ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ


Άμεση έξοδος από την ευρωζώνη – δεν υπάρχει εναλλακτική λύση !!!
















Πέμπτη 8 Απριλίου 2010

Τέρμα στις επιχορηγήσεις των ιδρυμάτων πρώην πρωθυπουργών

Με απόφαση της Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Άννας Διαμαντοπούλου αναστέλλονται για το τρέχον έτος οι κρατικές επιχορηγήσεις προς τα Ιδρύματα των πρώην Πρωθυπουργών της χώρας.

Ενημερώνοντας σχετικά τις διοικήσεις των Ιδρυμάτων, η Υπουργός τονίζει σε επιστολή της πως «σήμερα, ο ελληνικός λαός υποβάλλεται σε σκληρές οικονομικές θυσίες» και η απόφαση αυτή πρέπει να γίνει αποδεκτή «όχι μόνον ως αναγκαία, αλλά και ως συμβατή προς τους σκοπούς των Ιδρυμάτων σας, ενέργεια».

Αποδέκτες της σχετικής επιστολής είναι το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών και Μελετών ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ Κ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ, το Πνευματικό Ίδρυμα ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ, το Ίδρυμα ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ, το Ίδρυμα ΑΝΔΡΕΑ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ, το Ίδρυμα ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ και το Ίδρυμα ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΣΗΜΙΤΗ.

Ο Γ.Γ. του Υπ. Υγείας για το Νέο Νοσοκομείο Κέρκυρας

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το υπάρχον Νοσοκομείο καθώς και τις προϋποθέσεις που απαιτούνται για τη μεταφορά του στο νέο κτιριακό συγκρότημα στο Κοντόκαλι, έθεσαν τα στελέχη της δημόσιας υγείας στον Γ.Γ. του Υπουργείου Υγείας Αντώνη Δημόπουλο κατά τη σημερινή του επίσκεψη στην Κέρκυρα.

Ο κ. Δημόπουλος επαναβεβαίωσε τη δέσμευση του Υπουργείου για μεταφορά στο νέο ίδρυμα έως τον Ιούνιο, σημειώνοντας ότι οι ελλείψεις προσωπικού θα καλυφθούν βήμα προς βήμα.

Ο νέος Διοικητής του ιδρύματος Κώστας Γρηγορόπουλος, ανέφερε ότι ακούστηκε το σύνολο των προβλημάτων του δημόσιου τομέα υγείας ενώ ο Γ.Γ. έδειξε ιδιαίτερη κατανόηση στην ανάγκη επίλυσής τους.

Συμβασιοποιείται το πάρκινγκ στο Σαρόκο

Μέσα στις επόμενες ημέρες ο Δήμος Κερκυραίων αναμένεται να προχωρήσει στη συμβασιοποίηση του έργου κατασκευής υπογείου χώρου στάθμευσης στο Σαρόκο, μετά την απεμπλοκή του από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Το Ελεγκτικό ενέκρινε τελικά τη σχετική σύμβαση και, σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών Γιάννη Μάμαλο, οι εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν πολύ σύντομα.

Πρόκειται για έργο που, όταν ολοκληρωθεί, θα έχει χωρητικότητα 400 Ι.Χ., ενώ για την κατασκευή του θα διασφαλιστεί η ελάχιστη δυνατή όχληση της περιοχής του Σαρόκου. Σύμφωνα με τη σύμβαση, το χρονοδιάγραμμα προβλέπει την ολοκλήρωσή του εντός 22 μηνών και η κατασκευάστρια εταιρία θα το εκμεταλλεύεται για 30 χρόνια.

Μειωμένη η κίνηση του Πάσχα στην Κέρκυρα

Τα στοιχεία κίνησης του Λιμεναρχείου, που έδωσε χθες στη δημοσιότητα ο Λιμενάρχης Γιάννης Κοντόπουλος, επιβεβαίωσαν τη μείωση προσέλευσης τουριστών στην Κέρκυρα κατά την περίοδο του Πάσχα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, η συνολική κίνηση επιβατών ήταν μειωμένη κατά 10,75%, Ι.Χ. αυτοκινήτων κατά 15,38% και λεωφορείων κατά 18,75% σε σχέση με την περσινή περίοδο.

Σε απόλυτους αριθμούς, και με βάση τα στοιχεία, εφέτος ήλθαν δια θαλάσσης στην Κέρκυρα 4.000 λιγότεροι επισκέπτες σε σχέση με το Πάσχα του 2009.

Τετάρτη 7 Απριλίου 2010

ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ: Δημοκρατικές ή Οικονομικές Μονάδες;

Από τον Χρυσόστομο Μπούκα

Μια νέα ευκαιρία. Να αναλάβουμε τον κυρίαρχο πολιτικό και θεσμικό μας ρόλο.

Απέναντί μας δυσχέρειες, στρεβλώσεις και οικονομικά συμφέροντα.

Οι κοινωνικο-οικονομικές τάξεις με τα χαρακτηριστικά και τον ρόλο τους, έτσι όπως πολλά χρόνια τώρα ήταν αναγνωρίσιμες, έχουν προ πολλού δυσδιάκριτα όρια. Ο πνευματικός κόσμος στην νέα πολιτική, κοινωνική και οικονομική πραγματικότητα επιλέγει την αφωνία.

Η κοινωνική διαβάθμιση με τις τάξεις της έχει μετατραπεί σε κεφάλαιο και εργαζόμενους στην υπηρεσία του.

Η τοπική πολιτική ηγεσία αγνόησε το ρόλο της Κέρκυρας στην Αδριατική, στο Ιόνιο Αρχιπέλαγος και στο σκαλοπάτι προς την ηπειρωτική Ελλάδα.

Δεν εκμεταλλευτήκαμε ως κοινωνία την υπεραξία του πολιτισμού μας.

Υποχώρησε η πολιτική, οικονομική και αναπτυξιακή καθοδήγηση του Νομού από τους θεσμικούς φορείς.

Tα ιδιωτικά συμφέροντα καθοδηγούν την “ανάπτυξη” του τόπου μας.

Στην νέα πραγματικότητα που πάει να διαμορφωθεί το πολιτικό φορτίο πρέπει να εμπεριέχει όρους αναπτυξιακούς στην κατεύθυνση οργάνωσης του τουριστικού προϊόντος, ανάπτυξης του πρωτογενούς τομέα, αναγκαίων υποδομών, προστασίας του περιβάλλοντος, αξιοποίησης του πολιτιστικού μας πλούτου, αναδόμησης της κοινωνικής αλληλεγγύης και της δημοκρατίας με την έννοια μεγαλύτερης συμμετοχής του Λαού στην λήψη αποφάσεων.

Μας οδηγούν έντεχνα στο μονόδρομο της λογικής της δόμησης της κοινωνίας μας σε ισχυρότερες οικονομικές μονάδες. Αντιστεκόμαστε!

Γιατί με αυτή τη λογική η μέγιστη πλειοψηφία του Λαού έχει να ωφεληθεί πολύ λιγότερα από τις θυσίες του.

Το βέβαιο είναι ότι κυοφορούνται ισχυρότεροι οικονομικοί όμιλοι.

Ισχυρίζομαι ότι με τον “Καλλικράτη” πρέπει να γεννηθούν ισχυρότερες δημοκρατικές μονάδες.

Μόνο με αυτό τον τρόπο θα προκύψει ικανή πολιτική ηγεσία, αιρετή και συμμετοχική, θα αναλάβει την καθοδήγηση και τον πλήρη έλεγχο του τόπου προς όφελός των κατοίκων του συνολικά.

Δεν χρειάζεται να παρασυρόμαστε στην λογική που μας έχουν επιβάλλει:

“όσο λιγότεροι Δήμοι, τόσο ισχυρότεροι”. Ισχυρότεροι για ποιόν;

Στην αντίπερα όχθη αντιπαραθέτω για προβληματισμό γεγονότα:

Μικρότερες ή κατά τι μεγαλύτερες σε έκταση και πληθυσμό χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης με την πατρίδα μας, χώρες που αναγνωρίζουμε ως πολύ περισσότερο αναπτυγμένες, (Βέλγιο, Ολλανδία, Σουηδία κ.α.) διαθέτουν σήμερα περισσότερους Δήμους ή Περιφέρειες από όσες ο Καλλικράτης προτείνει.

Και αυτό γιατί συνειδητά και έντεχνα αποσιωπούμε την κρατική δομή, τον συγκεντρωτισμό, την λειτουργία των δημοσίων υπηρεσιών και τον σχεδόν ανύπαρκτο έλεγχο του δημοσίου χρήματος στο Ελληνικό κράτος.

Για την Κέρκυρα με την λογική που αναφέρθηκε θα μπορούσε να ισχύσουν οι εξής συνενώσεις Δήμων:

Δήμος Αγίου Γεωργίου με Δήμο Εσπερίων,

Δήμος Θιναλίων με Δήμο Κασσωπαίων,

Δήμος Φαιάκων με Δήμο Παλαιοκαστριτών,

Δήμος Παρελίων με Δήμο Αχιλλείων,

Δήμος Μελιτιαίων με Δήμο Κορισσίων και Λευκιμμαίων,

Δήμος “Διαποντίων Νήσων” εφόσον οι κάτοικοί τους το επιλέξουν.

Διαφορετικά, κοινότητες Μαθρακίου-Οθωνών και Ερρείκουσας,

Δήμος Κερκυραίων και Παξέων, ως έχουν.

Η εναλλακτική πρόταση, εφόσον η κοινωνία μας το αποφασίσει:

Δήμος Αγίου Γεωργίου-Εσπερίων-Θιναλίων-Κασσωπαίων,

Δήμος Φαιάκων-Παλαιοκαστριτών-Παρελίων,

Δήμος Αχιλλείων- Μελιτιαίων-Κορισσίων-Λευκιμμαίων,

Δήμος “Διαποντίων Νήσων” εφόσον οι κάτοικοί τους το επιλέξουν.

Διαφορετικά, κοινότητες Μαθρακίου-Οθωνών και Ερρείκουσας,

Δήμος Κερκυραίων και Παξέων, ως έχουν.

Την πρώτη πρόταση θεωρώ ως ίδρυση δημοκρατικών μονάδων τοπικής αυτοδιοίκησης στο Νομό μας, την δεύτερη πάντρεμα δημοκρατικών-οικονομικών μονάδων.

Εφόσον ξεπεραστεί αυτό το όριο, κατά την δική μου θεώρηση, εισερχόμαστε στο πεδίο της οικονομικής μονάδας των Δήμων με υποχώρηση των δημοκρατικών διαδικασιών ως προς τη λήψη των αποφάσεων.

Αναγκαίος και αποκλειστικός όρος της όλης θεώρησης, τα ισχυρά τοπικά συμβούλια, με θεσμοθετημένες αρμοδιότητες και συγκεκριμένους πόρους που θα αντιστοιχούν στις αρμοδιότητες.

Έτσι φρονώ ότι θα πάμε μπροστά και θα αναδυθεί ο Νομός μας εκ νέου σε κυρίαρχη πολιτική δύναμη με όρους ανάπτυξης, υποδομών, περιβάλλοντος και πολιτισμού. Με αυτούς τους όρους ως δεδομένα, ακολουθεί εκ του ασφαλούς η οικονομική ανόρθωση του τόπου μας.



Κέρκυρα 2-4-2010

ΜΠΟΥΚΑΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ

Κρατικοποίηση των θαλάσσιων αιολικών πάρκων

Το υπουργείο Περιβάλλοντος προχωρεί σε «κρατικοποίηση» των αιολικών πάρκων που γίνονται μέσα στη θάλασσα (offshore), σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Το Βήμα».

Το Δημόσιο θα είναι εκείνο που θα πραγματοποιεί τις μελέτες και στη συνέχεια θα διεξάγει διαγωνισμούς ανά περιοχή για την εγκατάσταση αιολικών πάρκων.
Το γεγονός αυτό έχει προκαλέσει την αντίδραση επιχειρηματικών ομίλων, οι οποίοι έχουν προωθήσει την υλοποίηση επενδύσεων σε «offshore» αιολικά πάρκα.

Με το νομοσχέδιο για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) το Δημόσιο πλέον θα διεξάγει διαγωνισμούς για συγκεκριμένες περιοχές και θα δέχεται προσφορές από τους ενδιαφερόμενους επιχειρηματικούς ομίλους για την κατασκευή αιολικών πάρκων.

Η ενέργεια που παράγεται από τα θαλάσσια αιολικά πάρκα, τιμολογείται προς 105 ευρώ ανά μεγαβατώρα, έναντι τιμολόγησης 88 ευρώ που ισχύει για τα χερσαία αιολικά.

Η εν λόγω διαδικασία προϋποθέτει τη δημιουργία μιας άλλης δημόσιας υπηρεσίας, ενώ οι προδιαγραφές, οι μελέτες, οι εμπλοκές με άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου (όπως η Υπηρεσία Εναλίων Αρχαιοτήτων) υπολογίζεται ότι θα καθυστερήσει τις επενδύσεις για περίπου μία δεκαετία.

Μηχανότρατες τέλος

Η Επίτροπος Θαλάσσιας Πολιτικής και Αλιείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Μαρία Δαμανάκη, ανακοίνωσε πρόσφατα στη Συνομοσπονδία Αλιέων Ελλάδος ότι οι 330 μηχανότρατες θα πρέπει να στραφούν σε διαφορετικό τύπο αλιείας, να χρησιμοποιούν δίχτυα με άνοιγμα ματιού 40 χιλιοστών και να δραστηριοποιούνται σε απόσταση τριών ναυτικών μιλίων από την ακτή.

Οι μηχανότρατες υπονομεύουν την ανάκαμψη των παράκτιων οικοσυστημάτων, πλήττοντας έτσι το θαλάσσιο περιβάλλον της Ελλάδας.

Πέμπτη 1 Απριλίου 2010

Καλό Πάσχα

Ανοιξε το μεσημέρι της Μ.Πέμπτης το οδικό δίκτυο στα ύψη των Τεμπών

Για την εξυπηρέτηση των εκδρομέων
Στην κυκλοφορία δόθηκε στις 12 το μεσημέρι -και μέχρι την Κυριακή του Θωμά- το οδικό δίκτυο στο ύψος των Τεμπών για την εξυπηρέτηση των εκδρομέων του Πάσχα.

Από την Δευτέρα 12 Απριλίου θα αρχίσουν εκ νέου οι εργασίες, οπότε θα διακοπεί και πάλι η κυκλοφορία για διάστημα περίπου 3-4 εβδομάδων.

Η απόφαση για προσωρινό άνοιγμα των Τεμπών, λόγω του Πάσχα, αποφασίστηκε από κοινού από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (ελληνικό δημόσιο, κατασκευάστρια κοινοπραξία, Ελβετούς κ.ά.), καθώς όπως διαπιστώθηκε έχουν ολοκληρωθεί με επιτυχία οι σχετικές εργασίες.

Σύμφωνα τις σχετικές μελέτες, ο κίνδυνος είναι ήδη κατά πολύ μικρότερος των προβλεπομένων ορίων, σύμφωνα με τις ελβετικές προδιαγραφές.

Ο υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας ανακοίνωσε επίσης ότι για το διάστημα από τη Μ.Πέμπτη έως και την Κυριακή του Θωμά δεν θα λειτουργήσουν οι σταθμοί των διοδίων.

"Έφυγε" ο Τζαννής Τζαννετάκης

Απεβίωσε ο πρώην πρωθυπουργός Τζαννής Τζαννετάκης, ο οποίος υπήρξε αρχηγός της οικουμενικής κυβέρνησης το 1989.


Ο Τζ. Τζαννετάκης γεννήθηκε στο Γύθειο, στις 13.9.1927.

Ήταν παντρεμένος με τη Μαρία Ραγκούση και είχαν ένα γιο και μία κόρη, ενώ διετέλεσε αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού ε.α.

Εκλέχθηκε βουλευτής Α΄ Αθηνών με τη Ν.Δ. στις εκλογές του 1977 και μετά το 1981, το1985, το1989, το 1990 και το 1993, αλλά και βουλευτής Β΄ Αθηνών το 1996, 2000 και 2004.

Διετέλεσε ακόμα υπουργός Δημοσίων Έργων, υπουργός Εξωτερικών, υπουργός Εθνικής Άμυνας, υπουργός Τουρισμού, αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης και υπουργός Πολιτισμού (1990 -1991)

Από το 1959 έως το 1960, διετέλεσε κυβερνήτης της κανονιοφόρου «ΛΑΣΚΟΣ».

Την περίοδο 1963 - 1967 διετέλεσε κυβερνήτης των υποβρυχίων «ΑΜΦΙΤΡΙΤΗ» και «ΤΡΙΑΙΝΑ».

Στις 22.4.1967 παραιτήθηκε από το Πολεμικό Ναυτικό, εκφράζοντας την αντίθεσή του στη δικτατορία.

Τον Ιούλιο του 1969 συνελήφθη από το δικτατορικό καθεστώς, φυλακίστηκε και εκτοπίστηκε.

Το διάστημα 1974 - 1977 ανέλαβε καθήκοντα γενικού γραμματέα του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (Ε.Ο.Τ.)

Το διάστημα 1982 - 1986 ήταν υπεύθυνος της Κεντρικής Επιτροπής Τοπικής Αυτοδιοίκησης της Ν.Δ.

Το 1989,1993 και 1996 υπήρξε υπεύθυνος της Επιτροπής Εκλογών της Ν.Δ. Διετέλεσε πρόεδρος της Επιτροπής Εκλογών Αυτοδιοίκησης για τις εκλογές του 2002 και πρόεδρος της Επιτροπής Κατάρτισης Ψηφοδελτίων Ν.Δ. για τις Εθνικές Εκλογές του 2004.

Επίσης είχε πλούσιο συγγραφικό έργο.

Το 1961 εξέδωσε το βιβλίο «Εκλογή από τις Ουπανισάδες» (ΙΚΑΡΟΣ), ενώ το 1973 μετέφρασε το έργο του Πάτρικ Λη Φέρμορ «Η ΜΑΝΗ» (ΚΕΔΡΟΣ)

Το 1994 εξέδωσε το βιβλίο «ΧΩΡΟΣ ΕΣΤΙ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ» (ΙΚΑΡΟΣ) και το βιβλίο «ΙΝΔΙΑ - Ένας άλλος τρόπος ζωής» (ΕΣΤΙΑ) το οποίο και μεταφράστηκε στην αγγλική από το διεθνή εκδοτικό οίκο «PRINTWORLD».

Είχε τιμηθεί με τον Μεγαλόσταυρο Τιμής, τον Μεγαλόσταυρο του Λουξεμβούργου, τον Χρυσό Σταυρό Γεωργίου Α΄, τον Χρυσό Σταυρό Φοίνικος, κ.α.