνδεσιμότητας των ραντάρ μεταξύ των χωρών της περιοχής.
Η κατάσταση αυτή είχε ως αποτέλεσμα η Ελλάδα να ζητήσει να μην εφαρμοστεί η νέα δομή διοίκησης στην ευρύτερη περιοχή, συνέχισε ο υπουργός.
«Δεν είναι γκρίζα ζώνη το Αιγαίο»
Όπως γνωστοποίησε ο κ. Βενιζέλος, στις 29 Μαρτίου 2010, ο διοικητής του CCAIR Σμύρνης επισύναψε σε επιστολή του προς τους διοικητές των CAOC και τους αρχηγούς των ΓΕΑ της περιοχής, τεχνικό έγγραφο, το οποίο ουσιαστικά χαρακτήριζε το Αιγαίο ως «γκρίζα ζώνη».
Μετά από εντολή του υπουργού, ο αρχηγός ΓΕΑ, σε συνεννόηση με τον αρχηγό ΓΕΕΘΑ, ζήτησε με επιστολή του από τον διοικητή του CCAIR Σμύρνης, να ανακαλέσει το έγγραφο αυτό, προς αποφυγή παρεξηγήσεων που θίγουν την εθνική κυριαρχία και ακεραιότητα της Ελλάδας.
Τελικά, ο διοικητής του CCAIR Σμύρνης, με νεότερο έγγραφο του στις 6 Απριλίου ανακάλεσε το πρώτο έγγραφο.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
Άμεση έξοδος από την ευρωζώνη – δεν υπάρχει εναλλακτική λύση !!!
Πέμπτη 8 Απριλίου 2010
Τέρμα στις επιχορηγήσεις των ιδρυμάτων πρώην πρωθυπουργών
Με απόφαση της Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Άννας Διαμαντοπούλου αναστέλλονται για το τρέχον έτος οι κρατικές επιχορηγήσεις προς τα Ιδρύματα των πρώην Πρωθυπουργών της χώρας.
Ενημερώνοντας σχετικά τις διοικήσεις των Ιδρυμάτων, η Υπουργός τονίζει σε επιστολή της πως «σήμερα, ο ελληνικός λαός υποβάλλεται σε σκληρές οικονομικές θυσίες» και η απόφαση αυτή πρέπει να γίνει αποδεκτή «όχι μόνον ως αναγκαία, αλλά και ως συμβατή προς τους σκοπούς των Ιδρυμάτων σας, ενέργεια».
Αποδέκτες της σχετικής επιστολής είναι το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών και Μελετών ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ Κ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ, το Πνευματικό Ίδρυμα ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ, το Ίδρυμα ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ, το Ίδρυμα ΑΝΔΡΕΑ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ, το Ίδρυμα ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ και το Ίδρυμα ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΣΗΜΙΤΗ.
Ενημερώνοντας σχετικά τις διοικήσεις των Ιδρυμάτων, η Υπουργός τονίζει σε επιστολή της πως «σήμερα, ο ελληνικός λαός υποβάλλεται σε σκληρές οικονομικές θυσίες» και η απόφαση αυτή πρέπει να γίνει αποδεκτή «όχι μόνον ως αναγκαία, αλλά και ως συμβατή προς τους σκοπούς των Ιδρυμάτων σας, ενέργεια».
Αποδέκτες της σχετικής επιστολής είναι το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών και Μελετών ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ Κ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ, το Πνευματικό Ίδρυμα ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ, το Ίδρυμα ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ, το Ίδρυμα ΑΝΔΡΕΑ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ, το Ίδρυμα ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ και το Ίδρυμα ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΣΗΜΙΤΗ.
Ο Γ.Γ. του Υπ. Υγείας για το Νέο Νοσοκομείο Κέρκυρας
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το υπάρχον Νοσοκομείο καθώς και τις προϋποθέσεις που απαιτούνται για τη μεταφορά του στο νέο κτιριακό συγκρότημα στο Κοντόκαλι, έθεσαν τα στελέχη της δημόσιας υγείας στον Γ.Γ. του Υπουργείου Υγείας Αντώνη Δημόπουλο κατά τη σημερινή του επίσκεψη στην Κέρκυρα.
Ο κ. Δημόπουλος επαναβεβαίωσε τη δέσμευση του Υπουργείου για μεταφορά στο νέο ίδρυμα έως τον Ιούνιο, σημειώνοντας ότι οι ελλείψεις προσωπικού θα καλυφθούν βήμα προς βήμα.
Ο νέος Διοικητής του ιδρύματος Κώστας Γρηγορόπουλος, ανέφερε ότι ακούστηκε το σύνολο των προβλημάτων του δημόσιου τομέα υγείας ενώ ο Γ.Γ. έδειξε ιδιαίτερη κατανόηση στην ανάγκη επίλυσής τους.
Ο κ. Δημόπουλος επαναβεβαίωσε τη δέσμευση του Υπουργείου για μεταφορά στο νέο ίδρυμα έως τον Ιούνιο, σημειώνοντας ότι οι ελλείψεις προσωπικού θα καλυφθούν βήμα προς βήμα.
Ο νέος Διοικητής του ιδρύματος Κώστας Γρηγορόπουλος, ανέφερε ότι ακούστηκε το σύνολο των προβλημάτων του δημόσιου τομέα υγείας ενώ ο Γ.Γ. έδειξε ιδιαίτερη κατανόηση στην ανάγκη επίλυσής τους.
Συμβασιοποιείται το πάρκινγκ στο Σαρόκο
Το Ελεγκτικό ενέκρινε τελικά τη σχετική σύμβαση και, σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών Γιάννη Μάμαλο, οι εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν πολύ σύντομα.
Πρόκειται για έργο που, όταν ολοκληρωθεί, θα έχει χωρητικότητα 400 Ι.Χ., ενώ για την κατασκευή του θα διασφαλιστεί η ελάχιστη δυνατή όχληση της περιοχής του Σαρόκου. Σύμφωνα με τη σύμβαση, το χρονοδιάγραμμα προβλέπει την ολοκλήρωσή του εντός 22 μηνών και η κατασκευάστρια εταιρία θα το εκμεταλλεύεται για 30 χρόνια.
Μειωμένη η κίνηση του Πάσχα στην Κέρκυρα
Τα στοιχεία κίνησης του Λιμεναρχείου, που έδωσε χθες στη δημοσιότητα ο Λιμενάρχης Γιάννης Κοντόπουλος, επιβεβαίωσαν τη μείωση προσέλευσης τουριστών στην Κέρκυρα κατά την περίοδο του Πάσχα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, η συνολική κίνηση επιβατών ήταν μειωμένη κατά 10,75%, Ι.Χ. αυτοκινήτων κατά 15,38% και λεωφορείων κατά 18,75% σε σχέση με την περσινή περίοδο.
Σε απόλυτους αριθμούς, και με βάση τα στοιχεία, εφέτος ήλθαν δια θαλάσσης στην Κέρκυρα 4.000 λιγότεροι επισκέπτες σε σχέση με το Πάσχα του 2009.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, η συνολική κίνηση επιβατών ήταν μειωμένη κατά 10,75%, Ι.Χ. αυτοκινήτων κατά 15,38% και λεωφορείων κατά 18,75% σε σχέση με την περσινή περίοδο.
Σε απόλυτους αριθμούς, και με βάση τα στοιχεία, εφέτος ήλθαν δια θαλάσσης στην Κέρκυρα 4.000 λιγότεροι επισκέπτες σε σχέση με το Πάσχα του 2009.
Τετάρτη 7 Απριλίου 2010
ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ: Δημοκρατικές ή Οικονομικές Μονάδες;
Από τον Χρυσόστομο Μπούκα
Μια νέα ευκαιρία. Να αναλάβουμε τον κυρίαρχο πολιτικό και θεσμικό μας ρόλο.
Απέναντί μας δυσχέρειες, στρεβλώσεις και οικονομικά συμφέροντα.
Οι κοινωνικο-οικονομικές τάξεις με τα χαρακτηριστικά και τον ρόλο τους, έτσι όπως πολλά χρόνια τώρα ήταν αναγνωρίσιμες, έχουν προ πολλού δυσδιάκριτα όρια. Ο πνευματικός κόσμος στην νέα πολιτική, κοινωνική και οικονομική πραγματικότητα επιλέγει την αφωνία.
Η κοινωνική διαβάθμιση με τις τάξεις της έχει μετατραπεί σε κεφάλαιο και εργαζόμενους στην υπηρεσία του.
Η τοπική πολιτική ηγεσία αγνόησε το ρόλο της Κέρκυρας στην Αδριατική, στο Ιόνιο Αρχιπέλαγος και στο σκαλοπάτι προς την ηπειρωτική Ελλάδα.
Δεν εκμεταλλευτήκαμε ως κοινωνία την υπεραξία του πολιτισμού μας.
Υποχώρησε η πολιτική, οικονομική και αναπτυξιακή καθοδήγηση του Νομού από τους θεσμικούς φορείς.
Tα ιδιωτικά συμφέροντα καθοδηγούν την “ανάπτυξη” του τόπου μας.
Στην νέα πραγματικότητα που πάει να διαμορφωθεί το πολιτικό φορτίο πρέπει να εμπεριέχει όρους αναπτυξιακούς στην κατεύθυνση οργάνωσης του τουριστικού προϊόντος, ανάπτυξης του πρωτογενούς τομέα, αναγκαίων υποδομών, προστασίας του περιβάλλοντος, αξιοποίησης του πολιτιστικού μας πλούτου, αναδόμησης της κοινωνικής αλληλεγγύης και της δημοκρατίας με την έννοια μεγαλύτερης συμμετοχής του Λαού στην λήψη αποφάσεων.
Μας οδηγούν έντεχνα στο μονόδρομο της λογικής της δόμησης της κοινωνίας μας σε ισχυρότερες οικονομικές μονάδες. Αντιστεκόμαστε!
Γιατί με αυτή τη λογική η μέγιστη πλειοψηφία του Λαού έχει να ωφεληθεί πολύ λιγότερα από τις θυσίες του.
Το βέβαιο είναι ότι κυοφορούνται ισχυρότεροι οικονομικοί όμιλοι.
Ισχυρίζομαι ότι με τον “Καλλικράτη” πρέπει να γεννηθούν ισχυρότερες δημοκρατικές μονάδες.
Μόνο με αυτό τον τρόπο θα προκύψει ικανή πολιτική ηγεσία, αιρετή και συμμετοχική, θα αναλάβει την καθοδήγηση και τον πλήρη έλεγχο του τόπου προς όφελός των κατοίκων του συνολικά.
Δεν χρειάζεται να παρασυρόμαστε στην λογική που μας έχουν επιβάλλει:
“όσο λιγότεροι Δήμοι, τόσο ισχυρότεροι”. Ισχυρότεροι για ποιόν;
Στην αντίπερα όχθη αντιπαραθέτω για προβληματισμό γεγονότα:
Μικρότερες ή κατά τι μεγαλύτερες σε έκταση και πληθυσμό χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης με την πατρίδα μας, χώρες που αναγνωρίζουμε ως πολύ περισσότερο αναπτυγμένες, (Βέλγιο, Ολλανδία, Σουηδία κ.α.) διαθέτουν σήμερα περισσότερους Δήμους ή Περιφέρειες από όσες ο Καλλικράτης προτείνει.
Και αυτό γιατί συνειδητά και έντεχνα αποσιωπούμε την κρατική δομή, τον συγκεντρωτισμό, την λειτουργία των δημοσίων υπηρεσιών και τον σχεδόν ανύπαρκτο έλεγχο του δημοσίου χρήματος στο Ελληνικό κράτος.
Για την Κέρκυρα με την λογική που αναφέρθηκε θα μπορούσε να ισχύσουν οι εξής συνενώσεις Δήμων:
Δήμος Αγίου Γεωργίου με Δήμο Εσπερίων,
Δήμος Θιναλίων με Δήμο Κασσωπαίων,
Δήμος Φαιάκων με Δήμο Παλαιοκαστριτών,
Δήμος Παρελίων με Δήμο Αχιλλείων,
Δήμος Μελιτιαίων με Δήμο Κορισσίων και Λευκιμμαίων,
Δήμος “Διαποντίων Νήσων” εφόσον οι κάτοικοί τους το επιλέξουν.
Διαφορετικά, κοινότητες Μαθρακίου-Οθωνών και Ερρείκουσας,
Δήμος Κερκυραίων και Παξέων, ως έχουν.
Η εναλλακτική πρόταση, εφόσον η κοινωνία μας το αποφασίσει:
Δήμος Αγίου Γεωργίου-Εσπερίων-Θιναλίων-Κασσωπαίων,
Δήμος Φαιάκων-Παλαιοκαστριτών-Παρελίων,
Δήμος Αχιλλείων- Μελιτιαίων-Κορισσίων-Λευκιμμαίων,
Δήμος “Διαποντίων Νήσων” εφόσον οι κάτοικοί τους το επιλέξουν.
Διαφορετικά, κοινότητες Μαθρακίου-Οθωνών και Ερρείκουσας,
Δήμος Κερκυραίων και Παξέων, ως έχουν.
Την πρώτη πρόταση θεωρώ ως ίδρυση δημοκρατικών μονάδων τοπικής αυτοδιοίκησης στο Νομό μας, την δεύτερη πάντρεμα δημοκρατικών-οικονομικών μονάδων.
Εφόσον ξεπεραστεί αυτό το όριο, κατά την δική μου θεώρηση, εισερχόμαστε στο πεδίο της οικονομικής μονάδας των Δήμων με υποχώρηση των δημοκρατικών διαδικασιών ως προς τη λήψη των αποφάσεων.
Αναγκαίος και αποκλειστικός όρος της όλης θεώρησης, τα ισχυρά τοπικά συμβούλια, με θεσμοθετημένες αρμοδιότητες και συγκεκριμένους πόρους που θα αντιστοιχούν στις αρμοδιότητες.
Έτσι φρονώ ότι θα πάμε μπροστά και θα αναδυθεί ο Νομός μας εκ νέου σε κυρίαρχη πολιτική δύναμη με όρους ανάπτυξης, υποδομών, περιβάλλοντος και πολιτισμού. Με αυτούς τους όρους ως δεδομένα, ακολουθεί εκ του ασφαλούς η οικονομική ανόρθωση του τόπου μας.
Κέρκυρα 2-4-2010
ΜΠΟΥΚΑΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
Μια νέα ευκαιρία. Να αναλάβουμε τον κυρίαρχο πολιτικό και θεσμικό μας ρόλο.
Απέναντί μας δυσχέρειες, στρεβλώσεις και οικονομικά συμφέροντα.
Οι κοινωνικο-οικονομικές τάξεις με τα χαρακτηριστικά και τον ρόλο τους, έτσι όπως πολλά χρόνια τώρα ήταν αναγνωρίσιμες, έχουν προ πολλού δυσδιάκριτα όρια. Ο πνευματικός κόσμος στην νέα πολιτική, κοινωνική και οικονομική πραγματικότητα επιλέγει την αφωνία.
Η κοινωνική διαβάθμιση με τις τάξεις της έχει μετατραπεί σε κεφάλαιο και εργαζόμενους στην υπηρεσία του.
Η τοπική πολιτική ηγεσία αγνόησε το ρόλο της Κέρκυρας στην Αδριατική, στο Ιόνιο Αρχιπέλαγος και στο σκαλοπάτι προς την ηπειρωτική Ελλάδα.
Δεν εκμεταλλευτήκαμε ως κοινωνία την υπεραξία του πολιτισμού μας.
Υποχώρησε η πολιτική, οικονομική και αναπτυξιακή καθοδήγηση του Νομού από τους θεσμικούς φορείς.
Tα ιδιωτικά συμφέροντα καθοδηγούν την “ανάπτυξη” του τόπου μας.
Στην νέα πραγματικότητα που πάει να διαμορφωθεί το πολιτικό φορτίο πρέπει να εμπεριέχει όρους αναπτυξιακούς στην κατεύθυνση οργάνωσης του τουριστικού προϊόντος, ανάπτυξης του πρωτογενούς τομέα, αναγκαίων υποδομών, προστασίας του περιβάλλοντος, αξιοποίησης του πολιτιστικού μας πλούτου, αναδόμησης της κοινωνικής αλληλεγγύης και της δημοκρατίας με την έννοια μεγαλύτερης συμμετοχής του Λαού στην λήψη αποφάσεων.
Μας οδηγούν έντεχνα στο μονόδρομο της λογικής της δόμησης της κοινωνίας μας σε ισχυρότερες οικονομικές μονάδες. Αντιστεκόμαστε!
Γιατί με αυτή τη λογική η μέγιστη πλειοψηφία του Λαού έχει να ωφεληθεί πολύ λιγότερα από τις θυσίες του.
Το βέβαιο είναι ότι κυοφορούνται ισχυρότεροι οικονομικοί όμιλοι.
Ισχυρίζομαι ότι με τον “Καλλικράτη” πρέπει να γεννηθούν ισχυρότερες δημοκρατικές μονάδες.
Μόνο με αυτό τον τρόπο θα προκύψει ικανή πολιτική ηγεσία, αιρετή και συμμετοχική, θα αναλάβει την καθοδήγηση και τον πλήρη έλεγχο του τόπου προς όφελός των κατοίκων του συνολικά.
Δεν χρειάζεται να παρασυρόμαστε στην λογική που μας έχουν επιβάλλει:
“όσο λιγότεροι Δήμοι, τόσο ισχυρότεροι”. Ισχυρότεροι για ποιόν;
Στην αντίπερα όχθη αντιπαραθέτω για προβληματισμό γεγονότα:
Μικρότερες ή κατά τι μεγαλύτερες σε έκταση και πληθυσμό χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης με την πατρίδα μας, χώρες που αναγνωρίζουμε ως πολύ περισσότερο αναπτυγμένες, (Βέλγιο, Ολλανδία, Σουηδία κ.α.) διαθέτουν σήμερα περισσότερους Δήμους ή Περιφέρειες από όσες ο Καλλικράτης προτείνει.
Και αυτό γιατί συνειδητά και έντεχνα αποσιωπούμε την κρατική δομή, τον συγκεντρωτισμό, την λειτουργία των δημοσίων υπηρεσιών και τον σχεδόν ανύπαρκτο έλεγχο του δημοσίου χρήματος στο Ελληνικό κράτος.
Για την Κέρκυρα με την λογική που αναφέρθηκε θα μπορούσε να ισχύσουν οι εξής συνενώσεις Δήμων:
Δήμος Αγίου Γεωργίου με Δήμο Εσπερίων,
Δήμος Θιναλίων με Δήμο Κασσωπαίων,
Δήμος Φαιάκων με Δήμο Παλαιοκαστριτών,
Δήμος Παρελίων με Δήμο Αχιλλείων,
Δήμος Μελιτιαίων με Δήμο Κορισσίων και Λευκιμμαίων,
Δήμος “Διαποντίων Νήσων” εφόσον οι κάτοικοί τους το επιλέξουν.
Διαφορετικά, κοινότητες Μαθρακίου-Οθωνών και Ερρείκουσας,
Δήμος Κερκυραίων και Παξέων, ως έχουν.
Η εναλλακτική πρόταση, εφόσον η κοινωνία μας το αποφασίσει:
Δήμος Αγίου Γεωργίου-Εσπερίων-Θιναλίων-Κασσωπαίων,
Δήμος Φαιάκων-Παλαιοκαστριτών-Παρελίων,
Δήμος Αχιλλείων- Μελιτιαίων-Κορισσίων-Λευκιμμαίων,
Δήμος “Διαποντίων Νήσων” εφόσον οι κάτοικοί τους το επιλέξουν.
Διαφορετικά, κοινότητες Μαθρακίου-Οθωνών και Ερρείκουσας,
Δήμος Κερκυραίων και Παξέων, ως έχουν.
Την πρώτη πρόταση θεωρώ ως ίδρυση δημοκρατικών μονάδων τοπικής αυτοδιοίκησης στο Νομό μας, την δεύτερη πάντρεμα δημοκρατικών-οικονομικών μονάδων.
Εφόσον ξεπεραστεί αυτό το όριο, κατά την δική μου θεώρηση, εισερχόμαστε στο πεδίο της οικονομικής μονάδας των Δήμων με υποχώρηση των δημοκρατικών διαδικασιών ως προς τη λήψη των αποφάσεων.
Αναγκαίος και αποκλειστικός όρος της όλης θεώρησης, τα ισχυρά τοπικά συμβούλια, με θεσμοθετημένες αρμοδιότητες και συγκεκριμένους πόρους που θα αντιστοιχούν στις αρμοδιότητες.
Έτσι φρονώ ότι θα πάμε μπροστά και θα αναδυθεί ο Νομός μας εκ νέου σε κυρίαρχη πολιτική δύναμη με όρους ανάπτυξης, υποδομών, περιβάλλοντος και πολιτισμού. Με αυτούς τους όρους ως δεδομένα, ακολουθεί εκ του ασφαλούς η οικονομική ανόρθωση του τόπου μας.
Κέρκυρα 2-4-2010
ΜΠΟΥΚΑΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
Κρατικοποίηση των θαλάσσιων αιολικών πάρκων
Το υπουργείο Περιβάλλοντος προχωρεί σε «κρατικοποίηση» των αιολικών πάρκων που γίνονται μέσα στη θάλασσα (offshore), σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Το Βήμα».
Το Δημόσιο θα είναι εκείνο που θα πραγματοποιεί τις μελέτες και στη συνέχεια θα διεξάγει διαγωνισμούς ανά περιοχή για την εγκατάσταση αιολικών πάρκων.
Το γεγονός αυτό έχει προκαλέσει την αντίδραση επιχειρηματικών ομίλων, οι οποίοι έχουν προωθήσει την υλοποίηση επενδύσεων σε «offshore» αιολικά πάρκα.
Με το νομοσχέδιο για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) το Δημόσιο πλέον θα διεξάγει διαγωνισμούς για συγκεκριμένες περιοχές και θα δέχεται προσφορές από τους ενδιαφερόμενους επιχειρηματικούς ομίλους για την κατασκευή αιολικών πάρκων.
Η ενέργεια που παράγεται από τα θαλάσσια αιολικά πάρκα, τιμολογείται προς 105 ευρώ ανά μεγαβατώρα, έναντι τιμολόγησης 88 ευρώ που ισχύει για τα χερσαία αιολικά.
Η εν λόγω διαδικασία προϋποθέτει τη δημιουργία μιας άλλης δημόσιας υπηρεσίας, ενώ οι προδιαγραφές, οι μελέτες, οι εμπλοκές με άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου (όπως η Υπηρεσία Εναλίων Αρχαιοτήτων) υπολογίζεται ότι θα καθυστερήσει τις επενδύσεις για περίπου μία δεκαετία.
Το Δημόσιο θα είναι εκείνο που θα πραγματοποιεί τις μελέτες και στη συνέχεια θα διεξάγει διαγωνισμούς ανά περιοχή για την εγκατάσταση αιολικών πάρκων.
Το γεγονός αυτό έχει προκαλέσει την αντίδραση επιχειρηματικών ομίλων, οι οποίοι έχουν προωθήσει την υλοποίηση επενδύσεων σε «offshore» αιολικά πάρκα.
Με το νομοσχέδιο για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) το Δημόσιο πλέον θα διεξάγει διαγωνισμούς για συγκεκριμένες περιοχές και θα δέχεται προσφορές από τους ενδιαφερόμενους επιχειρηματικούς ομίλους για την κατασκευή αιολικών πάρκων.
Η ενέργεια που παράγεται από τα θαλάσσια αιολικά πάρκα, τιμολογείται προς 105 ευρώ ανά μεγαβατώρα, έναντι τιμολόγησης 88 ευρώ που ισχύει για τα χερσαία αιολικά.
Η εν λόγω διαδικασία προϋποθέτει τη δημιουργία μιας άλλης δημόσιας υπηρεσίας, ενώ οι προδιαγραφές, οι μελέτες, οι εμπλοκές με άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου (όπως η Υπηρεσία Εναλίων Αρχαιοτήτων) υπολογίζεται ότι θα καθυστερήσει τις επενδύσεις για περίπου μία δεκαετία.
Μηχανότρατες τέλος
Η Επίτροπος Θαλάσσιας Πολιτικής και Αλιείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Μαρία Δαμανάκη, ανακοίνωσε πρόσφατα στη Συνομοσπονδία Αλιέων Ελλάδος ότι οι 330 μηχανότρατες θα πρέπει να στραφούν σε διαφορετικό τύπο αλιείας, να χρησιμοποιούν δίχτυα με άνοιγμα ματιού 40 χιλιοστών και να δραστηριοποιούνται σε απόσταση τριών ναυτικών μιλίων από την ακτή.
Οι μηχανότρατες υπονομεύουν την ανάκαμψη των παράκτιων οικοσυστημάτων, πλήττοντας έτσι το θαλάσσιο περιβάλλον της Ελλάδας.
Οι μηχανότρατες υπονομεύουν την ανάκαμψη των παράκτιων οικοσυστημάτων, πλήττοντας έτσι το θαλάσσιο περιβάλλον της Ελλάδας.
Πέμπτη 1 Απριλίου 2010
Ανοιξε το μεσημέρι της Μ.Πέμπτης το οδικό δίκτυο στα ύψη των Τεμπών
Για την εξυπηρέτηση των εκδρομέων
Στην κυκλοφορία δόθηκε στις 12 το μεσημέρι -και μέχρι την Κυριακή του Θωμά- το οδικό δίκτυο στο ύψος των Τεμπών για την εξυπηρέτηση των εκδρομέων του Πάσχα.
Από την Δευτέρα 12 Απριλίου θα αρχίσουν εκ νέου οι εργασίες, οπότε θα διακοπεί και πάλι η κυκλοφορία για διάστημα περίπου 3-4 εβδομάδων.
Η απόφαση για προσωρινό άνοιγμα των Τεμπών, λόγω του Πάσχα, αποφασίστηκε από κοινού από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (ελληνικό δημόσιο, κατασκευάστρια κοινοπραξία, Ελβετούς κ.ά.), καθώς όπως διαπιστώθηκε έχουν ολοκληρωθεί με επιτυχία οι σχετικές εργασίες.
Σύμφωνα τις σχετικές μελέτες, ο κίνδυνος είναι ήδη κατά πολύ μικρότερος των προβλεπομένων ορίων, σύμφωνα με τις ελβετικές προδιαγραφές.
Ο υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας ανακοίνωσε επίσης ότι για το διάστημα από τη Μ.Πέμπτη έως και την Κυριακή του Θωμά δεν θα λειτουργήσουν οι σταθμοί των διοδίων.
Στην κυκλοφορία δόθηκε στις 12 το μεσημέρι -και μέχρι την Κυριακή του Θωμά- το οδικό δίκτυο στο ύψος των Τεμπών για την εξυπηρέτηση των εκδρομέων του Πάσχα.
Από την Δευτέρα 12 Απριλίου θα αρχίσουν εκ νέου οι εργασίες, οπότε θα διακοπεί και πάλι η κυκλοφορία για διάστημα περίπου 3-4 εβδομάδων.
Η απόφαση για προσωρινό άνοιγμα των Τεμπών, λόγω του Πάσχα, αποφασίστηκε από κοινού από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (ελληνικό δημόσιο, κατασκευάστρια κοινοπραξία, Ελβετούς κ.ά.), καθώς όπως διαπιστώθηκε έχουν ολοκληρωθεί με επιτυχία οι σχετικές εργασίες.
Σύμφωνα τις σχετικές μελέτες, ο κίνδυνος είναι ήδη κατά πολύ μικρότερος των προβλεπομένων ορίων, σύμφωνα με τις ελβετικές προδιαγραφές.
Ο υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας ανακοίνωσε επίσης ότι για το διάστημα από τη Μ.Πέμπτη έως και την Κυριακή του Θωμά δεν θα λειτουργήσουν οι σταθμοί των διοδίων.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)