Τα συνδικάτα του Δημόσιου και του Ιδιωτικού τομέα πραγματοποιούν 24ωρη απεργία την Τετάρτη, αντιδρώντας στις αλλαγές στο ασφαλιστικό αλλά και στην εισοδηματική και φορολογική πολιτική της κυβέρνησης.
Αναλυτικά ποιοι απεργούν
Οι εργαζόμενοι σε ΔΕΚΟ και τράπεζες.
Την Τετάρτη δεν θα πραγματοποιηθούν δρομολόγια αεροπλάνων, τρένων και πλοίων, ενώ στα λεωφορεία θα γίνει στάση εργασίας από τις 5 έως τις 8 το πρωί και από τις 9 έως τις 12 το βράδυ. Την ίδια ημέρα θα λειτουργήσουν μόνο από τις 10 π.μ. έως τις 4 μ.μ. το μετρό, ο ηλεκτρικός, το τραμ και τα τρόλεϊ.
Οι τελωνειακοί υπάλληλοι
Την ημέρα της απεργίας θα γίνει συλλαλητήριο στην Αθήνα, στις 11.00 π.μ. στο Πεδίον του Άρεως, ενώ ξεχωριστή συγκέντρωση οργανώνει το ΠΑΜΕ στις 12 το μεσημέρι στην Πλατεία Ομονοίας.
Οι ναυτικοί
Στην 24ωρη απεργία που έχει προκηρύξει για την Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου η ΓΣΕΕ θα συμμετέχουν και οι Έλληνες ναυτικοί.
Ειδικότερα θα απεργήσουν τα πληρώματα σε όλες τις κατηγορίες των πλοίων στο λιμάνι του Πειραιά, με έναρξη την 00.01 της 24/2/2010 και λήξη την 24.00 της 24/2/2010.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
Άμεση έξοδος από την ευρωζώνη – δεν υπάρχει εναλλακτική λύση !!!
Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2010
Μπ. Χαραλάμπους: Ένοχα και τα δύο μεγάλα κόμματα
Ένοχα είναι και τα δύο μεγάλα κόμματα για την κατάσταση της οικονομίας, ενώ τα δύο ένοχα κόμματα σε ένα θέατρο του παραλόγου κάνουν εξεταστική επιτροπή για να διαπιστώσουν ποιος φταίει. Αυτό δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου ο βουλευτής Κέρκυρας του ΚΚΕ Μπάμπης Χαραλάμπους, ο οποίος απευθυνόμενος στους εργαζόμενους τους προειδοποίησε ότι θα πρέπει να είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν την προσπάθεια επιβολής ακόμα δυσμενέστερων μέτρων.
Απεργιακό κάλεσμα από ΓΣΕΕ, ΑΔΕΔΥ, ΠΑΜΕ
Δύο συγκεντρώσεις από τη ΓΣΕΕ και την ΑΔΕΔΥ η μία στο Εργατικό Κέντρο και από το ΠΑΜΕ η δεύτερη στο Σαρόκο, διοργανώνουν οι συνδικαλιστικές οργανώσεις την Τετάρτη στο πλαίσιο της 24ωρης γενικής απεργίας που έχουν προκηρύξει. Και οι δύο συγκεντρώσεις θα ξεκινήσουν στις 10 το πρωί.
Σε ανακοίνωσή του το Νομαρχιακό Τμήμα της ΑΔΕΔΥ αναφέρει μεταξύ άλλων, ότι τα μέτρα της Κυβέρνησης για το ασφαλιστικό περιορίζουν όλες τις κατακτήσεις των εργαζομένων. Μετατρέπουν το χαρακτήρα της ασφάλισης από κοινωνικό και διανεμητικό σε κεφαλαιοποιητικό και ατομικό. Μειώνουν τις συντάξεις, αυξάνουν τα όρια ηλικίας.
Από την πλευρά του, το ΠΑΜΕ σε ανακοίνωσή του κατηγορεί την κυβέρνηση ότι είναι η πλέον αντεργατική των τελευταίων 10ετιών επιχειρώντας να ανατρέψει ό,τι έχει απομείνει από τα δικαιώματα και τις κατακτήσεις των εργαζομένων.
«Έχουμε χίλιους λόγους όλοι και όλες να απεργήσουμε στις 24 Φλεβάρη», υπογραμμίζει σε ανακοίνωσή της η Νομαρχιακή Γραμματεία Κέρκυρας του ΣΥΡΙΖΑ, καλώντας τους εργαζόμενους σε συμμετοχή στις κινητοποιήσεις.
Τη συμμετοχή του Συλλόγου Εργαζομένων στους Δήμους στην 24ωρη απεργία της 24ης Φεβρουαρίου εξήγγειλε ο πρόεδρος του Συλλόγου Μάκης Βλάσσης.
Η πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου, Σ. Λίβερη, κάλεσε τους εργαζόμενους να συμμετάσχουν στην απεργιακή κινητοποίηση και στη συγκέντρωση που θα πραγματοποιηθεί στο Εργατικό Κέντρο.
Σε ανακοίνωσή του το Νομαρχιακό Τμήμα της ΑΔΕΔΥ αναφέρει μεταξύ άλλων, ότι τα μέτρα της Κυβέρνησης για το ασφαλιστικό περιορίζουν όλες τις κατακτήσεις των εργαζομένων. Μετατρέπουν το χαρακτήρα της ασφάλισης από κοινωνικό και διανεμητικό σε κεφαλαιοποιητικό και ατομικό. Μειώνουν τις συντάξεις, αυξάνουν τα όρια ηλικίας.
Από την πλευρά του, το ΠΑΜΕ σε ανακοίνωσή του κατηγορεί την κυβέρνηση ότι είναι η πλέον αντεργατική των τελευταίων 10ετιών επιχειρώντας να ανατρέψει ό,τι έχει απομείνει από τα δικαιώματα και τις κατακτήσεις των εργαζομένων.
«Έχουμε χίλιους λόγους όλοι και όλες να απεργήσουμε στις 24 Φλεβάρη», υπογραμμίζει σε ανακοίνωσή της η Νομαρχιακή Γραμματεία Κέρκυρας του ΣΥΡΙΖΑ, καλώντας τους εργαζόμενους σε συμμετοχή στις κινητοποιήσεις.
Τη συμμετοχή του Συλλόγου Εργαζομένων στους Δήμους στην 24ωρη απεργία της 24ης Φεβρουαρίου εξήγγειλε ο πρόεδρος του Συλλόγου Μάκης Βλάσσης.
Η πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου, Σ. Λίβερη, κάλεσε τους εργαζόμενους να συμμετάσχουν στην απεργιακή κινητοποίηση και στη συγκέντρωση που θα πραγματοποιηθεί στο Εργατικό Κέντρο.
Ερώτηση Χαραλάμπους για τα "τοξικά ναυάγια" στο Ιόνιο
Βουλευτές του ΚΚΕ μεταξύ των οποίων και ο Μπάμπης Χαραλάμπους κατέθεσαν ερώτηση προς τους Υπουργούς Περιβάλλοντος και Υποδομών, με θέμα τις ανησυχίες των κατοίκων των Ιονίων Νησιών από δημοσιεύματα που αναφέρονται σε «ναυάγια» με τοξικά και πυρηνικά απόβλητα στην Αδριατική και το Ιόνιο καθώς και τις βόμβες απεμπλουτισμένου ουρανίου που απέρριπταν τα Νατοϊκά αεροπλάνα κατά την διάρκεια του πολέμου στη Γιουγκοσλαβία. Ερωτούν αν η Ελληνική πολιτεία προτίθεται να προβεί σε συλλογή και αξιολόγηση στοιχείων ώστε να προωθηθεί η αντιμετώπιση του προβλήματος.
Ν. Δένδιας: : Η φορολογική επιδρομή θα ρίξει την οικονομία σε ακόμα μεγαλύτερη ύφεση
Για φορολογική επιδρομή η οποία θα ρίξει την οικονομία σε ακόμα μεγαλύτερη ύφεση κάνει λόγο ο Νίκος Δένδιας, σχολιάζοντας τα οικονομικά μέτρα που προωθεί η κυβέρνηση. «Αρκούν και μόνο τα μέτρα για τα ακίνητα για να ρίξουν την οικονομία σε ύφεση», υπογράμμισε σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε το Σάββατο ο πρώην υπουργός, ο οποίος συμπλήρωσε: «Είναι καιρός να καταλάβει το ΠΑΣΟΚ ότι δεν μπορεί να διοικεί το κράτος κατ΄ αυτό τον τρόπο. Είναι βέβαιο ότι μελετούν την αύξηση του ΦΠΑ και διάφορα άλλα. Δεν μας άκουσαν από την αρχή, ότι έπρεπε να ληφθούν μέτρα από το Σεπτέμβριο».
Σοκ στον ΑΟ Κέρκυρα από την εντός έδρας ήττα
Ήττα σοκ γνώρισε ο ΑΟ Κέρκυρα εντός έδρας από την τελευταία ομάδα της κατηγορίας, Αιγάλεω, με 1-0. Η ομάδα του Μπ. Τεννέ πραγματοποίησε ίσως την χειρότερη φετινή εμφάνισή της και δε θύμιζε σε τίποτα την ομάδα των προηγούμενων αγωνιστικών. Το γκολ σημείωσε στο 13΄ ο Σκάρος.
Προβληματικές οι αθλητικές υποδομές της Κέρκυρας, το συμπέρασμα των εργασιών του συνεδρίου των γυμναστών
Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το διήμερο συνέδριο του παραρτήματος Κέρκυρας της Πανελλήνιας Ένωσης Πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής, που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή και το Σάββατο στη νέα σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου.
Οι εκπρόσωποι του Νομαρχιακού Τμήματος Κέρκυρας της Πανελλήνιας Ένωσης Πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής εξέφρασαν σε δηλώσεις τους την ικανοποίησή τους για την οργανωτική πλευρά του συνεδρίου και τα αποτελέσματά του, τα οποία συνέβαλλαν στη δημιουργία ενός κλίματος έντονου προβληματισμού για την ένδεια των αθλητικών μας υποδομών και τις τεράστιες ευθύνες της πολιτείας γι αυτήν την κατάσταση.
Παράλληλα με τις εργασίες συνέδριο λειτούργησε έκθεση από φορείς στο φουαγιέ του δημ θεάτρου. Διακρίναμε έκθεση από την δράση της ΠΕΠΦΑ, από το ιστορικό του κερκυραϊκού αθλητικού κινήματος.
Οι εκπρόσωποι του Νομαρχιακού Τμήματος Κέρκυρας της Πανελλήνιας Ένωσης Πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής εξέφρασαν σε δηλώσεις τους την ικανοποίησή τους για την οργανωτική πλευρά του συνεδρίου και τα αποτελέσματά του, τα οποία συνέβαλλαν στη δημιουργία ενός κλίματος έντονου προβληματισμού για την ένδεια των αθλητικών μας υποδομών και τις τεράστιες ευθύνες της πολιτείας γι αυτήν την κατάσταση.
Παράλληλα με τις εργασίες συνέδριο λειτούργησε έκθεση από φορείς στο φουαγιέ του δημ θεάτρου. Διακρίναμε έκθεση από την δράση της ΠΕΠΦΑ, από το ιστορικό του κερκυραϊκού αθλητικού κινήματος.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ
Με απόφαση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, εντάσσεται στους δικαιούχους του Μέτρου των Νέων Γεωργών του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης «Αλέξανδρος Μπαλτατζής» 2007-2013 (ΠΑΑ) το σύνολο των υποψηφίων που πληρούν τα κριτήρια ένταξης.
Για την ενίσχυση των συνολικά περίπου 8.500 δικαιούχων θα καταβληθούν πρόσθετες πιστώσεις ύψους 60 εκατομμυρίων ευρώ, πέραν του αρχικού προϋπολογισμού των 100 εκατομμυρίων ευρώ της προκήρυξης.
Το ύψος της ενίσχυσης που μπορεί να χορηγηθεί κυμαίνεται από 10 έως 20.000 ευρώ ανάλογα με την περιοχή μόνιμης κατοικίας, τον προσανατολισμό παραγωγής της εκμετάλλευσης και το επίπεδο εισοδήματος της εκμετάλλευσης στη μελλοντική κατάσταση.
Με βάση την νέα ρύθμιση το μέσο ύψος της οικονομικής ενίσχυσης που καταβάλλεται στους δικαιούχους διαμορφώνεται σε 17.500 ευρώ, υψηλότερο αυτού που ίσχυσε κατά την Γ΄ Προγραμματική Περίοδο (μ.ο. 16.000 ευρώ),
Επιπρόσθετα της άμεσης οικονομικής ενίσχυσης, διασφαλίζεται για το σύνολο των δικαιούχων μία σειρά μέτρων συμπληρωματικής αρωγής όπως, προτεραιότητα επιλογής και υψηλότερα ποσοστά ενίσχυσης στο πρόγραμμα των Σχεδίων Βελτίωσης και σε άλλα μέτρα του ΠΑΑ καθώς και χρηματοπιστωτικές ελαφρύνσεις και δικαίωμα πρόσβασης στο εθνικό απόθεμα για την καταβολή ενισχύσεων.
Ακόμη, στο πλαίσιο της επικείμενης αναθεώρησης του ΠΑΑ 2007-2013 θα προβλεφθεί η αύξηση των πιστώσεων που θα διατεθούν στα Σχέδια Βελτίωσης για την υλοποίηση στοχευμένης δράσης για το σύνολο των εγκεκριμένων Νέων Γεωργών προκειμένου να πραγματοποιήσουν παραγωγικές επενδύσεις με αυξημένα ποσοστά ενίσχυσης (50-75%).
Με τον τρόπο αυτό δίνεται τέλος στην πολύμηνη αναστάτωση που προκάλεσε στους 5.800 επιλαχόντες της Προκήρυξης του 2009 οι ανεύθυνες ανακοινώσεις της απελθούσας κυβέρνησης χωρίς προηγούμενα να έχει διασφαλιστεί η δυνατότητα διάθεσης των απαιτούμενων πόρων. Ταυτόχρονα αποδεικνύεται έμπρακτα η βούληση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων να στηρίξει τους νέους έλληνες γεωργούς στη παρούσα δυσμενή οικονομική συγκυρία με τρόπο δίκαιο και αποτελεσματικό.
Για την ενίσχυση των συνολικά περίπου 8.500 δικαιούχων θα καταβληθούν πρόσθετες πιστώσεις ύψους 60 εκατομμυρίων ευρώ, πέραν του αρχικού προϋπολογισμού των 100 εκατομμυρίων ευρώ της προκήρυξης.
Το ύψος της ενίσχυσης που μπορεί να χορηγηθεί κυμαίνεται από 10 έως 20.000 ευρώ ανάλογα με την περιοχή μόνιμης κατοικίας, τον προσανατολισμό παραγωγής της εκμετάλλευσης και το επίπεδο εισοδήματος της εκμετάλλευσης στη μελλοντική κατάσταση.
Με βάση την νέα ρύθμιση το μέσο ύψος της οικονομικής ενίσχυσης που καταβάλλεται στους δικαιούχους διαμορφώνεται σε 17.500 ευρώ, υψηλότερο αυτού που ίσχυσε κατά την Γ΄ Προγραμματική Περίοδο (μ.ο. 16.000 ευρώ),
Επιπρόσθετα της άμεσης οικονομικής ενίσχυσης, διασφαλίζεται για το σύνολο των δικαιούχων μία σειρά μέτρων συμπληρωματικής αρωγής όπως, προτεραιότητα επιλογής και υψηλότερα ποσοστά ενίσχυσης στο πρόγραμμα των Σχεδίων Βελτίωσης και σε άλλα μέτρα του ΠΑΑ καθώς και χρηματοπιστωτικές ελαφρύνσεις και δικαίωμα πρόσβασης στο εθνικό απόθεμα για την καταβολή ενισχύσεων.
Ακόμη, στο πλαίσιο της επικείμενης αναθεώρησης του ΠΑΑ 2007-2013 θα προβλεφθεί η αύξηση των πιστώσεων που θα διατεθούν στα Σχέδια Βελτίωσης για την υλοποίηση στοχευμένης δράσης για το σύνολο των εγκεκριμένων Νέων Γεωργών προκειμένου να πραγματοποιήσουν παραγωγικές επενδύσεις με αυξημένα ποσοστά ενίσχυσης (50-75%).
Με τον τρόπο αυτό δίνεται τέλος στην πολύμηνη αναστάτωση που προκάλεσε στους 5.800 επιλαχόντες της Προκήρυξης του 2009 οι ανεύθυνες ανακοινώσεις της απελθούσας κυβέρνησης χωρίς προηγούμενα να έχει διασφαλιστεί η δυνατότητα διάθεσης των απαιτούμενων πόρων. Ταυτόχρονα αποδεικνύεται έμπρακτα η βούληση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων να στηρίξει τους νέους έλληνες γεωργούς στη παρούσα δυσμενή οικονομική συγκυρία με τρόπο δίκαιο και αποτελεσματικό.
Α. Γκερέκου: Ο επαγγελματισμός θα φέρει την ανάκαμψη
Την βεβαιότητα ότι με τον επαγγελματισμό των ανθρώπων του τουρισμού και με τις καίριες θεσμικές παρεμβάσεις από την Πολιτεία θα ξεπεραστούν οι όποιες δυσκολίες έχουν δημιουργηθεί από την οικονομική κρίση, εξέφρασε η υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού Άντζελα Γκερέκου εγκαινιάζοντας το περίπτερο του ΕΟΤ στην τουριστική έκθεση ΒΙΤ του Μιλάνου. Τόνισε ότι αποτελεί στόχο και στοίχημα για την Ελλάδα να αναδειχθεί ως επιτυχημένο αειφόρο επιχειρηματικό κέντρο της Μεσογείου και σε ένα ποιοτικό τουριστικό προορισμό.
Επισήμανε ακόμη ότι η σημερινή δύσκολη συγκυρία αποτελεί την ευκαιρία «για να γυρίσουμε σελίδα στο μέλλον, για να αλλάξουμε, τον τρόπο, με τον οποίο η Πολιτεία αντιμετωπίζει το θέμα του Τουρισμού που αποτελεί ένα πεδίο στο οποίο πρέπει να επενδύσουμε, να αναπτύξουμε και να αυξήσουμε ακόμη περισσότερο τις δυνατότητες του». Τέλος η κ. Γκερέκου προσκάλεσε τους παρευρισκόμενους «να επενδύσουν στην Ελλάδα και να ζήσουν την εμπειρία που λέγεται Ελλάδα».
Στο πλαίσιο της έκθεσης η υφυπουργός συναντήθηκε με εκπροσώπους μέσων ενημέρωσης της Ιταλίας και άλλων χωρών ενώ στη συνέχεια είχε εκτενή συνομιλία με τους σημαντικότερους Ιταλούς tours operators καθώς και με εκείνους που έχουν εξειδίκευση σε ειδικές μορφές τουρισμού. Επίσης, συναντήθηκε με την πρόεδρο της Ένωσης Τουριστικών Πρακτόρων της Ιταλίας «FIAVET» κα. Cinzia Renzi καθώς και με τον πρόεδρο της ASTOI (Ένωση Ιταλών Tour Operator) κ. Roberto Corbella.
Το πρόγραμμα των επαφών της η κ. Γκερέκου περιελάμβανε και συνάντηση με τον υπουργό Τουρισμού της Νότιας Αφρικής προκειμένου να συζητήσουν θέματα τουριστικού και αθλητικού ενδιαφέροντος ενόψει του «Μουντιάλ 2010».
Επισήμανε ακόμη ότι η σημερινή δύσκολη συγκυρία αποτελεί την ευκαιρία «για να γυρίσουμε σελίδα στο μέλλον, για να αλλάξουμε, τον τρόπο, με τον οποίο η Πολιτεία αντιμετωπίζει το θέμα του Τουρισμού που αποτελεί ένα πεδίο στο οποίο πρέπει να επενδύσουμε, να αναπτύξουμε και να αυξήσουμε ακόμη περισσότερο τις δυνατότητες του». Τέλος η κ. Γκερέκου προσκάλεσε τους παρευρισκόμενους «να επενδύσουν στην Ελλάδα και να ζήσουν την εμπειρία που λέγεται Ελλάδα».
Στο πλαίσιο της έκθεσης η υφυπουργός συναντήθηκε με εκπροσώπους μέσων ενημέρωσης της Ιταλίας και άλλων χωρών ενώ στη συνέχεια είχε εκτενή συνομιλία με τους σημαντικότερους Ιταλούς tours operators καθώς και με εκείνους που έχουν εξειδίκευση σε ειδικές μορφές τουρισμού. Επίσης, συναντήθηκε με την πρόεδρο της Ένωσης Τουριστικών Πρακτόρων της Ιταλίας «FIAVET» κα. Cinzia Renzi καθώς και με τον πρόεδρο της ASTOI (Ένωση Ιταλών Tour Operator) κ. Roberto Corbella.
Το πρόγραμμα των επαφών της η κ. Γκερέκου περιελάμβανε και συνάντηση με τον υπουργό Τουρισμού της Νότιας Αφρικής προκειμένου να συζητήσουν θέματα τουριστικού και αθλητικού ενδιαφέροντος ενόψει του «Μουντιάλ 2010».
Σάββατο 20 Φεβρουαρίου 2010
ΝΗΣΙΩΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ
Η ΠΙΝ, από της ιδρύσεώς της μέχρι σήμερα, λειτουργεί με την δομή της κρατικής διοίκησης, δηλαδή με διορισμένο από την εκάστοτε κυβέρνηση Περιφερειάρχη. Αντιλαμβανόμαστε όλοι μας ότι το μέτρο της συλλογικότητας και αλληλεγγύης είναι διαφορετικό στην αιρετή Περιφέρεια που προβλέπεται από το σχέδιο “Καλλικράτης”
Με το σχέδιο “Καλλικράτης” μας δίνεται η ευκαιρία όχι μόνο να αυτοδιοικηθούμε, αλλά – αυτό προσωπικά θεωρώ μεγαλύτερης αξίας- να αυτοδιαχειριστούμε τον παραγόμενο πλούτο μας.
Εξάλλου η μεγάλη τομή της μεταρρύθμισης του κράτους μας με το σχέδιο “Καλλικράτης” αφορά και τη λειτουργία μας σε επίπεδο Ε.Ε. αφού η Ευρώπη αναγνωρίζει ως επίσημο συνομιλητή και εταίρο συμφωνιών σε προγράμματα Περιφερειών της Ευρώπης μόνο τις αιρετές Περιφέρειες.
Στη νέα αυτή κατάσταση που εύχομαι σύντομα να γίνει πραγματικότητα, έρχονται φορείς της Ζακύνθου (εταίρος στην Περιφέρεια) και ανακοινώνουν ότι επιθυμία τους είναι να φύγει η Ζάκυνθος από την ΠΙΝ. Δεν το κρίνω. Αν έτσι νομίζουν ότι εξυπηρετούνται τα συμφέροντά τους, καλώς κάνουν.
Θεωρώ απολύτως δημοκρατικό το δικαίωμα στην αυτοδιάθεση. Δεν μπορώ όμως να μην διατυπώσω τις απόψεις μου:
1. Εφόσον 25 ολόκληρα χρόνια πορευτήκαμε, έτσι όπως πορευτήκαμε ως κοινοί εταίροι, κάτω από κρατική διοίκηση, θεωρώ ότι θα ήταν περισσότερο λογικό και πολιτικά δόκιμο, στη νέα αυτή πραγματικότητα που πάει να διαμορφωθεί, να γίνει ένας εξαντλητικός πολιτικός διάλογος μεταξύ των εταίρων.
2. Η Κέρκυρα δεν μπορεί να παρακαλέσει και πολύ περισσότερο να επιβάλει αποφάσεις της για άλλο τόπο. Λέει ξεκάθαρα ότι θα μπορούσε να συμμετέχει σε έναν πολιτικό διάλογο.
3. Λέει επίσης ότι θα υπερασπιστεί σθεναρά την ΠΙΝ για τα συμφέροντά της και για τα συμφέροντα όσων Νομών θελήσουν να παραμείνουν.
4. Ακούγονται φωνές ότι δήθεν η Κέρκυρα φέρεται με αλαζονεία έναντι των εταίρων της. Μύθος! Προσκαλώ όσους το ισχυρίζονται να αναφέρουν συγκεκριμένα παραδείγματα και επιχειρήματα.
5. Αντίθετα. Βάσει συγκεκριμένων στοιχείων, άλλοι Νομοί της ΠΙΝ έχουν ευνοηθεί σε σύγκριση με την Κέρκυρα: Αν ρίξει κανείς μια ματιά τουλάχιστον ενδεικτικά στο 3ο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ιονίων Νήσων θα διαπιστώσει ότι οι χρηματοδοτήσεις άλλων Νομών ήταν μεγαλύτερες εκείνων της Κέρκυρας αναλογικά με τον πληθυσμό, την έκταση και την πυκνότητα πληθυσμού. Ωστόσο, από αυτές τις χρηματοδοτήσεις χρησιμοποιήθηκε μέρος τους από ορισμένους. Αυτό έγινε διότι δεν υπήρξαν ώριμες μελέτες έργων που θα απορροφούσαν χρήματα για κατασκευή κοινωφελών έργων. Εύκολο είναι να λες αυθαίρετα ότι “φταίει η Κέρκυρα, ή ότι η Κέρκυρα φέρεται αλαζονικά” αλλά η πραγματικότητα με απόλυτα στοιχεία δίνει την αλήθεια. Απαγόρευσαν “αλαζονικά” οι Κερκυραίοι να γίνουν μελέτες και έργα; Στάθηκαν εμπόδιο οι Κερκυραίοι να απορροφηθούν πιστώσεις;
6. ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ: Όταν ένα Πανεπιστήμιο είναι “συγκεντρωμένο” γίνεται πιο ισχυρό και οι φοιτητές του σε ενιαία κοινότητα διακινούν ιδέες και συναγωνίζονται περισσότερο προς όφελός τους και προς όφελος της παιδείας συνολικά. Δημιουργείται δηλαδή αυτό που ονομάζεται “ακαδημαϊκή ή πανεπιστημιακή κοινότητα”. Εξάλλου, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το πρώτο ανώτατο ίδρυμα του Ελληνικού έθνους που ιδρύθηκε και λειτούργησε ήταν η ΙΟΝΙΑ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΤΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ.
7. Αντιλαμβάνομαι ότι κάθε Νομάρχης ή Δήμαρχος επιζητά για όφελος της τοπικής του κοινωνίας σχολή ή σχολές πανεπιστημίου. Τρεις παρατηρήσεις επ’ αυτού: α) κανένα πανεπιστήμιο εφόσον θέλει να έχει προοπτική δεν γίνεται για τον Δήμαρχο ή τον Νομάρχη. Ιδρύεται και λειτουργεί προς όφελος της ίδιας της παιδείας. β) στην Ελλάδα και στο εξωτερικό όλες οι σχολές ισχυρών Πανεπιστημίων είναι συγκεντρωμένες. γ) αν υποθέσουμε ότι η Ζάκυνθος διοικητικά και αυτοδιοικητικά ενταχθεί στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, πιστεύει κανείς ότι το Πανεπιστήμιο της Πάτρας θα παραχωρήσει σχολές του στη Ζάκυνθο;
8. Δεν αντιλήφθηκα σε ποια σημεία φορείς, ιδιαίτερα της Ζακύνθου, διαφωνούν στην οραματική ιδρυτική διακήρυξη της ΠΙΝ του 1987 που επεξεργάστηκαν και συνυπέγραψαν όλοι οι Ιόνιοι βουλευτές (Σπ. Ράλλης, Σπ. Καλούδης, Γ. Κτενάς, Αντ. Τρίτσης και Δημ. Μαρούδας). Διαφωνούν με την ίδρυση και λειτουργία (όπως τέλος πάντων λειτούργησε) της ΠΙΝ από τον αείμνηστο Αντρέα Παπανδρέου; Διαφωνούν με την διακηρυγμένη θέση του Πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου για εφαρμογή νησιωτικών πολιτικών και μεγαλύτερη αποκέντρωση κρατικών υπηρεσιών ιδιαίτερα στα νησιωτικά συμπλέγματα (ΠΕΣΥ);
9. Γιατί εμείς αγωνιζόμαστε για την διατήρηση της Ιόνιας Περιφέρειας; Γνωρίζουμε όλοι μας ότι πριν δύο-τρεις δεκαετίες για λόγους εθνικούς δημιουργήθηκε το Υπουργείο Αιγαίου μετέπειτα Υπουργείο Αιγαίου και Νησιωτικής πολιτικής! Μέγα λάθος από μέρους της Περιφέρειάς μας που δεν διεκδικήσαμε το ΙΟΝΙΟ ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟΣ να τύχει τουλάχιστον των ίδιων ωφελημάτων με τα νησιά του Αιγαίου. Ειδικό καθεστώς στην φορολογία, ειδικό καθεστώς στα προϊόντα της. Δεν ζητάμε να χάσουν οι Αιγαιοπελαγίτες τα ωφελήματά τους. Θέλουμε να κερδίσουμε εμείς εκείνα που δικαιούμαστε στο όνομα της ισονομίας.
10. Γιατί αντιλαμβανόμαστε μετά από τόσα πολλά χρόνια αυτό που ήταν αυτονόητο στους διάφορους κατακτητές αυτού του τόπου: την τεράστια γεωπολιτική και στρατηγική θέση που κατέχουν τα Ιόνια νησιά και στη νέα πραγματικότητα: μίξη πολιτιστικού πλούτου, δρόμος εμπορίου, διακίνησης ανθρώπων και εμπορευμάτων από τα κράτη της Ε.Ε. προς την Νοτια-Ανατολική Ευρώπη και την ευρύτερη περιοχή της Ευρω-Ασίας.
11. Έρχομαι στο μεγάλο θέμα των ΝΗΣΙΩΤΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ. Γίνεται λόγος για την δυσχέρεια των συγκοινωνιών και της επικοινωνίας μεταξύ των νησιών. Αναμφισβήτητη πραγματικότητα! Για το λόγο αυτό – δυσχέρεια διακίνησης ανθρώπων και προϊόντων, αύξηση τιμής προϊόντων, αύξηση κόστους ζωής, αποψιλωμένες υπηρεσίες- από δεκαετίας και πλέον, χώρες της Ε.Ε. εισηγήθηκαν και νομοθέτησαν τις περίφημες νησιωτικές πολιτικές για να εξισορροπήσουν την ποιότητα της καθημερινότητας και το κόστος ζωής των νησιωτών σε σύγκριση με τους κατοίκους ηπειρωτικών περιοχών. Στο σημείο αυτό τονίζω με έμφαση ότι χώρες πολύ πλουσιότερες από την πατρίδα μας και με λίγα μόνο νησιά στην επικράτειά τους, εκμεταλλεύονται στο έπακρον τις νησιωτικές πολιτικές της Ε.Ε. Η Ελλάδα, χώρα πολύ πιο φτωχή των εταίρων της στην Ε.Ε. και με το ένα τρίτο περίπου της έκτασής της να είναι νησιωτικός χώρος (εκατοντάδες μικρά και μεγαλύτερα νησιά), δεν κάνει χρήση του περίφημου μεταφορικού ισοδύναμου! Με απλά λόγια, της “επιδότησης” από τα ταμεία της Ε.Ε. των ακτοπλοϊκών και αεροπλοϊκών γραμμών, της “επιδότησης” ανθρώπων και προϊόντων που διακινούνται ιδιαίτερα στα μικρά νησιά σε νησιωτικά συμπλέγματα. Και μάλιστα η “επιδότηση” αυτή έχει απολύτως αναπτυξιακό χαρακτήρα με κατασκευή λιμανιών και δρομολόγια άγονων γραμμών.
Όλα τα παραπάνω δεν πρόκειται να αποκτήσουν την προσδοκώμενη υπεραξία εφόσον σε επίπεδο ΠΙΝ δεν αναπτυχθεί ενδο-περιφερειακό εμπόριο και οικονομία. Στην σημερινή εποχή αυτή η πραγματικότητα είναι ο ισχυρός συνδετικός κρίκος της ένωσής μας. Προϋπόθεση είναι η καλύτερη προσβασιμότητα και προσπελασιμότητα των νησιών μας. Στόχος η ανάπτυξη της ενδοπεριφερειακής οικονομίας. Στο πεδίο αυτό κρίνεται και η ισχύς και η ποιότητα του πολιτικού δυναμικού της Περιφέρειάς μας. Αυτό είναι το μελλοντικό μας στοίχημα που θα κριθούμε όλοι μας. Αυτοδιαχείριση των ωφελημάτων της φύσης, του ιδιαίτερου δομημένου κάλλους, του πολιτισμού, των ευαισθησιών, της ιδιαίτερης οικονομίας της Περιφέρειάς μας. Η πολιτική της εκμετάλλευσης της στρατηγικής θέσης της Περιφέρειας του ΙΟΝΙΟΥ ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟΥΣ και της Αδριατικής στο σύνολό της.
Να λοιπόν πεδίο δόξας λαμπρό. Να σκύψουμε πάνω στα προβλήματα που πιθανόν μας απομακρύνουν για να σχεδιάσουμε την λύση τους. Να βρούμε αυτά που μας ενώνουν και είναι πολύ περισσότερα αυτά, να τα αναδείξουμε, να δημιουργήσουμε υπεραξία προς όφελος όλων των κατοίκων των νησιών μας, να εκμεταλλευτούμε συλλογικά τις δυνατότητες και τις ευκαιρίες που έχουμε με κεντρικό στόχο την ενδυνάμωση της οικονομίας κοινών προϊόντων και ιδιαίτερα να ενισχύσουμε το εμπόριο μεταξύ των νησιών μας. Έχουμε πολλές ευκαιρίες και μεγάλες προοπτικές μπροστά μας. Αυτά, μπορούν να επιτευχθούν με συλλογική εργασία και ειλικρινή διάθεση. Αν μείνουμε στις αντιπαραθέσεις μας, τότε μπορούμε να μιλάμε ατέρμονα, αλλά να μην επιτυγχάνουμε απολύτως τίποτα.
Η Νομαρχιακή Επιτροπή ΠΑΣΟΚ της Κέρκυρας είναι στη διάθεση όποιων επιθυμούν για ένα δημόσιο ειλικρινή διάλογο, χωρίς προκαταλήψεις, που θα εμπλουτίσει την γνώση του Λαού ώστε τελικά να λάβει εκείνος τις βέλτιστες αποφάσεις που θα εξυπηρετούν καλύτερα τα συμφέροντά του.
ΜΠΟΥΚΑΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΝΕ ΠΑΣΟΚ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
Με το σχέδιο “Καλλικράτης” μας δίνεται η ευκαιρία όχι μόνο να αυτοδιοικηθούμε, αλλά – αυτό προσωπικά θεωρώ μεγαλύτερης αξίας- να αυτοδιαχειριστούμε τον παραγόμενο πλούτο μας.
Εξάλλου η μεγάλη τομή της μεταρρύθμισης του κράτους μας με το σχέδιο “Καλλικράτης” αφορά και τη λειτουργία μας σε επίπεδο Ε.Ε. αφού η Ευρώπη αναγνωρίζει ως επίσημο συνομιλητή και εταίρο συμφωνιών σε προγράμματα Περιφερειών της Ευρώπης μόνο τις αιρετές Περιφέρειες.
Στη νέα αυτή κατάσταση που εύχομαι σύντομα να γίνει πραγματικότητα, έρχονται φορείς της Ζακύνθου (εταίρος στην Περιφέρεια) και ανακοινώνουν ότι επιθυμία τους είναι να φύγει η Ζάκυνθος από την ΠΙΝ. Δεν το κρίνω. Αν έτσι νομίζουν ότι εξυπηρετούνται τα συμφέροντά τους, καλώς κάνουν.
Θεωρώ απολύτως δημοκρατικό το δικαίωμα στην αυτοδιάθεση. Δεν μπορώ όμως να μην διατυπώσω τις απόψεις μου:
1. Εφόσον 25 ολόκληρα χρόνια πορευτήκαμε, έτσι όπως πορευτήκαμε ως κοινοί εταίροι, κάτω από κρατική διοίκηση, θεωρώ ότι θα ήταν περισσότερο λογικό και πολιτικά δόκιμο, στη νέα αυτή πραγματικότητα που πάει να διαμορφωθεί, να γίνει ένας εξαντλητικός πολιτικός διάλογος μεταξύ των εταίρων.
2. Η Κέρκυρα δεν μπορεί να παρακαλέσει και πολύ περισσότερο να επιβάλει αποφάσεις της για άλλο τόπο. Λέει ξεκάθαρα ότι θα μπορούσε να συμμετέχει σε έναν πολιτικό διάλογο.
3. Λέει επίσης ότι θα υπερασπιστεί σθεναρά την ΠΙΝ για τα συμφέροντά της και για τα συμφέροντα όσων Νομών θελήσουν να παραμείνουν.
4. Ακούγονται φωνές ότι δήθεν η Κέρκυρα φέρεται με αλαζονεία έναντι των εταίρων της. Μύθος! Προσκαλώ όσους το ισχυρίζονται να αναφέρουν συγκεκριμένα παραδείγματα και επιχειρήματα.
5. Αντίθετα. Βάσει συγκεκριμένων στοιχείων, άλλοι Νομοί της ΠΙΝ έχουν ευνοηθεί σε σύγκριση με την Κέρκυρα: Αν ρίξει κανείς μια ματιά τουλάχιστον ενδεικτικά στο 3ο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ιονίων Νήσων θα διαπιστώσει ότι οι χρηματοδοτήσεις άλλων Νομών ήταν μεγαλύτερες εκείνων της Κέρκυρας αναλογικά με τον πληθυσμό, την έκταση και την πυκνότητα πληθυσμού. Ωστόσο, από αυτές τις χρηματοδοτήσεις χρησιμοποιήθηκε μέρος τους από ορισμένους. Αυτό έγινε διότι δεν υπήρξαν ώριμες μελέτες έργων που θα απορροφούσαν χρήματα για κατασκευή κοινωφελών έργων. Εύκολο είναι να λες αυθαίρετα ότι “φταίει η Κέρκυρα, ή ότι η Κέρκυρα φέρεται αλαζονικά” αλλά η πραγματικότητα με απόλυτα στοιχεία δίνει την αλήθεια. Απαγόρευσαν “αλαζονικά” οι Κερκυραίοι να γίνουν μελέτες και έργα; Στάθηκαν εμπόδιο οι Κερκυραίοι να απορροφηθούν πιστώσεις;
6. ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ: Όταν ένα Πανεπιστήμιο είναι “συγκεντρωμένο” γίνεται πιο ισχυρό και οι φοιτητές του σε ενιαία κοινότητα διακινούν ιδέες και συναγωνίζονται περισσότερο προς όφελός τους και προς όφελος της παιδείας συνολικά. Δημιουργείται δηλαδή αυτό που ονομάζεται “ακαδημαϊκή ή πανεπιστημιακή κοινότητα”. Εξάλλου, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το πρώτο ανώτατο ίδρυμα του Ελληνικού έθνους που ιδρύθηκε και λειτούργησε ήταν η ΙΟΝΙΑ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΤΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ.
7. Αντιλαμβάνομαι ότι κάθε Νομάρχης ή Δήμαρχος επιζητά για όφελος της τοπικής του κοινωνίας σχολή ή σχολές πανεπιστημίου. Τρεις παρατηρήσεις επ’ αυτού: α) κανένα πανεπιστήμιο εφόσον θέλει να έχει προοπτική δεν γίνεται για τον Δήμαρχο ή τον Νομάρχη. Ιδρύεται και λειτουργεί προς όφελος της ίδιας της παιδείας. β) στην Ελλάδα και στο εξωτερικό όλες οι σχολές ισχυρών Πανεπιστημίων είναι συγκεντρωμένες. γ) αν υποθέσουμε ότι η Ζάκυνθος διοικητικά και αυτοδιοικητικά ενταχθεί στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, πιστεύει κανείς ότι το Πανεπιστήμιο της Πάτρας θα παραχωρήσει σχολές του στη Ζάκυνθο;
8. Δεν αντιλήφθηκα σε ποια σημεία φορείς, ιδιαίτερα της Ζακύνθου, διαφωνούν στην οραματική ιδρυτική διακήρυξη της ΠΙΝ του 1987 που επεξεργάστηκαν και συνυπέγραψαν όλοι οι Ιόνιοι βουλευτές (Σπ. Ράλλης, Σπ. Καλούδης, Γ. Κτενάς, Αντ. Τρίτσης και Δημ. Μαρούδας). Διαφωνούν με την ίδρυση και λειτουργία (όπως τέλος πάντων λειτούργησε) της ΠΙΝ από τον αείμνηστο Αντρέα Παπανδρέου; Διαφωνούν με την διακηρυγμένη θέση του Πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου για εφαρμογή νησιωτικών πολιτικών και μεγαλύτερη αποκέντρωση κρατικών υπηρεσιών ιδιαίτερα στα νησιωτικά συμπλέγματα (ΠΕΣΥ);
9. Γιατί εμείς αγωνιζόμαστε για την διατήρηση της Ιόνιας Περιφέρειας; Γνωρίζουμε όλοι μας ότι πριν δύο-τρεις δεκαετίες για λόγους εθνικούς δημιουργήθηκε το Υπουργείο Αιγαίου μετέπειτα Υπουργείο Αιγαίου και Νησιωτικής πολιτικής! Μέγα λάθος από μέρους της Περιφέρειάς μας που δεν διεκδικήσαμε το ΙΟΝΙΟ ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟΣ να τύχει τουλάχιστον των ίδιων ωφελημάτων με τα νησιά του Αιγαίου. Ειδικό καθεστώς στην φορολογία, ειδικό καθεστώς στα προϊόντα της. Δεν ζητάμε να χάσουν οι Αιγαιοπελαγίτες τα ωφελήματά τους. Θέλουμε να κερδίσουμε εμείς εκείνα που δικαιούμαστε στο όνομα της ισονομίας.
10. Γιατί αντιλαμβανόμαστε μετά από τόσα πολλά χρόνια αυτό που ήταν αυτονόητο στους διάφορους κατακτητές αυτού του τόπου: την τεράστια γεωπολιτική και στρατηγική θέση που κατέχουν τα Ιόνια νησιά και στη νέα πραγματικότητα: μίξη πολιτιστικού πλούτου, δρόμος εμπορίου, διακίνησης ανθρώπων και εμπορευμάτων από τα κράτη της Ε.Ε. προς την Νοτια-Ανατολική Ευρώπη και την ευρύτερη περιοχή της Ευρω-Ασίας.
11. Έρχομαι στο μεγάλο θέμα των ΝΗΣΙΩΤΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ. Γίνεται λόγος για την δυσχέρεια των συγκοινωνιών και της επικοινωνίας μεταξύ των νησιών. Αναμφισβήτητη πραγματικότητα! Για το λόγο αυτό – δυσχέρεια διακίνησης ανθρώπων και προϊόντων, αύξηση τιμής προϊόντων, αύξηση κόστους ζωής, αποψιλωμένες υπηρεσίες- από δεκαετίας και πλέον, χώρες της Ε.Ε. εισηγήθηκαν και νομοθέτησαν τις περίφημες νησιωτικές πολιτικές για να εξισορροπήσουν την ποιότητα της καθημερινότητας και το κόστος ζωής των νησιωτών σε σύγκριση με τους κατοίκους ηπειρωτικών περιοχών. Στο σημείο αυτό τονίζω με έμφαση ότι χώρες πολύ πλουσιότερες από την πατρίδα μας και με λίγα μόνο νησιά στην επικράτειά τους, εκμεταλλεύονται στο έπακρον τις νησιωτικές πολιτικές της Ε.Ε. Η Ελλάδα, χώρα πολύ πιο φτωχή των εταίρων της στην Ε.Ε. και με το ένα τρίτο περίπου της έκτασής της να είναι νησιωτικός χώρος (εκατοντάδες μικρά και μεγαλύτερα νησιά), δεν κάνει χρήση του περίφημου μεταφορικού ισοδύναμου! Με απλά λόγια, της “επιδότησης” από τα ταμεία της Ε.Ε. των ακτοπλοϊκών και αεροπλοϊκών γραμμών, της “επιδότησης” ανθρώπων και προϊόντων που διακινούνται ιδιαίτερα στα μικρά νησιά σε νησιωτικά συμπλέγματα. Και μάλιστα η “επιδότηση” αυτή έχει απολύτως αναπτυξιακό χαρακτήρα με κατασκευή λιμανιών και δρομολόγια άγονων γραμμών.
Όλα τα παραπάνω δεν πρόκειται να αποκτήσουν την προσδοκώμενη υπεραξία εφόσον σε επίπεδο ΠΙΝ δεν αναπτυχθεί ενδο-περιφερειακό εμπόριο και οικονομία. Στην σημερινή εποχή αυτή η πραγματικότητα είναι ο ισχυρός συνδετικός κρίκος της ένωσής μας. Προϋπόθεση είναι η καλύτερη προσβασιμότητα και προσπελασιμότητα των νησιών μας. Στόχος η ανάπτυξη της ενδοπεριφερειακής οικονομίας. Στο πεδίο αυτό κρίνεται και η ισχύς και η ποιότητα του πολιτικού δυναμικού της Περιφέρειάς μας. Αυτό είναι το μελλοντικό μας στοίχημα που θα κριθούμε όλοι μας. Αυτοδιαχείριση των ωφελημάτων της φύσης, του ιδιαίτερου δομημένου κάλλους, του πολιτισμού, των ευαισθησιών, της ιδιαίτερης οικονομίας της Περιφέρειάς μας. Η πολιτική της εκμετάλλευσης της στρατηγικής θέσης της Περιφέρειας του ΙΟΝΙΟΥ ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟΥΣ και της Αδριατικής στο σύνολό της.
Να λοιπόν πεδίο δόξας λαμπρό. Να σκύψουμε πάνω στα προβλήματα που πιθανόν μας απομακρύνουν για να σχεδιάσουμε την λύση τους. Να βρούμε αυτά που μας ενώνουν και είναι πολύ περισσότερα αυτά, να τα αναδείξουμε, να δημιουργήσουμε υπεραξία προς όφελος όλων των κατοίκων των νησιών μας, να εκμεταλλευτούμε συλλογικά τις δυνατότητες και τις ευκαιρίες που έχουμε με κεντρικό στόχο την ενδυνάμωση της οικονομίας κοινών προϊόντων και ιδιαίτερα να ενισχύσουμε το εμπόριο μεταξύ των νησιών μας. Έχουμε πολλές ευκαιρίες και μεγάλες προοπτικές μπροστά μας. Αυτά, μπορούν να επιτευχθούν με συλλογική εργασία και ειλικρινή διάθεση. Αν μείνουμε στις αντιπαραθέσεις μας, τότε μπορούμε να μιλάμε ατέρμονα, αλλά να μην επιτυγχάνουμε απολύτως τίποτα.
Η Νομαρχιακή Επιτροπή ΠΑΣΟΚ της Κέρκυρας είναι στη διάθεση όποιων επιθυμούν για ένα δημόσιο ειλικρινή διάλογο, χωρίς προκαταλήψεις, που θα εμπλουτίσει την γνώση του Λαού ώστε τελικά να λάβει εκείνος τις βέλτιστες αποφάσεις που θα εξυπηρετούν καλύτερα τα συμφέροντά του.
ΜΠΟΥΚΑΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΝΕ ΠΑΣΟΚ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)