ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ


Άμεση έξοδος από την ευρωζώνη – δεν υπάρχει εναλλακτική λύση !!!
















Τρίτη 26 Ιανουαρίου 2010

Βοήθεια και απο την Κέρκυρα για την Αϊτή

Συναυλία με σκοπό τη συγκέντρωση ανθρωπιστικής βοήθειας για την Αϊτή έχει προγραμματιστεί για αύριο Τετάρτη, στο Δημοτικό θέατρο στις 7μ.μ, με την συμμετοχή των χορωδιών Κέρκυρας, Σπαρτίλα, Αγίου Ματθαίου και της Φιλαρμονικής Σκριπερού.

Σήμερα, ο Δήμαρχος Κερκυραίων Σωτήρης Μικάλεφ θα δώσει συνέντευξη τύπου, με θέμα τη συνεργασία του Δήμου με την οργάνωση «Γιατροί του Κόσμου» για ανθρωπιστική βοήθεια προς τον δοκιμαζόμενο λαό της Αϊτής.

Παράλληλα ακολουθώντας την απόφαση της Ένωσης Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, στην προσπάθεια ανακούφισης των θυμάτων του σεισμού, η Νομαρχία της Κέρκυρας ενημερώνει ότι ανοίχτηκαν τραπεζικοί λογαριασμοί προκειμένου οι συμπολίτες μας και στην Κέρκυρα, να έχουν την δυνατότητα να καταθέσουν τη δική τους βοήθεια.

Οι λογαριασμοί είναι στις τράπεζες: ΕΘΝΙΚΗ, ALPHA BANK, ΑΓΡΟΤΙΚΗ, ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ, ΕΜΠΟΡΙΚΗ και EUROBANK.

Διαμαρτυρία των οδηγών ΚΤΕΛ με αφορμή το κλείσιμο των Τεμπών

Σε κοινή παράσταση διαμαρτυρίας, προχώρησαν την Τρίτη εκπρόσωποι των ΚΤΕΛ Θεσσαλίας και Φθιώτιδας, οι οποίοι έφτασαν στη Λάρισα με 30 λεωφορεία και κατευθύνθηκαν στην Περιφέρεια Θεσσαλίας, όπου και συναντήθηκαν με τη γενική γραμματέα, Καλλιόπη Γερακούδη.


Οι αυτοκινητιστές έθεσαν στην περιφερειάρχη το θέμα της οικονομικής δυσπραγίας που μαστίζει τα δύο συγκεκριμένα ΚΤΕΛ, μετά το κλείσιμο των Τεμπών, διότι η κίνηση έχει πέσει κατακόρυφα. Ζήτησαν, επίσης, να μπορούν να κάνουν χρήση του παραλιακού άξονα του νομού Λάρισας.

Η περιφερειάρχης απέρριψε το αίτημά τους, επισημαίνοντας πως, με βάση σχετική απόφαση του συντονιστικού οργάνου, που συγκροτήθηκε μετά τις κατολισθήσεις στα Τέμπη, ο συγκεκριμένος δρόμος χαρακτηρίζεται επισφαλής και δεν είναι ικανός να σηκώσει μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο.

Ωστόσο, δεσμεύθηκε να προωθήσει το αίτημά τους στα αρμόδια κυβερνητικά όργανα.

Από την πλευρά τους, οι εκπρόσωποι των ΚΤΕΛ προειδοποίησαν ότι από την Παρασκευή θα ξεκινήσουν τα πρώτα δρομολόγια των λεωφορείων τους από τον παραλιακό άξονα και χωρίς να τους έχει δοθεί έγκριση.

Στη συνέχεια, αντιπροσωπεία τους πήγε στο δικαστικό μέγαρο και κατέθεσε στην εισαγγελία Λάρισας μηνυτήρια αναφορά, κατά παντός υπεύθυνου, για τη ζημιά που υφίστανται λόγω του κλεισίματος των Τεμπών. Διευκρίνισαν πως στους «πάντες» δε συμπεριλαμβάνονται οι αγρότες που μετέχουν στα μπλόκα.

Στο μεταξύ, ξεκίνησαν σταδιακά οι εργασίες αποκατάστασης στην κοιλάδα των Τεμπών. Αρχικά, αναμένεται να καθαριστεί ο δρόμος και να τοποθετηθεί προστατευτικό δίχτυ, ενώ οι εργασίες θα συνεχιστούν και στο υπόλοιπο τμήμα των Τεμπών, μήκους τριάμισι χιλιομέτρων.

Λύση στα προβλήματα με ανοιχτούς δρόμους, είπε στους αγρότες ο Αντ.Σαμαράς



«Ο κόμπος έφτασε στο χτένι»

Ο πρόεδρος της ΝΔ ζήτησε από τον πρωθυπουργό να παρέμβει προσωπικά για να λυθούν τα προβλήματα
 
Με αντιπροσωπεία των αγροτών συναντήθηκε το μεσημέρι ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, προκειμένου να ακούσει τα προβλήματά τους.

Ο Αντώνης Σαμαράς επανέλαβε ότι το κόμμα είναι κατά των μπλόκων και κάλεσε τον πρωθυπουργό να συναντηθεί με εκπροσώπους των αγροτών. «Ο κόμπος έφτασε στο χτένι» είπε χαρακτηριστικά.

Ζητούμενο η επίλυση διαφορών


Αναφορές σε όλα τα «καυτά» ζητήματα που αφορούν στις σχέσεις Ελλάδας και Τουρκίας περιέχει η απαντητική επιστολή που ο πρωθυπουργός Γ. Παπανδρέου απέστειλε χθες στον Τούρκο ομόλογό του Ταγίπ Ερντογάν.

Για το Αιγαίο

Συγκεκριμένα, ο κ. Παπανδρέου υπογραμμίζει ότι Ελλάδα και Τουρκία πρέπει να επιλύσουν τα θεμελιώδη πολιτικά ζητήματα που παραμένουν ανεπίλυτα, υπογραμμίζοντας για το Αιγαίο ότι πρωταρχική προτεραιότητα της Ελλάδας είναι η δημιουργία ασφαλούς περιβάλλοντος και ατμόσφαιρας αμοιβαίας εμπιστοσύνης και τονίζοντας ότι ενέργειες όπως το casus belli, οι υπερπτήσεις και οι ερευνητικές δραστηριότητες στην υφαλοκρηπίδα «δεν βοηθούν καθόλου τη βελτίωση των σχέσεών μας». Παράλληλα, υπογραμμίζει ότι ο μόνος τρόπος αποτελεσματικής ενίσχυσης της ασφάλειας στο Αιγαίο είναι η αποφυγή των στρατιωτικών δραστηριοτήτων που τροφοδοτούν την ένταση.

Σε περίπτωση αδυναμίας επίτευξης συμφωνημένης λύσης, σε προσυμφωνημένο χρόνο που μένει να καθορισθεί, ο Γ. Παπανδρέου προτείνει η Ελλάδα και η Τουρκία να απευθυνθούν από κοινού στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης.

Όσον αφορά στο Κυπριακό, ο κ. Παπανδρέου εκτιμά ότι, για να εξευρεθεί βιώσιμη λύση, πρέπει να αφεθούν οι δύο κοινότητες να αποφασίσουν ελεύθερα για το κοινό τους μέλλον, χωρίς καμιά έξωθεν παρέμβαση ή πίεση, και υπογραμμίζει ότι η λύση θα πρέπει να είναι εντός του πλαισίου που θέτουν οι αποφάσεις του ΟΗΕ. Παράλληλα, επαναλαμβάνει την υποστήριξη της Ελλάδας στην ενταξιακή προοπτική της Τουρκίας, ωστόσο κάνει ειδική αναφορά στη σημασία εκπλήρωσης εκ μέρους της Τουρκίας των υποχρεώσεών της έναντι της ελληνικής μειονότητας και του Οικουμενικού Πατριαρχείου.

Για το ζήτημα της παράνομης μετανάστευσης, ο κ. Παπανδρέου τονίζει ότι η συνεργασία τόσο στο διμερές όσο και στο ευρωπαϊκό πλαίσιο, συμπεριλαμβανομένης της υποστήριξης της Τουρκίας προς τις επιχειρήσεις της FRONTEX, αποτελεί το μόνο τρόπο για αποτελεσματική αντιμετώπιση του φαινομένου και σημειώνει την ανάγκη πλήρους εφαρμογής του υπάρχοντος διμερούς Πρωτοκόλλου Επανεισδοχής.

Πρόσκληση

Τέλος, ο πρωθυπουργός, αφού κάνει αναφορά σε οικονομική και εμπορική συνεργασία, χαρακτηρίζει σημαντική την πρότασή του Τούρκου ομολόγου του για τη δημιουργία ενός Υψηλού Επιπέδου Συμβουλίου Συνεργασίας. Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Παπανδρέου προσκαλεί τον κ. Ερντογάν να επισκεφθεί την Ελλάδα, τονίζοντας ότι τα δύο υπουργεία Εξωτερικών θα πρέπει να καθορίσουν μια κατάλληλη ημερομηνία πιθανώς πριν από το καλοκαίρι.

Νέο μήνυμα Παπανδρέου προς Τουρκία


Από το Στρασβούργο όπου βρίσκεται για την Κοινοβουλευτική Συνέλευση του Συμβουλίου της Ευρώπης, ο πρωθυπουργός κάλεσε την Τουρκία να σταματήσει την απειλή χρήσης βίας στις διμερείς σχέσεις, αναφέροντας ως παράδειγμα τις παραβιάσεις της τουρκικής αεροπορίας στο Αιγαίο.

Σε δηλώσεις του μετά τη συνάντηση με τον πρόεδρο της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης, Μεβλούτ Τσαβούσογλου, ο Γ. Παπανδρέου κάλεσε και προφορικά τον πρωθυπουργό Ταγίπ Ερντογάν να επισκεφθεί την Ελλάδα μέχρι τον Ιούνιο, καθώς είχε προηγηθεί γραπτή πρόσκληση στην απαντητική επιστολή που απέστειλε στον κ. Ερντογάν τη Δευτέρα.

Ο κ. Παπανδρέου, αναφερόμενος στην ευρωπαϊκή προοπτική της Τουρκίας τόνισε, ότι η Ελλάδα θα είναι "πρωταθλήτρια" αναφορικά με την ευρωπαϊκή προοπτική της γειτονικής χώρας, υπό την προϋπόθεση ότι η Τουρκία θα συμμορφωθεί με το ευρωπαϊκό κεκτημένο, τα κριτήρια της Κοπεγχάγης, την προστασία των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και θα συμβάλλει στην επίλυση του Κυπριακού ζητήματος.

Ερωτηθείς σχετικά με το ζήτημα των Σκοπίων, ο κ. Παπανδρέου απάντησε ότι η Ελλάδα θα κάνει και για τα Σκόπια ό,τι για την Τουρκία, τόνισε όμως ότι προϋπόθεση για να γίνει αυτό, να στηρίξει την Ευρωπαϊκή προοπτική των Σκοπίων, θα πρέπει προηγουμένως να βρεθεί λύση στο ζήτημα της ονομασίας της ΠΓΔΜ.

Έλεγχος των εξοπλιστικών από τη Βουλή


Με απόφαση του προέδρου της Βουλής Φίλιππου Πετσάλνικου συστάθηκε από τα μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων, Υποεπιτροπή αρμόδια επί θεμάτων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Στο αντικείμενο της υποεπιτροπής περιλαμβάνεται και η παρακολούθηση των εξοπλιστικών προγραμμάτων, καθώς και η υποβολή εκθέσεων προς την Επιτροπή.

Ακολουθούν τα μέλη της υποεπιτροπής:

1. Δαμιανάκης Ευτύχιος

2. Νικητιάδης Γεώργιος

3. Οικονόμου Βασίλειος

4. Οικονόμου Παντελής

5. Παπαδόπουλος Αθανάσιος

6. Παπουτσής Δημήτριος

7. Τόγιας Βασίλειος

8. Χαραλαμπόπουλος Γεώργιος

9. Καμμένος Παναγιώτης

10. Μεϊμαράκης Ευάγγελος

11. Πλακιωτάκης Ιωάννης

12. Τασούλας Κωνσταντίνος

13. Παφίλης Αθανάσιος

14. Κοραντής Ιωάννης

15. Δρίτσας Θεόδωρος

Ξεκίνησαν οι εργασίες για την αποκατάσταση του οδικού δικτύου στα Τέμπη


Ανοίγει πριν το Πάσχα
Ξεκίνησαν χθες οι εργασίες για την αποκατάσταση και παράδοση του οδικού δικτύου στην κοιλάδα των Τεμπών.

Βάσει του χρονοδιαγράμματος, οι εργασίες θα διαρκέσουν 16 εβδομάδες, με στόχο η κυκλοφορία των οχημάτων να επιτραπεί πριν το Πάσχα.

Τόσο ο υπουργός υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας όσο και ο υφυπουργός Γιάννης Μαγκριώτης υποστηρίζουν ότι το Δημόσιο έπραξε ό,τι έπρεπε προκειμένου να αρχίσουν οι εργασίες και να ολοκληρωθούν το συντομότερο δυνατόν.

Κλειστό το Ρίο-Αντίρριο


Κλειστή παραμένει από τα μεσάνυχτα η πορθμειακή γραμμή Ρίου-Αντιρρίου, λόγω των ισχυρών ανέμων και των δυσμενών καιρικών συνθηκών.

Μέχρι στιγμής, τα υπόλοιπα δρομολόγια σε όλη την Ελλάδα πραγματοποιούνται χωρίς προβλήματα, ωστόσο όσο πρόκειται να ταξιδέψουν σήμερα με πλοίο καλό είναι να επικοινωνούν πρώτα με τις κατά τόπους λιμενικές Αρχές.

«Δώρα» ύψους 4 εκατ. ευρώ από στελέχη του ΟΣΕ

Στελέχη του ΟΣΕ έκαναν «δώρα» συνολικού ύψους 4 εκατ. ευρώ σε ιδιωτικές μεταφορικές εταιρείες, την ώρα που τα ελλείμματα του Οργανισμού ξεπερνούν τα 9,5 δισ. ευρώ. Την υπόθεση ερευνούν οι υπηρεσίες του ΟΣΕ, ενώ ήδη έχουν ενημερωθεί γι' αυτό και οι αρμόδιες εισαγγελικές αρχές.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Τα Νέα, πρόκειται για οφειλές ιδιωτικών μεταφορικών εταιρειών προς τον ΟΣΕ που ουδέποτε εξοφλήθηκαν, καθώς στελέχη του αποφάσισαν να τις διαγράψουν με συνοπτικές διαδικασίες ζημιώνοντας περαιτέρω τον Οργανισμό.

Η κρίσιμη περίοδος κατά την οποία χάθηκαν για τον ΟΣΕ συνολικά 3,99 εκατ. ευρώ ήταν το 2007, όταν ο Όμιλος διασπάστηκε σε επιμέρους θυγατρικές εταιρείες. Μία από τις νεοϊδρυθείσες εταιρείες ήταν και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία από την 1η Ιανουαρίου 2007 ανέλαβε το σιδηροδρομικό μεταφορικό έργο (επιβάτες και εμπορεύματα), μαζί με τις αντίστοιχες διευθύνσεις.

Μέσα στο χάος που δημιουργήθηκε κατά την απόσχιση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι οφειλές -από το 2006- τεσσάρων μεταφορικών εταιρειών προς τον ΟΣΕ, για μεταφορές φορτίων σε χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, μεταφέρθηκαν «λανθασμένα» ή σκοπίμως (αυτό είναι κάτι που ερευνάται) στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, παρά το γεγονός ότι η εταιρεία λειτούργησε μεταγενέστερα της εκτέλεσης του συγκεκριμένου μεταφορικού έργου.

Στελέχη του ΟΣΕ επισημαίνουν ότι οι συγκεκριμένες οφειλές - εγγραφές δεν έπρεπε να μεταφερθούν στη νέα εταιρεία ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά να παραμείνουν στη μητρική και να εισπραχθούν από αυτήν.

Όπως επισημαίνουν τα ίδια στελέχη στην εφημερίδα, «φαίνεται ότι η μεταφορά των εγγραφών από τον ΟΣΕ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν ήταν αθώα». Η νέα Γενική Διεύθυνση Εμπορευμάτων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αντί να επισημάνει στη μητρική ΟΣΕ τις λανθασμένες εγγραφές, στις 23/04/07 τη διαβεβαίωσε αναληθώς ότι τα χρέη των ιδιωτικών μεταφορικών εταιρειών εξοφλήθηκαν στο λογιστήριο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Παράλληλα, δόθηκε εντολή στο λογιστήριο του ΟΣΕ (όπου κανονικά έπρεπε να εξοφληθούν τα χρέη των 3,99 εκατ. ευρώ) να ακυρωθούν όλα τα λογιστικά σημειώματα με τα οποία είχαν γίνει οι αντίστοιχες χρεώσεις.

Το γραφείο τιμολόγησης του ΟΣΕ με τη σειρά του προχώρησε στη διαγραφή των οφειλών των ιδιωτικών εταιρειών, χωρίς κανέναν άλλο έλεγχο, αλλά και χωρίς να διεκδικήσει καν να εισπράξει αυτό τις οφειλές των μεταφορικών εταιρειών.

Όπως επισημαίνουν τα στελέχη του ΟΣΕ, πρόκειται για «ημέτερες» εταιρείες (ανάμεσά τους και μια μεταφορική με έδρα τα Σκόπια), τις οποίες χρησιμοποιούσε συστηματικά ο επικεφαλής της προηγούμενης εμπορικής διεύθυνσης του ΟΣΕ, ο οποίος εμπλεκόταν και στο κύκλωμα των «μαύρων βαγονιών» που αποκαλύφθηκε τον Ιούλιο του 2008.

Στο κόκκινο τρεις στις τέσσερις μεγάλες τράπεζες!


Μόνο η Εθνική Τράπεζα καλύπτει το κόστος των κεφαλαίων της με τις αποδόσεις από παραδοσιακές τραπεζικές εργασίες, ενώ οι άλλες τρεις μεγάλες τράπεζες της χώρας θα βρίσκονταν ήδη στο κόκκινο, αν δεν είχαν εξασφαλίσει μεγάλα κέρδη από τις τοποθετήσεις τους σε ομόλογα.

Μια αρκετά «γκρίζα» εικόνα της πραγματικής κατάστασης των ελληνικών τραπεζών, πίσω από τις «λαμπερές» ανακοινώσεις για την κερδοφορία τους, αποκαλύπτουν οι εκθέσεις των ξένων οίκων. Χαρακτηριστική είναι η πρόσφατη έκθεση της Unicredit, που τονίζει ότι οι ελληνικές τράπεζες έχουν σοβαρή υστέρηση στην ποιότητα των κερδών τους, καθώς σε μεγάλο ποσοστό αυτά προέρχονται από τα ομόλογα και δεν είναι επαναλαμβανόμενα:

- Σε ποσοστό 40% κατά μέσο όρο τα κέρδη των μεγάλων τραπεζών προήλθαν κατά το γ’ τρίμηνο του έτους από τα ομόλογα. Αυτές οι τοποθετήσεις χρηματοδοτούνται κυρίως από τη φθηνή ρευστότητα της ΕΚΤ.

- Χωρίς τα κέρδη από τα ομόλογα, μόνο η Εθνική Τράπεζα έχει αρκετές εισροές από τις βασικές τραπεζικές εργασίες για να καλύψει το κόστος των κεφαλαίων της!

- Η ρευστότητα από την ΕΚΤ θα πρέπει να αναχρηματοδοτηθεί τους επόμενους μήνες με ακριβότερο χρήμα από ιδιωτικές πηγές. Σε αυτή την περίπτωση, τις σοβαρότερες απώλειες θα υποστεί η Τράπεζα Πειραιώς, καθώς υπολογίζεται ότι για κάθε 50 μονάδες βάσης ανόδου του κόστους χρηματοδότησης μπορεί να χάσει το 20% των εκτιμώμενων κερδών της για το 2010. Στην καλύτερη θέση, αντίθετα, είναι η Εθνική, που για κάθε 50 μ.β. πρόσθετου κόστους χρηματοδότησης θα χάνει το 2% των κερδών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει η Unicredit, οι μεγάλες ελληνικές τράπεζες έχουν ήδη πολύ σημαντικά ανοίγματα στην ΕΚΤ, που σε ορισμένες περιπτώσεις ξεπερνούν και την αξία των χαρτοφυλακίων ομολόγων που διατηρούν. Η Εθνική έχει δανεισθεί 9,5 δις. ευρώ, με χαρτοφυλάκιο ομολόγων αξίας 18 δις. ευρώ και βρίσκεται στην καλύτερη θέση, ενώ και η Πειραιώς εμφανίζει δανεισμό από την ΕΚΤ χαμηλότερο από την αξία των ομολόγων της (5 δις ευρώ, έναντι 6,2).

Μεγάλη στενότητα ρευστότητας φαίνεται ότι αντιμετωπίζουν η Alpha και η Eurobank: η πρώτη έχει δανεισθεί 9 δις. ευρώ από την ΕΚΤ, με χαρτοφυλάκιο ομολόγων αξίας μόλις 3 δις. ευρώ, ενώ για την Eurobank τα αντίστοιχα ποσά είναι 6 και 5 δις. ευρώ.

Αυτό σημαίνει, όπως σημειώνει η Unicredit, ότι ήδη οι δύο τράπεζες έχουν φθάσει στο σημείο να χρηματοδοτούν τραπεζικές εργασίες με δανεισμό από την ΕΚΤ, αντί να περιορίζουν αυτό το δανεισμό για να χρηματοδοτούν τις σχετικά ασφαλέστερες τοποθετήσεις σε ομόλογα. Στην περίπτωση της Alpha, πάντως, αυτή η «ασυμμετρία» φαίνεται ότι εξηγείται εκ του γεγονότος, ότι η τράπεζα χρησιμοποιεί ρευστότητα της ΕΚΤ για να παρέχει διατραπεζικά δάνεια.

Σε σημείωμα που κυκλοφόρησε την Παρασκευή, ο οίκος Fitch επισημαίνει ότι η εξάρτηση των ελληνικών τραπεζών στη χρηματοδότηση της ΕΚΤ θα καταστήσει πιο δύσκολη την αναπροσαρμογή του χρηματοδοτικού μείγματος των ελληνικών τραπεζών.

«Οι ελληνικές τράπεζες, ιδίως αυτές με μεγαλύτερη εξάρτηση στη χρηματοδότηση της ΕΚΤ, αντιμετωπίζουν την πρόκληση να αντικαταστήσουν τη χρηματοδότηση αυτή με πιο παραδοσιακές πηγές χρηματοδότησης, όπως οι καταθέσεις των πελατών, εκδόσεις χρέους ή διατραπεζικά repos, αλλά και να βελτιώσουν την συνολική τους ρευστότητα», σχολιάζει η Fitch.

«Αδυναμία να το πράξουν θα μπορούσε να οδηγήσει σε καθοδικές πιέσεις στις αξιολογήσεις, επιπλεόν των υφιστάμενων θεμάτων όπως η επιδείνωση της ποιότητας των παγίων και η υποχώρηση της κερδοφορίας», τονίζει.